Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi vähän suuttu,kun ekan kerran jätin kestitsemästä hänen vieraita..

Vierailija
23.04.2014 |

Vuosien aikaan olen jotenkin automaattisesti hänellä kyläillessään laittanut kahvipöytää,kun hänelle tulee vieraita. Hän on jutellut rauhassa vieraidensa kanssa,kun minä mi.iä laitan pöytää koreaksi. Nyt havahduin,ettei se kuulu minulle. Siirryin toiseen huoneeseen mukamas tekemään omia juttujani. Vieraat istuivat varmaan tunnin sohvalla emännän kanssa höpötellen,kun emäntä huomasi,ettei pöytä ole koreana. Sitten kun hän vihdoin sai itse pöydän koreaksi ja kaateli kahvia,kappas,minä jäin ilman. Sanoi vaan,ettei huomannut kuppiani. Miten saisin anopin tajuamaan,etten ole hänen taloudenhoitajansa kun olen kylässä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniä siis,pilkkupainovirhe. :)

Vierailija
2/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko suora puhe mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä aikoja sä siellä anoppilassa oikein olet kylässä? Mikset ole omassa kodissasi jos anopille tulee muita vieraita?

Vierailija
4/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatkaa koko suomen läpi ja täällä ei olla ihan sitten muutamaa tuntia,taikka vaan muutamaa päivää. Täällä päin suomea on muutenkin vain tapana soittamatta lampsia sisälle vaikka kesken päiväunien. Ap.

Vierailija
5/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakoon anoppi keskenään omille vieraillensa ruokaa.. Sano miehellesi ja anopillesi

Vierailija
6/8 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:49"]

Välimatkaa koko suomen läpi ja täällä ei olla ihan sitten muutamaa tuntia,taikka vaan muutamaa päivää. Täällä päin suomea on muutenkin vain tapana soittamatta lampsia sisälle vaikka kesken päiväunien. Ap.

[/quote]

jos kerran olet siellä monta päivää putkeen anoppisi passattavana, niin ehkä hän olettaa, että teet vastavuoroisesti jotain? Aloituksestasi sai sen kuvan, että olet siellä lyhyellä visiitillä ja anoppi olettaa, että sinä autat häntä - mutta nythän tilanne onkin aivan toinen. Mielestäni anoppisi toimii aivan oikein, miksi ihmeessä et voi auttaa ja antaa anopin viettää aikaa ystäviensä kanssa? Tuskin hänellekään on kovin helppoa se, että miniä on kylässä useamman päivän putkeen.

Vierailija
7/8 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:49"]

[/quote]

jos kerran olet siellä monta päivää putkeen anoppisi passattavana, niin ehkä hän olettaa, että teet vastavuoroisesti jotain? Aloituksestasi sai sen kuvan, että olet siellä lyhyellä visiitillä ja anoppi olettaa, että sinä autat häntä - mutta nythän tilanne onkin aivan toinen. Mielestäni anoppisi toimii aivan oikein, miksi ihmeessä et voi auttaa ja antaa anopin viettää aikaa ystäviensä kanssa? Tuskin hänellekään on kovin helppoa se, että miniä on kylässä useamman päivän putkeen.

[/quote]

Passattavana min?En. Ihan oma aloitteisesti imuroin,kun minua alkoi häiritsemään likaisuus. Korjaan astiat,kattaan pöytää,mutta vain perheen sisäisesti. En hänen ystävilleen. Kesällä ajan nurmikkoa,talvella kolailen,kaikki oma-aloitteisesti,jos aikani käy pitkäksi. Olen hakannut puita,lämmittänyt puusaunaa ym. Olen täällä kuin kotonani,mutten halua enään olla hänen vieraiden palvelija. Olen myös löytänyt itseni tiskarina keittiöstä,kun hänellä oli syntymäpäivät. Herregyyde,minäkin olen vieras kuiten,en palvelusväkeä.

Vierailija
8/8 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme