Mielipiteesi lipeäkalasta? Kuuluuko vielä monen joulupöytään nykyään?
Itse olen syönyt tasan kerran lapsena kylässä, äitini ei sitä koskaan laittanut enkä muista, että ko. ruoasta mitenkään hyvät muistot olisi jäänytkään. Nyt aloin miettimään, pitäisikö testata vielä kerran elämässään, työkaveri kuulemma rakastaa sitä. Liekö se oikeasti niin pahaa kuin olen ollut muistavinani?
Kommentit (6)
70-luvulla sitä muuten lioteltiin vielä itse kuivasta kalasta. Nämä valmiit jutut on myöhempää tulokasta.
Joka joulu tulee ainakin kerran syötyä, mutta ei itse joulupöydässä kun sinne pitää mahtua niin paljon muutakin.
Yhtenä jouluna lapsuudessani sitä tarjottiin isovanhempieni luona. Kyllähän sitä söi, mutta ei ollut mitenkään oma lempparini, joten ei sitä meidän joulupöydässä ole.
Tykkään! Mutta en jouluna kun silloin on kaikenlaista muutakin, vaan joko vähän ennen tai jälkeen.
Se on vaan vähän mautonta ellei joku osaa tehdä siihen kunnon kastiketta ja maustaa. Tykkään reilusti maustetusta ruoasta. Lipeväkala on aneemista kyllä ja haisee pahalle. Jos joulupöydässä on tarjolla syön kyllä. Hyvä kastike syön enemmän, huono kastike niin vähemmän. Ja pottua.
Lapsuudenkodissani sitä syötiin jouluisin. En tosin minä, koska mielestäni se oli pahaa. Aikuisena ei ole käynyt edes mielessä, että tekisin sitä. Muistan elävästi sen hajun ja valkoisen, aneemisen annoksen lautasella. Hyi.