Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkaantunut idiootti

Vierailija
07.12.2020 |

Olen ylivelkaantunut oman typeryyden ja impulsiivisuuden takia ja nyt minulla wi enää riitä kuukausitulot velkojen lyhentämiseen... Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En saa tarpeeksi surta lainaa yhdistelyyn (20t). Luottotiedot jos menee, niin tuntuu että elämästä tulee kohtuuttoman vaikeaa ja pelkään että menetän asuntoni.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi oletko asuntovellallinen, jos olet myy se? Jos, et niin miksi et?

Vierailija
2/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuhlaillut luottoihin ja laskuille useita tonneja.. Ahdistaa. Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö.

N27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Mäkin yritin pitää hinnalla millä hyvänsä luottotiedot mutta ne meni lopulta. Ulosotto tuli tutuksi. Sitä kautta velkajärjestelyssä. Aikaa se vie mutta ehkä joskus loppuu, toivottavasti ainakin

Vierailija
4/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin velkaneuvontaan pitää varmaan ottaa yhteys.

Vierailija
5/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tuhlaillut luottoihin ja laskuille useita tonneja.. Ahdistaa. Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö.

N27

Mulla ei diagnoosia, mutta luulen että mulla saattaa olla myös tuo kaksisuuntainen. No masennusta ja ahdistusta tämä jatkuva huoli ainakin aiheuttaa. Tsemppiä sulle myös vaikeassa tilanteessa!

Vierailija
6/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähisukua joka suostuisi avittamaan? Yhteys velkaneuvontaa ja ylivarojen elämisen kierre katki.

Vierailija
7/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted Bundyllä oli kans kaksisuuntainen.

Kun oli depis niin t-appoi naisia.

Ehkä toi shoppailu on pienempi paha:)

Vierailija
8/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähisukua joka suostuisi avittamaan? Yhteys velkaneuvontaa ja ylivarojen elämisen kierre katki.

Kyllä varmaan vanhemmat auttaisivat, mutta pelkään kertoa heille tästä koska en halua että he pitävät minua epäonnistujana.

Vierailija
9/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan vanhemmat auttaisivat, mutta pelkään kertoa heille tästä koska en halua että he pitävät minua epäonnistujana.

Kumpi on pahempaa? Se että he saavat tietää nyt, kun voivat vielä auttaa, vai sitten kun luottotietojen menon myötä et pystykään pitämään kämppääsi ja pahimmillaan joudut kuitenkin pyytämään apua tilanteen ollessa vielä pahempi.

Vierailija
10/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heillä on mahdollisuus auttaa, niin anna heidän auttaa. Pahempi vaihtoehto on, että joudut perintäfirmojen ja ulosottomiehen kynsiin. Vaikka miten vanhempasi pettyisivät sinuun, niin silti se on parempi kuin toinen vaihtoehto.

Vierailija
11/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, millä aloilla/minkä ikäisiä/mitä sukupuolta olette, keillä on karannut velka-asiat käsistä? Usein mediasta saa lukea, että on ihan toisen luokan kansalainen jos on vaan elänyt holtittomasti ja tuhlannut ja joutunut sen vuoksi makselemaan hirveitä velkoja vuositolkulla takaisin.

Vierailija
12/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän töitä. Yks vakiduuni arkisin, toinen viikonloppuisin. Iltaisin pyörität jotain omaa toiminimeä tms. firmaa pari tuntia.

Vierailija
13/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee enemmän töitä. Yks vakiduuni arkisin, toinen viikonloppuisin. Iltaisin pyörität jotain omaa toiminimeä tms. firmaa pari tuntia.

Ja mitäköhän se toiminimi tekisi?

Vierailija
14/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen jo aivan loppuunpalamisen kynnyksellä. Että sekin vielä kirsikkana kakun päällä. Kyllä kuolema kuulostaa tässä vaiheessa helpottavalta.

Vierailija
15/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne monille suomalaisille, vaikka ei mitään persoonallisuushäiriötä olisikaan, ja määrä kasvaa jatkuvasti. Ihmiset elävät niin hankalissa tilanteissa ettei ole muuta keinoa kuin ottaa uutta lainaa niin kauan kuin se on mahdollista. Jos sinulla on vielä mahdollisuus olla ottamatta uutta velkaa ja neuvotella takaisinmaksut jo ottamiisi laskuihin, tee se ennen kuin tilanne menee pahemmaksi. Jossain vaiheessa pyörä on pysäytettävä ja mitä aikaisemmin sen tekee, sitä parempi!

Vierailija
16/38 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt hakea Takuusäätiöltä takausta järjestelylainaan?

Vierailija
17/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne monille suomalaisille, vaikka ei mitään persoonallisuushäiriötä olisikaan, ja määrä kasvaa jatkuvasti. Ihmiset elävät niin hankalissa tilanteissa ettei ole muuta keinoa kuin ottaa uutta lainaa niin kauan kuin se on mahdollista. /quote]

Suurin osa on velkaongelmissa kylläkin holtittoman rahankäytön takia, kun ei osata elää tulojensa mukaan. Itsekin olen tehnyt vain matalapalkkaisia töitä, ja nyt työttömänä koronan takia. Kun on vähemmän rahaa, silloin sitä myös pitäisi käyttää vähemmän.

Vierailija
18/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin velkaneuvontaan pitää varmaan ottaa yhteys.

Ei siitä ole mitään hyötyä. Olen ollut samassa tilanteessa kuin ap ja velkaneuvonnasta vaan todettiin että "olet pahasti velkaantunut". Aijaa. Takuu-Säätiöltä yritin sitten saada järjestelylainaa, mutta eipä herunut. Täysin turha sekin. Lopulta piti päättää annanko luottotietojen ja kaiken mennä, vai elänkö kolme vuotta samoilla vaatteilla, vähällä ruoalla ja ilman mitään virkistystä, kuten ravintoloita. Valitsin jälkimmäisen ja selvisin, vaikka korkoihin meni ihan hirveä summa.

Älkää hyvät ihmiset kuvitelko, että on olemassa joku ihmetaho, joka auttaa taloutensa mokanneita. Ei ole. Itse se on tehtävä ja jos ei onnistu, niin luottotiedot pois valtavat käräjien kulut päälle. Sitten elätte sitä kakkosluokan kansalaisen elämää ties kuinka kauan. 

Vierailija
19/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt hakea Takuusäätiöltä takausta järjestelylainaan?

Kuka näitä lainoja oikein saa? Itse en saanut, vaikka olin vakituisissa, joskin pienipalkkaisissa töissä ja esitin realistisen maksusuunnitelman. Kyse n. 25 tuhannesta eurosta tyyliin pikavipit ja kulutusluotot. Mutta ei tippunut. Olisiko sitten pitänyt olla narkkari tai joku muut erityisryhmäläinen, jota holhotaan, ilmeisesti.

Vierailija
20/38 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt järki käteen, aloittaja! Kerro heti vanhemmillesi tilanteestasi. Älä missään nimessä aiheuta heille sitä murhetta, että tapat itsesi ja he saavat sen lisäksi vielä tietää, että olit rahavaikeuksissa. Miltä luulet, että heistä tuntuu, kun he loppuelämänsä surevat ensin sinua ja sitten sitä, että olisivat voineet auttaa jos olisivat tienneet?

Ymmärrän, että sinua ahdistaa, mutta silti: raha on vain rahaa. Henki ja lähimmäiset ovat tuhat kertaa tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi