Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille yliopiston alalle kannattaisi kouluttautua...

Vierailija
23.04.2014 |

...mikäli ei koe erityisempää kiinnostusta mitään aihepiiriä kohtaan, mutta tietää silti yliopiston olevan se sopivin paikka itselle?

Mitä suosittelette? Haluaisitteko kertoa, mitä opiskelette/olette opiskelleet itse, ja ajatuksianne alasta? Yrittäkää saada minut kiinnostumaan!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet taiteellinen kannattaa ruveta muusikoksi. Follow your heart!

Vierailija
42/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ap huomannut, että yliopistohaku uusiutuu ensi vuodesta lähtien? Opetusministeriön sivuilta löytyy aiheesta lisää tietoa. Jatkossa tulee olemaan erilliset kiintiöt ensikertalaisille ja ei-ensikertalaisille. Kannattaa siis harkita mihin haet, koska vaihtaminen tulee olemaan tulevaisuudessa vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:46"]

Lääkis tai kauppis, varmin työllisyys ja jälkimmäinen monipuolisin.

[/quote]Lol, kauppis monipuolisin yliopistoala? Ei nyt ehkä kuitenkaan ;)

[/quote]

Juu helvetin monipuolinen on KTM-tutkinto kun ei saa vaadittavaa asiantuntijuutta juuri mihinkään koulutusta vastaavaan työhön. No, ollaan sitten työttöminä. Kadun joka päivä näin monipuolisen tutkinnon suorittamista.

[/quote]

Riippuu mitä opintoja olet sisällyttänyt tutkintoosi. Itse tosiaan opiskelin ympäristöjohtamista ja valmistuin KTM:ksi. Olen saanut tarvittavan asiantuntijuuden ottamalla mm. ympäristötiedettä sivuaineeksi. Pääaineopintoihin sisältyi myös paljon yhteiskuntavastuuseen liittyviä opintoja. Moni tuttuni on valmistunut KTM:ksi pääaineenaan rahoitus tai laskentatoimi. Heille on riittänyt oman alan töitä myös valmistumisen jälkeen.

Kaikki on siis kiinni siitä, että mitä sinä itse olet opiskellut. Jos olet päätynyt lukemaan jotain ympäripyöreää johtamista, yrittäjyyttä tai markkinointia pääaineena ilman, että olet tajunnut ottaa siihen ympärille hyviä sivuaineita, niin se ei ole tutkinnon vika. Se on oma mokasi.

Vierailija
44/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli jos kiinnostaa niin sinne. Pääset äidinkielenopettajaksi tai opettamaan suomea ulkomaalaisille.

Vierailija
45/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkitehti/proviisori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän