Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee töihin humalassa (aamulla),

Vierailija
23.04.2014 |

niin kuinka pahasta alkoholiongelmasta on yleensä kysymys?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, mutta kertoo sen, ettei itse vastuullisesti pysty arvioimaan työkykyään. Röyhkeyttä ja usein myös kertoo jo pitkälle edenneestä alkoholismista (välinpitämättömyydestä itseä ja muita kohtaan).

Vierailija
2/15 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella ihmisestä. Itsellä päässyt kerran käymään, isojen juhlien jälkeen meni vähän pitkäksi, samoilla silmillä töihin, ihan totaalisen vastuutonta touhua, jota kaduin ja häpesin aikani. En laske itseäni riippuvaiseksi tai edes ongelmakäyttäjäksi, kuhan meni överiks, ja siitä opin läksyni. Että hummaaminen ja seuraavan aamun työvuoro ei sovi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkoholiongelmainen ja ollut sen sata kertaa töissä kännissä. Kai ne on huomanneet, vaikka kun näin kauan on ottanut, niin ei kai tuo käytökseni selvästä eroa vaikka vähän kännissä olisinkin. Paljon huonommassa kunnossa olen niinä päivinä kun en ole mitään ottanut.

Vierailija
4/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai siitä että kunka usein. Jos tulee joka aamu kännissä töihin, niin on täysin alkoholisti, mutta ilmeisesti vielä kuitenkin työkykyinen.

Yksi tai kaksi kertaa muutamataman vuoden sisällä voi käydä kenelle vain, jos sattuu lähteen juhlat vähän lapasesta.

Vierailija
5/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini meni kännissä töihin (ilmeisesti oli tehnyt niin jo useammin). Hoitoon ohjaus ja joutui vuodeksi sitoutumaan siihen että kerran viikossa käy tth:n juttusilla. Ei saa olla omalla ilmoituksella pois töistä enää koskaan ja muutenkin potkulistan ykkösenä jos tulee tarvetta firmassa vähentää jne. En ottaisi riskiä ja menisi kännissä töihin, ottaisin saikkupäivän.

Vierailija
6/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, jos vähän aamulla on krapulakännissä, niin mitä se haittaa?

T. krapula-keijo

Ps. pimppaa tekisi mieli

Vierailija
7/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kertoo minusta vain siitä, että harkintakyky on pettänyt sekä illalla että aamulla töihin lähtiessä. Töissä ei olla kännissä. Toinen kerta kertoo jo sitten siitä, että taustalla on ongelma. Yleensä ekasta kerrasta tulee varoitus ja toisen tai kolmannen jälkeen aletaan pohtia työsuhteen jatkoa tai ainakin hoitoon ohjaamista.

Vierailija
8/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos bussikuski tulee aamulla kännissä töihin, niin onhan se työn luonteen puolesta vähän huonompi juttu ja siksi kielii hallitsemattomasta ongelmasta. Meikäläisellä taas asiakkaiden kestitykset menee toisinaan sen verran myöhään, että valun ympäripäissäni toimistolle joskus kahdeltatoista. Ei se ole ongelma minulle eikä kenellekään muulle, vaan merkki siitä, että olen tehnyt työni hyvin ja asiakkaalla on ollut hauskaa ts. mandaatteja on tulossa.

Vierailija
9/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut paljon, mutta paskaa. Olen it-alalla ja täällähän on työn sankari, jos aamulla pääsee duuniin krapulassa.

T. krapula-keijo

Ps. pimppaa tekisi mieli

Vierailija
10/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nukkunu duunin sohvalla duunin saunaillan jälkeen. Heräsin n. klo. 7:00, ja olin vielä päissäni. Kävin leimaamassa itseni sisään ja tein normaalin työpäivän. Herkkua se tosin ei ollut.

Vierailija
11/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan duunista. Meillä on nollatoleranssi, joten ottaisin tietoisen riskin siitä että ko.työpäivä jää viimeisekseni. Aika rappiolla siis pitäisi jo olla.

Vierailija
12/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellasta että joutuu ajamaan jotain ajoneuvoa tai käyttämään jotain konetta, ja alkoholinkäyttöä  valvotaan esim puhalluttamalla , niin silloin ei ole tietenkään sallittua. Mutta jos se on sellaista työtä että pieni krapula ei haittaa niin ei kai se nin vaarallista ole jos ei satu hirveän usein. Kyllä sitä saa joskus keskellä viiikkoakin käytä ulkona ystävien kanssa. Aika paljon se riippu pomosta ja työkaverreista kanssa.

Vierailija
13/15 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 12:54"]

Jos työ on sellasta että joutuu ajamaan jotain ajoneuvoa tai käyttämään jotain konetta, ja alkoholinkäyttöä  valvotaan esim puhalluttamalla , niin silloin ei ole tietenkään sallittua. Mutta jos se on sellaista työtä että pieni krapula ei haittaa niin ei kai se nin vaarallista ole jos ei satu hirveän usein. Kyllä sitä saa joskus keskellä viiikkoakin käytä ulkona ystävien kanssa. Aika paljon se riippu pomosta ja työkaverreista kanssa.

[/quote]

Joo, toki voi "käydä ulkona", mutta eihän sitä tartte kännätä. Minusta työpaikalle ei mennä alkoholin vaikutuksen alaisena, ja piste. Meiltä ainakin on annettu kenkää viinan kanssa mesoajille, ja hyvä niin. Jos olisin itse esim. yrittäjä, niin antaisin monoa myös. Työmarkkinoilta löytyy kyllä takuulla työtään kunnioittavaakin väkeä.

Vierailija
14/15 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon koko elämäni puolesta että sinulla on maksakirroosi tai joku muu hitaasti tappava tauti

Vierailija
15/15 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis krapulakeijo. Myötähäpeää tunnen amatöörejä kohtaan jotka kärsii darrasta ja vielä kehtaa kehua sillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi