Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki, tänne, mulle heti!

Vierailija
29.07.2006 |

Olen tässä lueskellut muutamia keskusteluja, ja perintö asioita. En voi ymmärtää miten ihmiset voivatkin olla niin ahneita perinnön suhteen. Itse en osaa ajatella perittyä omaisuutta " oikeana" omaisuutena. Siis on varmasti mukavaa ekstraa, mutta oikea omaisuus on mielestäni omalla työllä ansaittua...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä täällä seurannut keskusteluja perinnöstä, ja osa laskee asuntolainoja yms. sen varaan, että perintöä tulee ja ovat sitä mieltä, että on ok, etteivät vanhemmat tuhlaa rahojaan, vaan mielellään laittavat ennakkoperintöä lapsilleen, kustantavat heidän häitään, takaavat lainoja jne..

En kyllä itse näe perintöä kuitenkaan ekstrana, joka on kiva panna haisemaan, vaan niin, että jos sitä joskus tulee, vaalin sitä omaisuutta samalla tavalla kuin itsekin ansaittua omaisuuttani. En kuitenkaan arvosta näitä perimällä saatuja omaisuuksia yleensä ottaen. Jos joku ajelee hienolla autolla, elää muuten leveästi kun on perinyt, en arvosta sellaista. Enemmän vuokransa itse maksavaa vähän tienaavaa, mutta perheensä itse elättävää joka ei elä vanhempiensa kukkarolla.

Vierailija
2/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikea omaisuus on mielestäni omalla työllä ansaittua...

Ainakaan et ole mistään hyvästä perheestä, koska hyvässä perheessä kyllä iskostetaan lasten kupoliin, että perintö (on sitten henkistä tai taloudellista) on tärkeä asia, jota arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri ajoin takaa, että arvostan paljon enemmmän itse hankittua omaisuutta, kuin perittyä, jonka eteen ei ole tarvinut tehdä " työtä" . ap

Vierailija
4/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole hyvästä perheestä. Arvostan toki heidän omaisuuttaan, heidän omanaan. Ja omaa omaisuuttani omanani. Enkä edes halua periä kesämökkiämme, sillä minusta on kornia, että sisarukseni riitelevät siitä jo!

Vierailija
5/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän suuressa arvossa sitä, että saan " hallita" suvulle tärkeää omaisuutta oman vuoroni tullen. Minulle se on kunnia-asia, ei tilaisuus brassailuun ja leveään elämään toisten siivellä.

En oikein ymmärrä, miten perinteikäs suvun omaisuus (ja historia) olisi automaattisesti negatiivinen asia. Tietysti silloin, jos joku perii silkkaa rahaa ja laittaa sen heti menemään turhuuksiin, voi tilanne olla toinen. Mutta perintöjäkin on monenlaisia.

Vierailija
6/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ainakin niin. Miehen vanhemmat ovat kuusikymppisiä ja minun vanhempani viisikymppisiä ja toivomme, että saamme mieluummin pitää heidät kuin että odottaisimme perivämme heidät.

Oikeastaan tajusin vasta pari vuotta sitten, että onhan sitä omaisuutta vissiin tulossa sitten joskus. Olen kyllä yllyttänyt, että tuhlatkaa kaikki ja ainakin minun vanhempani saattavat tuhlatakin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi