Siis hyi!! Miksi ohittelet ja aiheutat vaaratilanteita valtateillä!?
Taas äsken yksi meinasi ajaa nokkakolarin rekan kanssa, kun niin halusi ohittaa meidät, vaikka mies ajoi himpun verran yli rajoitusten.
Olisi ihan varmasti sattunut meitäkin jos noin lähellä olisi tuollainen törmäys käynnyt!!
Kommentit (21)
Suurin osa kuskeista väittää olevansa keskimääräistä parempia kuljettajia. Sehän ei ole mahdollista, koska hyvin monen on pakko olla keskimääräinen ja osan myös keskimääräistä heikompi kuski.
Jos tehdään tällainen kysely, hyvin harva edes nimettömästi myöntää olevansa reikäpäinen kaahaaja ja ohittelija. Silti sellaisia kulkee jokaisella isolla tiellä päivittäin.
Osa kaahareista ja hupiohittelijoista ei edes tiedosta toimivansa ko. tavalla. He ovat samanlaisia kuin koulukiusaajat. Kiusaajatkaan eivät aina tiedosta kiusaavansa, se tulee heiltä niin luonnostaan.
Väärä foorumi ja väärä kieli.
Valtaosa törttöilijöistä ei ole täällä.
Nyt kun on talvi ristin käteni bussissa ja pyydän että kuski ei näe lunta ekaa kertaa.
Lisää ratsioita ja huomattavia sakkoja. Kun makselee tonneja ylimääräsitä ja on kortti kuivumassa, niin eiköhän siinä jääräpäisinkin liikenteen vaarantaja opi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kuskeista väittää olevansa keskimääräistä parempia kuljettajia. Sehän ei ole mahdollista, koska hyvin monen on pakko olla keskimääräinen ja osan myös keskimääräistä heikompi kuski.
Jos tehdään tällainen kysely, hyvin harva edes nimettömästi myöntää olevansa reikäpäinen kaahaaja ja ohittelija. Silti sellaisia kulkee jokaisella isolla tiellä päivittäin.
Osa kaahareista ja hupiohittelijoista ei edes tiedosta toimivansa ko. tavalla. He ovat samanlaisia kuin koulukiusaajat. Kiusaajatkaan eivät aina tiedosta kiusaavansa, se tulee heiltä niin luonnostaan.
Monesti ovatkin entisiä koulukiusaajia.
Ohittaminen ei suoranaisesti aiheuta itsessään vaaratilanteita, mutta toki ohitus voi olla vaarallisesti tehty ja siksi aiheuttaa vaaratilanteen.
Vastauksena itse kysymykseen: ohitan kyllä sopivalla hetkellä ja siten, että en vaaranna liikenneturvallisuutta. En kuitenkaan jää roikkumaan kenenkään takapuskuriin mitenkään ilokseni muodostamaan jonoa, jos se ensimmäisen auton kuski ei uskalla ajaa rajoitusten mukaisesti vaan jatkuvasti mennään reilusti alle.
No enhän! Minulla ei ole edes autoa!
Tämä on seuraus kun liikenteessä valvotaan vain nopeuksia kameroilla. Ainoa liikennettä rauhoittava asia on näkyvä poliisiauto. Olen ajanut 1 800 000 km, eli kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Ohittaminen ei suoranaisesti aiheuta itsessään vaaratilanteita, mutta toki ohitus voi olla vaarallisesti tehty ja siksi aiheuttaa vaaratilanteen.
Vastauksena itse kysymykseen: ohitan kyllä sopivalla hetkellä ja siten, että en vaaranna liikenneturvallisuutta. En kuitenkaan jää roikkumaan kenenkään takapuskuriin mitenkään ilokseni muodostamaan jonoa, jos se ensimmäisen auton kuski ei uskalla ajaa rajoitusten mukaisesti vaan jatkuvasti mennään reilusti alle.
Ohittamisen vaarallisuus tai vaarattomuus liittyy olennaisesti siihen, millainen ajokeli on ja miten paljon on muuta liikennettä.
Esim. täydellinen, kesäinen, puolipilvinen poutapäivä, ei paljoa liikennettä ---> ohittaminen on turvallista, kun katsot, ettei kukaan tule vastaan, moottoriteillä voi posottaa huoletta kaikista hitaammista ohi
Vrs. lumituiskuinen pöperökeli talvella, pilkkopimeää, paljon liikennettä ja vastaantulijoiden valot häikäisevät, keskikaistalla sohjoa ---> ohittaminen on typerää ja vaarallista, eikä sitä kannata tehdä minimaalisen hyödyn vuoksi, varsinkaan vanhemmalla autolla, jossa ei ole luistonestojärjestelmää yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohittaminen ei suoranaisesti aiheuta itsessään vaaratilanteita, mutta toki ohitus voi olla vaarallisesti tehty ja siksi aiheuttaa vaaratilanteen.
Vastauksena itse kysymykseen: ohitan kyllä sopivalla hetkellä ja siten, että en vaaranna liikenneturvallisuutta. En kuitenkaan jää roikkumaan kenenkään takapuskuriin mitenkään ilokseni muodostamaan jonoa, jos se ensimmäisen auton kuski ei uskalla ajaa rajoitusten mukaisesti vaan jatkuvasti mennään reilusti alle.
Ohittamisen vaarallisuus tai vaarattomuus liittyy olennaisesti siihen, millainen ajokeli on ja miten paljon on muuta liikennettä.
