Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä diabeetikon herkkukoriin?

Vierailija
07.12.2020 |

En nähnyt aiempaa ketjua, enkä tiedä miksi se poistui.
Kuulosti kivalta idealta. Lähisukulainen on diabeetikko.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hedelmiä laittaa?

Mieluummin ei

Vierailija
22/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kakkostyypin diabetes taivaasta putoa. Perinnöllisyys vahva vaikutin. Jos ei ole tarkkana elintapojen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ykkös- vai kakkostyypin diabetikko?

Kakkostyypithän on omilla huonoilla elin- ja ruokailutavoillaan aiheuttaneet sairautensa että heille vaikka kynttilöitä ja vissyä.

Ykköstyypin diabetes on autoimmuunisairaus eikä vadi erityistä ruokavaliota ja herkuttelukin jouluisin ihan sallittua. Pistävät sitten vain insuliinia lisää syömistensä mukaan. Eli kaikki käy, suklaakonvehdit, maustekakut, tortut, piparit, glögi.

Ei ykköstyypin diabeetikollekaan mitä tahansa suositella syötäväksi. valtimotaudin riski on heilläkin lisääntynyt. Eli ruokavaliossa tulisi olla runsaasti kasviksia ja täysjyväviljoja, vähän sokeria ja valkoista viljaa sisältäviä, sekä vähän kovaa rasvaa.

Rasva ei ole diabeetikollekaan haitaksi. Edes se ns. kova rasva. Rasva kun ei nosta verensokeria. Viljat sen sijaan nostavat nopeasti, myös täysjyvä.

Vierailija
24/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypithän on omilla huonoilla elin- ja ruokailutavoillaan aiheuttaneet sairautensa että heille vaikka kynttilöitä ja vissyä.

Ykköstyypin diabetes on autoimmuunisairaus eikä vadi erityistä ruokavaliota ja herkuttelukin jouluisin ihan sallittua. Pistävät sitten vain insuliinia lisää syömistensä mukaan. Eli kaikki käy, suklaakonvehdit, maustekakut, tortut, piparit, glögi.

Tämä!! Olen D1, sairastanut 22 v. Juossut maratoneja, crossfittaan ja asunut ympäri maailman. Olen fyysisesti paremmassa kunnossa kun suurin osa ikäisistäni ”ei-ykköstyyppiläisistä”. Ei ole ollut siitä kiinni onko korissa pähkinöitä vai karkkeja ;) syön ihan jouluna kuten muutkin. En edes sano mitä mieltä olen D2laisista :)

Vierailija
25/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia juustoja

Vierailija
26/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan kaikki on sallittua, mutta kannattaako ihan kaikkea kuitenkaan ykkösenkään syödä.

Vierailija
27/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin mitä Alkosta alkoholistin joulumuistamiseksi :D

Vierailija
28/29 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Itse en valitsisi herkkukoriin herkkuja diabeteksen perusteella vaan henkilön mieltymysten perusteella, vaikka hän diabetesta sairastaisikin. Aikuinen ihminen toivottavasti osaa itse päättää mitä ja paljonko voi syödä kerralla diabeteksesta huolimatta. Lisäksi on hyvin epäsensitiivistä viedä jouluna diabeetikolle "sokeriton" herkkukoriin, kun "sinulla nyt on se diabetes". Tietysti korissa kannattaa (kenelle tahansa tehtynä) olla myös terveellisiä asioita, mutta eikö ole liioittelua jos diabeetikkojen ei saisi edes jouluna syödä mitään missä on sokeria?

Vierailija
29/29 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö-/sh-opiskelija kirjoitti:

No jaa... Itse en valitsisi herkkukoriin herkkuja diabeteksen perusteella vaan henkilön mieltymysten perusteella, vaikka hän diabetesta sairastaisikin. Aikuinen ihminen toivottavasti osaa itse päättää mitä ja paljonko voi syödä kerralla diabeteksesta huolimatta. Lisäksi on hyvin epäsensitiivistä viedä jouluna diabeetikolle "sokeriton" herkkukoriin, kun "sinulla nyt on se diabetes". Tietysti korissa kannattaa (kenelle tahansa tehtynä) olla myös terveellisiä asioita, mutta eikö ole liioittelua jos diabeetikkojen ei saisi edes jouluna syödä mitään missä on sokeria?

Diabeetikko osaa itse valita syömisensä ja olisi typerää viedä hänelle sokeria. "Kun kerran vuodessa ON LUPA" Diabeetikko ei sinun lupaasi tarvitse. Opiskele sinäkin diabeteksesta kun kerran sairaanhoitoa opiskelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi