Noloimmat raskausvaivat :(
Minulla on ihan järjetön näppylä, suorastaan paise, häpykummun päällä, siis aika ylhäällä. Koko ajan vain kasvaa :( Nolointa ikinä, jos joudun lääkäriin tuon takia.
Kommentit (20)
Ja kaikista noista valitin lääkärille.
Mulla oli niin isot peräpukamat että tuntui kuin olisi lihapulla persposkien välissä. Eikä lähteny synnyttämällä vaan vaivaavat aina jos vatsa kovalla/löysällä.. Siistii..
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:04"]Minulla on ihan järjetön näppylä, suorastaan paise, häpykummun päällä, siis aika ylhäällä. Koko ajan vain kasvaa :( Nolointa ikinä, jos joudun lääkäriin tuon takia.
[/quote]
voisiko olla bartholinrauhanen? On todella kipeä jos se tulehtuu ja tuo turpoaminen vähän enteilee sitä, varsinkin synnytyksen jälkeen riski on suuri..
Tosi runsas valkovuoto. Normaalisti ei koskaan ole tarvinnut käyttää pikkuhousunsuojaa, raskaana ollessa tarvii. Ja on näyteki otettu ettei ole hiivaa tms. ei ole.
Ja ilmavaivat jotka pörisee joka vessareissulla oikein antaumuksella :D
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:04"]Minulla on ihan järjetön näppylä, suorastaan paise, häpykummun päällä, siis aika ylhäällä. Koko ajan vain kasvaa :( Nolointa ikinä, jos joudun lääkäriin tuon takia.
[/quote]
voisiko olla bartholinrauhanen? On todella kipeä jos se tulehtuu ja tuo turpoaminen vähän enteilee sitä, varsinkin synnytyksen jälkeen riski on suuri..
[/quote]
En usko, on siis siinä missä häpykarvoitus alkaa eli hiukan matalien housujen vyötärökaistaleesta alaspäin. Ihon alla siis tuntuu ylimääräistä ja kun puristan kaikin voimin (mitä nyt mahakummun yli yllän) tulee hiukan verta, mutta "täytteet" pysyy ihon alla edelleen. Pakko ehkä pyytää mun miestä huomisiltana katsomaan sitä ja mahdollisesti puristamaan.
Pakaroissakin on ollut näppyjä, mutta ei näin isoja ja kipeitä. :/
Mulle tuli jumalattomia suonikohjuja. Raskauden jälkeen ne vähän rauhottui kun paino laski mutta edelleenkään reidet eivät ole minihame kunnossa. Nyt toista kertaa raskaana ja pelottaa että miten mun kinttujen nyt käy. Varmaan räjähtää ennen marraskuuta..
Paukkuja pääsee ihan tahattomasti välillä :D itsellä wc käynnit on kamalia koska on tullut joku pukamakammo kun on lukenut juttuja
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:12"]
Tosi runsas valkovuoto. Normaalisti ei koskaan ole tarvinnut käyttää pikkuhousunsuojaa, raskaana ollessa tarvii. Ja on näyteki otettu ettei ole hiivaa tms. ei ole.
[/quote]itse olin 43 v raskaana ja en huomannut erikoisempia pörinöitä.
Loppuraskaudessa kurjinta oli, kun vauva potki kivellessä todella kipeästi mun virtsarakkoa. Olen melko lyhyt ja sieltä tuli pitkä lapsi. Ei ihme, että todella sattui potkut!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:04"]Minulla on ihan järjetön näppylä, suorastaan paise, häpykummun päällä, siis aika ylhäällä. Koko ajan vain kasvaa :( Nolointa ikinä, jos joudun lääkäriin tuon takia.
[/quote]
[/quote]
En usko, on siis siinä missä häpykarvoitus alkaa eli hiukan matalien housujen vyötärökaistaleesta alaspäin. Ihon alla siis tuntuu ylimääräistä ja kun puristan kaikin voimin (mitä nyt mahakummun yli yllän) tulee hiukan verta, mutta "täytteet" pysyy ihon alla edelleen. Pakko ehkä pyytää mun miestä huomisiltana katsomaan sitä ja mahdollisesti puristamaan.
Pakaroissakin on ollut näppyjä, mutta ei näin isoja ja kipeitä. :/
[/quote]
käsitin kohdan siis vähän väärin, mutta aina parempi jos se ei ole se barthol.. Itselläni tuli myös sellaisia "paiseita" aikanaan ne sai puristettua rikki, oli jotain kovaa valkeaa rasvaa, jotain talin tyyppistä.. Piti vain jaksaa odottaa niiden "kypsymistä" ennen kuin pystyi puristamaan, kypsyys selviää vain kokeilemalla milloin lähtee helposti puristamalla, liikaa ei saa puristaa..
Enikumisopuho? Ini misi pisiko? No buy ßåsgu to toma mi so.. Hij ditta muiyu gwer. Fjär tillen hå.
Kivuliaat suonikohjut ulommissa häpyhuulissa, maha täynnä ilmaa ja vauva painaa jotain suolenmutkaa sopivasti ettei ilma tasan pääse kovin helposti ulos ja se jos mikä sattuu.
Pissat lirahtelee housuihin esim.aivastaessa..
Järkyttävän hajuiset ja äänekkäät ilmavaivat! Ja mikä pahinta, välillä pieru karkaa ihan tahtomatta eikä varmasti jää keltään huomaamatta...
Työskentelen asiakaspalvelutiskissä ja lopun päivää avokonttoritilassa. Vessakin on paikassa, jossa asiakkaita tai työkavereita koko ajan oven takana kuulemassa kaikki pörinät (ei, vesihana ei peitä niitä).
Tekis mieli jäädä jo varhennetulle äitiyslomalle että saisi vaan olla kotona ja piereskellä rauhassa eikä tarttis maha kipeänä yrittää pidätellä koko päivää...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:48"]Enikumisopuho? Ini misi pisiko? No buy ßåsgu to toma mi so.. Hij ditta muiyu gwer. Fjär tillen hå.
[/quote]
Suomennos, kiitos! :O
Virtsan karkailu vaikka kävisi vessassa vähän väliä. Tunnet vain kuinka housuissa lorisee etkä voi tehdä mitään. Peräpukamat ja usein toistuva ummetus ei ainakaan auta niihin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:12"]
[/quote]itse olin 43 v raskaana ja en huomannut erikoisempia pörinöitä.
[/quote]
Aika pitkään olit raskaana. Mahtoi olla iso vauveli.
Joku syylän oloinen juttu? Tuli ilmeisesti häpykarvan aiheuttaman viiltohaavan kohtaan, meni bepanthenilla ohi mutta oli kipeä.
Peräpukama. Niin pieni ettei silmällä nähnyt, mutta tunsin sormella pestessä ja oli kipeä. Nuppineulanpään kokoinen, ulkoinen pukama.
Jatkuva valkovuoto.