Esim. täydellinen, kesäinen, puolipilvinen poutapäivä, ei paljoa liikennettä ---> ohittaminen on turvallista, kun katsot, ettei kukaan tule vastaan, moottoriteillä voi posottaa huoletta kaikista hitaammista ohi
Vrs. lumituiskuinen pöperökeli talvella, pilkkopimeää, paljon liikennettä ja vastaantulijoiden valot häikäisevät, keskikaistalla sohjoa ---> ohittaminen on typerää ja vaarallista, eikä sitä kannata tehdä minimaalisen hyödyn vuoksi, varsinkaan vanhemmalla autolla, jossa ei ole luistonestojärjestelmää yms.
Tämä just. Ohittaminen ei sinällään ole mitenkään ihmeellinen asia liikenteessä, mutta tilannetajuttomat ohittelijat aiheuttaa niitä vaaratilanteita. Ihan samalla tavalla kuin kuskit, jotka ajavat liukkailla mustan jään keleillä kurveihin samalla tavalla kun kesällä kuivilla teillä jne.
Vierailija kirjoitti:
Lisää ratsioita ja huomattavia sakkoja. Kun makselee tonneja ylimääräsitä ja on kortti kuivumassa, niin eiköhän siinä jääräpäisinkin liikenteen vaarantaja opi.
Ajokortti-ikää alemmas ja sitten valtiorahoitteisessa Liikenneturvakeskuksessa tehdään isopalkkaista tutkimustyötä miksi nuoriso kaahaa ja miksi nuoriso kuolee liikenteessä. Pääasia, että mamman kulta saa ajaa, mutta ei meidän kulta sellaista tee...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on seuraus kun liikenteessä valvotaan vain nopeuksia kameroilla. Ainoa liikennettä rauhoittava asia on näkyvä poliisiauto. Olen ajanut 1 800 000 km, eli kokemusta on
Niinpä. Lisää poliiseja teille! Olen itse yleensä jalankulkijana liikensteessä, niin pääsee näkemään ja kokemaan lähietäisyydeltä nämä autoilijat. Kyllä sen jalan kulkijakin huomaa jos joku ajaa vaikka 70kmhssa 60 alueella. Varsinkin kun itsekin välillä ajelen ja osaa suhteuttaa muittenkin autojen nopeuksia. Tuommoisesta 10kmh ylinopeudestakin pitäisi jo sakottaa, varsinkin jos se on jatkuvaa ylitystä.
Siksi koska olen älykkäämpi ja parempi kuski kuin muut ja haluan näyttää sen kaikille. Näin sitä autolla ajetaan. En ole elämässäni saavuttanut mitään arvokasta ja minulla on pienen pieni nakkisplippeli niin minun pitää päteä tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohittaminen ei suoranaisesti aiheuta itsessään vaaratilanteita, mutta toki ohitus voi olla vaarallisesti tehty ja siksi aiheuttaa vaaratilanteen.
Vastauksena itse kysymykseen: ohitan kyllä sopivalla hetkellä ja siten, että en vaaranna liikenneturvallisuutta. En kuitenkaan jää roikkumaan kenenkään takapuskuriin mitenkään ilokseni muodostamaan jonoa, jos se ensimmäisen auton kuski ei uskalla ajaa rajoitusten mukaisesti vaan jatkuvasti mennään reilusti alle.
Ohittamisen vaarallisuus tai vaarattomuus liittyy olennaisesti siihen, millainen ajokeli on ja miten paljon on muuta liikennettä.
Esim. täydellinen, kesäinen, puolipilvinen poutapäivä, ei paljoa liikennettä ---> ohittaminen on turvallista, kun katsot, ettei kukaan tule vastaan, moottoriteillä voi posottaa huoletta kaikista hitaammista ohi
Vrs. lumituiskuinen pöperökeli talvella, pilkkopimeää, paljon liikennettä ja vastaantulijoiden valot häikäisevät, keskikaistalla sohjoa ---> ohittaminen on typerää ja vaarallista, eikä sitä kannata tehdä minimaalisen hyödyn vuoksi, varsinkaan vanhemmalla autolla, jossa ei ole luistonestojärjestelmää yms.
Hyvällä säällä ne vaan ajaa kovempaa ja ottaa enemmän riskejä.
Tänään ohitin koska edessä ajoi auto 80 rajoituksella vaihtelevaa nopeutta välillä 70-90 km/h. Pitkä jono oli perässä. Ohituksen jälkeen pääsin ajamaan mukavasti vakkari päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on seuraus kun liikenteessä valvotaan vain nopeuksia kameroilla. Ainoa liikennettä rauhoittava asia on näkyvä poliisiauto. Olen ajanut 1 800 000 km, eli kokemusta on
Niinpä. Lisää poliiseja teille! Olen itse yleensä jalankulkijana liikensteessä, niin pääsee näkemään ja kokemaan lähietäisyydeltä nämä autoilijat. Kyllä sen jalan kulkijakin huomaa jos joku ajaa vaikka 70kmhssa 60 alueella. Varsinkin kun itsekin välillä ajelen ja osaa suhteuttaa muittenkin autojen nopeuksia. Tuommoisesta 10kmh ylinopeudestakin pitäisi jo sakottaa, varsinkin jos se on jatkuvaa ylitystä.
Mistä niitä poliiseita sinne tielle saadaan? Eräs ministeri lakkautti liikkuvan poliisin ja nyt ei ole määrärahoja, koska ne pumpataan italialaisten hyvinvoinnin ylläpitoon, Egyptiin pyramidin vuotavan katon korjaamiseen ja Urainan sotakorvauksiin siitäkin huolimatta että emme ole olleet särkemässä sikäläistä infraa.
Joo, mäkin meinasin ajaa kolarin kun joku lähti turusta ajamaan helsinkiin.
Yleensä ohittaminen on ihan turhaa. Ei teillä oikeasti mikään kiire ole.
Meinasi ja meinasi. Taas repsikalla hysteerisesti pelkäävä akka.
Älä puutu liikenteeseen, kun et hahmota liikkeitä.
Tuskin oli lähelläkään.