Olenko ihan tylsimys jos otan koronarokotteen yhteisen hyvän takia ja koska viranomaiset käskevät?
En ennen ottamista selvitä enkä ole selvittävinäni, onko siinä RNA:ta tai MRC-5:ta, koska minulla ei ole valmiuksia ymmärtää, mitä väliä sillä on. Enkä odota muiden ottavan ensin, koska yhtä hyvin muut voisivat odottaa minun ottavan ensin. Luotan Suomen ja muiden maiden viranomaisiin ja tutkijoihin ja niihin hyötyihin, mitä rokotteilla on tähän mennessä saavutettu.
Nykyisin palstalla näyttää olevan muodikasta olla niin viisaita oman elämänsä asiantuntijoita ja päättää ihan itse, vaikka ei mitään ymmärrettäisikään ja vaikka enemmistö hyötyy rokotteesta. Miksi?
Kommentit (40)
Nii siis, näillä rokotteiden tuotantomäärillä laumasuojaan on ihan hirveästi matkaa. Ei siltä osin ole kauheasti väliä, vaikka muutama änkyrä jättäisi piikit väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta yhtään kuka ottaa rokotteen ja kuka ei ota. Miksi pitäisi? Jokainen vastaa itsestään.
No, tämähän ei ole totta rokotteiden suhteen. Tarpeeksi ison osan väestöstä pitää ottaa rokote, jotta saadaan tauti kitkettyä. Ei riitä että sinä ja pari sun kaveria ottaa. Tää on yhteinen projekti.
Ehkä se onkin tässä joillekin niin vaikeaa, kun pitäisi pystyä katsomaan kokonaisuutta ja yhteistä etua, eikä vain omaa kallista napaa. Hyvä harjoitus meille kaikille. Onneksi me valtaosa vielä haluamme ajatella muidenkin hyvää.
No näin keski-ikäisenä kiukkuisena ämmänä olen päässyt jo tuosta ajattelutavasta eroon, ts silmät ovat avautuneet. En jaksa päätäni vaivata muiden mielipiteillä.
Mutta jaksatko vaivata päätäsi muiden hengellä? Voisit olla vähemmän kiukkuinen, jos harjottaisit hyväntekeväisyyttä. Omaan napaan tuijottelu tekee kiukkuiseksi.
T. Keski-ikäinen eikä yhtään kiukkuinen ämmä
Keski-ikäiset kiukkuiset ämmät on jo kantaneet kortensa kekoon ihan riittävästi. Nyt on muiden vuoro. En ota rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ap tylsä, vaan vastuuntuntoinen ja järkevä. Koska itse teen asiantuntijatyötä, luotan muiden asiantuntijoiden tekemään työhön. Luulen, että salaliittoteorioihin ja valeuutisiin uskovat ihmiset eivät ole juurikaan opiskelleet eivätkä he tee älyllisesti vaativaa työtä. He eivät jaksa ottaa selvää asioista. Helpompi pelätä ja mesota. Pelottavaa tosiaan, että heillä on äänioikeus: heitä on niin helppo manipuloida.
Olen ottanut suurin piirtein kaikki mahdolliset rokotteet. Sikapiikkiä en ottanut, koska ehdin sairastaa sen taudin ennen rokotusten alkamista. Pitäisikin käydä ottamassa tuhkarokkotehoste. Olen lähes joka vuosi ottanut influenssarokotteen. Hepatiirtirokotuskin löytyy.
Niin ja jos totta puhutaan, terveysalalla lähestulkoon kaikki lääkärit ja hoitajat on ottaneet suurin piirtein kaikki mahdolliset rokotteet jo vuosikymmenten ajan. Vaikka heidänkään ei olisi ollut pakko, niin siinä on ollut vähän niin kuin sellainen sosiaalinen pakko kuitenkin.
