Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako jälkipolville säästää leluja?

Vierailija
07.12.2020 |

Säästätkö leluja mahdollisesti tuleville lapsenlapsille? Jos niin mitä leluja? Perustele puolesta tai vastaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä samassa laatikossa ne säilyy niiden kuudensadan säilytetyn hautajaisadressin kanssa. Jälkipolvet kiittää.

Vierailija
2/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kerälijöille. Hyvi säilyneistä leluista saa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että lelujen muovista tai maalista paljastuu jossain vaiheessa jotain epäilyttävää. Lähinnä ovat tulleet mieleen myrkylliset maalit, joita on muutenkin monesti nettikaupan kautta tilatuissa Euroopassa laboratoriotestaamattomissa leluissa.

Vierailija
4/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omia lapsuuteni leluja säästynyt/ säästetty ja niillä leikkivät ensin sisarukseni lapset ja sittemmin myös omat lapseni (kun ikäeroa lapsillamme on). 

Eniten löytyy noita lego dubloja. Lisäksi on jonkin verran säilynyt barbeja, bratzeja, schleich-eläimiä ja littlepetshop-leluja. Myös lautapelejä, pleikkapelejä ja kirjoja on säästynyt. Mieluisia nuo kaikki lelut näyttävät olevan lapsillenikin vielä näin vuosien käytön jälkeen ja säästyyhän siinä rahaa kuin myös maapallon varoja, kun leluja kierrätetään. 

Lastenkirjoja ja pelejä meillä on myös omien vanhempieni lapsuudesta, joten niillä onkin ikää sitten jo se 50-60 vuotta. Myös muutama ns. keräilynukke oman isoäitini lapsuudesta on säästynyt ja säästetään edelleen tuleville sukupolville.

Vierailija
5/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain harvoja valittuja, hyviksi havaittuja.

Vierailija
6/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vielä leikkii, pieniä koululaisia ovat. Lähinnä dublot olen säästänyt tähän mennessä. Pikkulegot varmaan myös, niillä tosin vielä leikkivät. Saisi niistä toki rahaa myymällä, mutta ei mitään omaisuuksia kuitenkaan. Omasta lapsuudesta on säilynyt lähinnä muutama pehmolelu.

Vierailija
7/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain legoja kokonaisina paketteina tai brion junarataa. Jonkun lempiauton tms. Suurinta osaa en säästä

Vierailija
8/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuisten lelut siirtyy äideiltä lapsille.

Vierailija
9/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietus, jos on jotain sellaista millä on odotettavissa keräilyarvoa.

Vierailija
10/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omia lapsuuteni leluja säästynyt/ säästetty ja niillä leikkivät ensin sisarukseni lapset ja sittemmin myös omat lapseni (kun ikäeroa lapsillamme on). 

Eniten löytyy noita lego dubloja. Lisäksi on jonkin verran säilynyt barbeja, bratzeja, schleich-eläimiä ja littlepetshop-leluja. Myös lautapelejä, pleikkapelejä ja kirjoja on säästynyt. Mieluisia nuo kaikki lelut näyttävät olevan lapsillenikin vielä näin vuosien käytön jälkeen ja säästyyhän siinä rahaa kuin myös maapallon varoja, kun leluja kierrätetään. 

Lastenkirjoja ja pelejä meillä on myös omien vanhempieni lapsuudesta, joten niillä onkin ikää sitten jo se 50-60 vuotta. Myös muutama ns. keräilynukke oman isoäitini lapsuudesta on säästynyt ja säästetään edelleen tuleville sukupolville.

Meillä myös dublot ja legot ja puulelut ym säilytetty. Oli vain yksi lapsi niin hyvässä kunnossa ovat. Osa on jo otettu uudelleen käyttöön.

Vierailija
11/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään barbeja, nukkeja, leluja, mitä hyönteiset pystyy syömään jne. en säästäisi. Esimerkiksi legot, dublot yms. ovat ajattomia, joten niitä on hyvä säästää.

Vierailija
12/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen feminismi laittoi lelut roskiin. Mikähän lelu enää kelpaa?

Vierailija
13/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan ei ole lapsia eikä tässä iässä enää tulekaan, mutta olen säästänyt rakkaita lapsuuden lelujani silti. Osa niistä on sellaisia, että ne ovat äitini lapsuuden leluja jotka hän on säästänyt minulle. Niillä on tunnearvo minulle. Aika surullinen ajatus, että minun kuoltuani ne hävitetään, olen tämän pienen suvun viimeinen jäsen eikä minua kukaan peri.

Vierailija
14/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion junaradan, duplot, Legot, rakastetuimmat rooliasut, rakkain nukke. Nämä nyt ainakin. Ehkä ryhmä hau leluja, niillä on vuosien saatossa kaikki 4 lasta leikkineet. Muutama vauvalelu myös säästössä. Kirjoja myös aion säästää. Eipä nämä suljetuissa muovilaatikoissa miksikään mene ja tilaa varastossa on, niin miksipä ei.

Vierailija
15/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat olivat säästäneet kaiken ja iskivät sitten kaikki pölyiset pikkuautot meidän lapsille, kun nämä olivat vielä ihan liian pieniä niille. No, itsepä valvoivat ettei mitään syöty, ja pienet pölyt vuosikymmenten takaa varmaan vain lisäsivät vastustuskykyä.

Itse olen laittanut surutta kiertoon omien lasten leluja vielä kun ne eivät ole ihan antiikkisia. Duploja, Legoja ja rakkaimmat pehmot on säästetty. Legoistakin voisi suurimmasta osasta luopua, mutta en jaksa itse alkaa koota yhteen kuuluvia kasaan ja lapsia ei pahemmin kiinnosta. Tytär "tienasi" myymällä Lego Friendsejään, poika ei ole vissiin ollut rahanpuutteessa.

Vierailija
16/16 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan säästä. Kalliit olen antanut sukulaisten lapsille heti kiertoon (jos ovat halunneet) ja loput kirppikselle. Lelut on tehty leikittäväksi, ei säilöttäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi