Koko Suomi leipoo - mitä järkeä on leipoa jotain, mitä ei edes nähnyt?
Tehtävänä on leipoa hatsapureja pelkän reseptin perusteella. Miten se mittaa taitoja, jos ei edes tiedä, mikä on tavoite - eli miltä leivonnaisen tulee näyttää, tuntua ja maistua? Siis ei nähdä edes kuvaa. Master chef Australiassa perehdytään tuotteeseen huolellisesti ennen ryhtymistä valmistumistamiseen. Siinä joutuu sitten suunnittelemaan vähän enemmänkin, että miten eri aineet reagoivat keskenään ja eri lämpötiloissa ja käsittelyssä ja tämä päätös perustuu siihen, mikä on tavoitteena. Nyt on ihan sama kuin leivottais pussi päässä ja sattuman kauppaa on, mitä tulee. En ymmärrä. Erikoinen formaatti.
Kommentit (8)
Niin siinä brittiversiossakin tehdään. Resepti on vieläpä puutteellinen, ei kerrota paistoaikaa tai lämpötilaa, kilpailijan pitää itse hoksata. Sen takia se on nimeltään tekninen haaste.
Kyse on eri ohjelmasta. Koko Suomi leipoo perustuu brittikonseptiin Great Brittish Bake off ja siinä tehtävä on tuollainen. Master Chef on ihan eri ohjelma.
Master Chefissä on erilaisia tehtäviä, joskus tehdään myös "sokkona".
Yllättävän hyvä näköisiä niistä tuli kuitenkin. Taitavia leipureita.
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä brittiversiossakin tehdään. Resepti on vieläpä puutteellinen, ei kerrota paistoaikaa tai lämpötilaa, kilpailijan pitää itse hoksata. Sen takia se on nimeltään tekninen haaste.
Eikö leipominen ole aina tekninen haaste? Silloinkin voi tekniikka mennä pieleen, kun on harjoitellut kymmenen kertaa.
Mitä tekniikkaa se mittaa, jos ihminen ei tiedä, mitä tekee? Tuon osion nimi pitäisi olla esim. päättelyhaaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö leipominen ole aina tekninen haaste? Silloinkin voi tekniikka mennä pieleen, kun on harjoitellut kymmenen kertaa.
Mitä tekniikkaa se mittaa, jos ihminen ei tiedä, mitä tekee? Tuon osion nimi pitäisi olla esim. päättelyhaaste.
Pitäisikö tehtäväosion nimeä muuttaa jatkuvasti?
Ens kerralla koomikot ja koira mukana.
Siis mitä ei ole edes nähnyt.