Eipä ole terveysalan ammattilaiset silti kaatuneet kuin heinät pellolla. Joo, ymmärrän kriittisyyden rokotuksiin, oon sitä itsekin ja harmittaa kaikki ne oudot lisäaineet, kauheat sivuvaikutukset sun muut niissä, mutta oletteko koskaan tutkineet kuinka paljon niitä haitallisia lisäaineita ja kamalia sivuoireita on kaikissa olemassa olevissa lääkkeissä? Niitä on ihan kaikissa. Aivan jokaisessa hirvittävä lista. Ei se tarkoita sitä, että ne kaikki osuu just suhun, mutta joihinkin ne ikävä kyllä osuu koska mitään täydellisiä lääkkeitä ei ole olemassakaan!
Tässä kohtaa voi sitten kysyä itseltään, haluaisiko mieluummin elää siellä kehitysmaassa jossa näitä kamalia lisäainelääkkeitä hirvittävine sivuoireineen ei ole edes saatavilla? Sen sijaan joudut vain kärsimään sen sairautesi kanssa, mikä ikinä se onkin. Kyllä sieltä tulisi aika moni maitojunalla kotiin aika nopeasti ottamaan kaikki mahdolliset mömmelöt mitä tähän asti keksitty on, mahdollisista sivuvaikutuksista piittaamatta.
Kehitysmaissa pidetään mt-ongelmaisiakin häkeissä ja jalkaketjun päässä, kun täällä murehditaan että vähän tukkaa lähtee päästä ja on ainainen nälkä, kun syön lääkettä mikä estää sekoamiseni.
Koronarokote on lopunajan "myrkkykauppiaiden" tuote.
Olen lapsena saanut kaikki lasten perusrokotteet. Olin niin hullu että otin zikapiikin.
En ota koronarokotetta. Otan mieluummin ydinpommin niskaan tai menen vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ap tylsä, vaan vastuuntuntoinen ja järkevä. Koska itse teen asiantuntijatyötä, luotan muiden asiantuntijoiden tekemään työhön. Luulen, että salaliittoteorioihin ja valeuutisiin uskovat ihmiset eivät ole juurikaan opiskelleet eivätkä he tee älyllisesti vaativaa työtä. He eivät jaksa ottaa selvää asioista. Helpompi pelätä ja mesota. Pelottavaa tosiaan, että heillä on äänioikeus: heitä on niin helppo manipuloida.
Olen ottanut suurin piirtein kaikki mahdolliset rokotteet. Sikapiikkiä en ottanut, koska ehdin sairastaa sen taudin ennen rokotusten alkamista. Pitäisikin käydä ottamassa tuhkarokkotehoste. Olen lähes joka vuosi ottanut influenssarokotteen. Hepatiirtirokotuskin löytyy.
Niin ja jos totta puhutaan, terveysalalla lähestulkoon kaikki lääkärit ja hoitajat on ottaneet suurin piirtein kaikki mahdolliset rokotteet jo vuosikymmenten ajan. Vaikka heidänkään ei olisi ollut pakko, niin siinä on ollut vähän niin kuin sellainen sosiaalinen pakko kuitenkin.
Eipä ole terveysalan ammattilaiset silti kaatuneet kuin heinät pellolla. Joo, ymmärrän kriittisyyden rokotuksiin, oon sitä itsekin ja harmittaa kaikki ne oudot lisäaineet, kauheat sivuvaikutukset sun muut niissä, mutta oletteko koskaan tutkineet kuinka paljon niitä haitallisia lisäaineita ja kamalia sivuoireita on kaikissa olemassa olevissa lääkkeissä? Niitä on ihan kaikissa. Aivan jokaisessa hirvittävä lista. Ei se tarkoita sitä, että ne kaikki osuu just suhun, mutta joihinkin ne ikävä kyllä osuu koska mitään täydellisiä lääkkeitä ei ole olemassakaan!
Tässä kohtaa voi sitten kysyä itseltään, haluaisiko mieluummin elää siellä kehitysmaassa jossa näitä kamalia lisäainelääkkeitä hirvittävine sivuoireineen ei ole edes saatavilla? Sen sijaan joudut vain kärsimään sen sairautesi kanssa, mikä ikinä se onkin. Kyllä sieltä tulisi aika moni maitojunalla kotiin aika nopeasti ottamaan kaikki mahdolliset mömmelöt mitä tähän asti keksitty on, mahdollisista sivuvaikutuksista piittaamatta.
Kehitysmaissa pidetään mt-ongelmaisiakin häkeissä ja jalkaketjun päässä, kun täällä murehditaan että vähän tukkaa lähtee päästä ja on ainainen nälkä, kun syön lääkettä mikä estää sekoamiseni.
Höpsistä. Eräs sairaanhoitaja paljasti julkisesti, että lääkärit eivät ota mitään rokotteita. Eivät ota niitä kakaroilleenkaan. Lopettakaa tuo pskan jauhaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta yhtään kuka ottaa rokotteen ja kuka ei ota. Miksi pitäisi? Jokainen vastaa itsestään.
No, tämähän ei ole totta rokotteiden suhteen. Tarpeeksi ison osan väestöstä pitää ottaa rokote, jotta saadaan tauti kitkettyä. Ei riitä että sinä ja pari sun kaveria ottaa. Tää on yhteinen projekti.
Ehkä se onkin tässä joillekin niin vaikeaa, kun pitäisi pystyä katsomaan kokonaisuutta ja yhteistä etua, eikä vain omaa kallista napaa. Hyvä harjoitus meille kaikille. Onneksi me valtaosa vielä haluamme ajatella muidenkin hyvää.
Jeps, meikäläinen ajattelee lähinnä omaa hyvää. Meitä on kahdenlaisia ihmisiä: niitä, joilla on selviytymisvaisto ja niitä, joilla ei ole. Selviytymisvaistolla varustautuneet keksivät keinoja, joilla selviytyä tiukoista paikosta. He ovat niitä, jotka tekevät päätökset luottaen omaan vaistoon ja järkeen. He ovat niitä, jotka selviytyivät esim. keskileireiltä. Sitten ne toiset ovat niitä, jotka odottavat, mitä tuleman pitää. Tekevät kiltisti mitä käsketään tehdä. No, voi olla., että nämä jälkimmäiset ovat kiltimpiä ja ajattelevat enemmän muita kuin itseään ja saavat kunniamerkkejä osoituksena kuuliaisuudestaan. Toiset taas ovat niitä, jotka selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni, että lääkäreiden elinikä on keskimääräistä lyhyempi.
Jokainen on vastuussa omasta ja läheistensä terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni, että lääkäreiden elinikä on keskimääräistä lyhyempi.
Mahtaako se porukka olla sitä samaa, joka h a l u a a osallistua lääketehtaiden testeihin? Maksettu hiljaisiksi jo ennakkoon?
jos laumasuoja saavutetaan, ei änkyröille tarvitse tehdä mitään. Muuten ne pitää eristää leireille.
Onko sulla suurikin riski sairastua vakavaan muotoon? Rokotehan vain saattaa ehkä hiukan lieventää rajuimpia oireita. Normaalisti voit siltikin saada ja levittää tautia.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omasta ja läheistensä terveydestä.
Miten sun rokote suojaa muita?
Pandemrix-rokotteen kohdallakin luotettiin asiantuntijoihin ja viranomaisiin, ja huonosti kävi. Narkolepsiaan sairastuneet on jätetty yksin ilman apua ja asianmukaisia korvauksia.
Ihan sama kuka ottaa ja kuka ei, jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
jos laumasuoja saavutetaan, ei änkyröille tarvitse tehdä mitään. Muuten ne pitää eristää leireille.
Miten laumasuoja saavutetaan rokotteella, joka ei estä tartunnan saamista ja sen levittämistä eteenpäin?
Kannattaa odottaa toka rokotetta.
Sincc
Luotan THL:ään, STM:ään ja muihin viranomaisiin yhtä vähän kuin mikrosiruista paasaaviin foliohattuihin. Eli en lainkaan.
Ei ole mitään syytä, miksi pitäisin viranomaisten lausuntoja jotenkin arvokkaana ja oikeana tietona.
Minua ei ole pyydetty mukaan tähän projektiin, joten tehkää te vain keskenänne haluamanne projekti.