Heippa sitten Prisma ja S-ryhmä..
Mä olen ollut vankkumaton s-ryhmän kannattaja niin kauan kuin olen asunut omillani.
Tänään mittani tuli täyteen.. Käyttämäni Prisma vaihtelee tuotevalikoimaansa ihan koko ajan. Ties montako suosikkiani on poistunut valikoimasta. Harmittaa. Meillä on perheessä lisäaineallergiaa ja siitä syytä on tavaksi tullut ostaa tiettyjä juttuja aika orjallisesti.
Toisessa Prismassa olisi, samoin joissain S-kaupoissa. Koska jatkuvasti kuitenkin joudun lukemaan kaikenmaailman tuoteselosteita, niin voinhan siirtyä kadun toisellekin puolelle ja opetella loputkin.
Joka kerran kaupassa alkaa suututtaa, joten paras on mennä muualle.
Kommentit (27)
Meillä K-ryhmässä on kyllä selkeä vahvuus, että saamme päättää ketjuvalikoiman lisäksi myytävät tuotteet itse.
Siksi esim meidän kaupassa on kattava valikoima erikoisruokavaliotuotteita, urheiluravinteita, mehuja jne.. nämä ovat tulleet valikoimaan asiakkaiden toiveista.
:)
No toivottavasti, koska Lidliin meinaan siirtyä.
-ap
K-kauppa on vaan kalliimpi. Ainakin minusta vaikuttaa siltä.
Minua ärsyttää se, kun K-kaupoissa (ja kai Prismoissakin) vaihdellaan koko ajan hyllyjen järjestystä. Just kun opit, että pavut on siellä ja tomaattikastikkeet täällä, niin eikös ne hyllyt ole taas uudessa uskossa. Vähintään on tehty niin, että kaurahiutaleet on vaihdettu käytävän toiselle puolelle ja jauhot toiselle.
MIKSI niitä tuotteiden paikkoja pitää koko ajan vaihdella? Sitten taas pyörit kaupassa väkkäränä ja ihmettelet, minne ne on voineet piilottaa oliiviöljyt!
Lidl on hyvä siitä, kun joka ikisessä Lidlissä on ne samat tuoteryhmät samoissa paikoissa kauppaa suunnilleen.
Toisaalta sä voit tehdä asialle jotain ja kysyä siltä sun prisma/s-marketilta että voisiko ottaa niitä tuotteita takaisin valikoimaan. Eipä ole iso vaiva laittaa viestiä. Eihän se takaa mitään, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka asialla olisi vaikutustakin.
Olen antanut palautetta, mutta ei ole ollut vaikutusta.
-ap
Miks ei K-kauppaan kannata siirtyä? Citymarketeissa hedelmä- ja vihannesosastot on paljon paremmat kuin prismoissa. Eikä hintaeroa kyllä juuri ole K ja S -kauppojen välillä. Ja K-kaupoista kannattaa ostaa tarjousten mukaan niin saa tosi edullisesti.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:12"]
Toisaalta sä voit tehdä asialle jotain ja kysyä siltä sun prisma/s-marketilta että voisiko ottaa niitä tuotteita takaisin valikoimaan. Eipä ole iso vaiva laittaa viestiä. Eihän se takaa mitään, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka asialla olisi vaikutustakin.
[/quote]
Toi ei toimi. Mä olen toivonut niin K- ja S-kauppaan kuin Stockallekin tiettyjä tuotteita. Myös sellaisia, joita on siellä aiemmin ollut. Tuloksetta.
Esim. K-kaupoissa on yhden pienen lähileipomon leipiä. Pyysin, että olisi sitä mun lempileipää tuosta leipomosta, jota aiemmin ollut. Vastaukseksi tuli, että ei he harrasta mitään nappikauppaa. Niitä mun lempileipiä menee kaupaksi ehkä 5 kpl viikossa, ei heillä sellasia pidetä valikoimissa.
Se siitä.
Jaa että lisäaineallergia&Lidl? Ehehe.
Niin? Meinaatko, että muissa kaupoissa on helppoa löytää omaan rajoittuneeseen ruokavalioon tuotteita?
Inhoittava S-ryhmä, tahallaan varmaan ovat jättäneet gluteenittoman luomusoijaleivän, voikukanjuuri-jakinrasvaseoksen ja reilun kaupan alpakkajuuston pois valikoimasta, vaikka tietävät, etten voi muuta syödä
S-ryhmä on oikeesti surkee tänä päivänä! Ei ole S-korttitarjouksia ja hinnat ihan hirveet!
Itse asioin Lidlissä ja haen K:sta sen mitä sieltä ei saa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:45"]
Inhoittava S-ryhmä, tahallaan varmaan ovat jättäneet gluteenittoman luomusoijaleivän, voikukanjuuri-jakinrasvaseoksen ja reilun kaupan alpakkajuuston pois valikoimasta, vaikka tietävät, etten voi muuta syödä
[/quote]
Voi harmi sun puolesta. Mulle riittää ettei ole natriumglutamaattia ja happamuudensäätöainetta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:52"]
[/quote]
Voi harmi sun puolesta. Mulle riittää ettei ole natriumglutamaattia ja happamuudensäätöainetta.
-ap
[/quote]
lycka till vaan sinne Lidliin! Sielläpä etsit sitten tuotteita ilman happamuudensäätöaineITA. Ja hipsit sitten vaivihkaa Prismaan ostamaan ne loput, joita et löytänyt.
Lidl taas mainostamassa ilmaiseksi, NOLOO.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:05"]
K-kauppa on vaan kalliimpi. Ainakin minusta vaikuttaa siltä.
Minua ärsyttää se, kun K-kaupoissa (ja kai Prismoissakin) vaihdellaan koko ajan hyllyjen järjestystä. Just kun opit, että pavut on siellä ja tomaattikastikkeet täällä, niin eikös ne hyllyt ole taas uudessa uskossa. Vähintään on tehty niin, että kaurahiutaleet on vaihdettu käytävän toiselle puolelle ja jauhot toiselle.
MIKSI niitä tuotteiden paikkoja pitää koko ajan vaihdella? Sitten taas pyörit kaupassa väkkäränä ja ihmettelet, minne ne on voineet piilottaa oliiviöljyt!
Lidl on hyvä siitä, kun joka ikisessä Lidlissä on ne samat tuoteryhmät samoissa paikoissa kauppaa suunnilleen.
[/quote]
Tuotteiden paikkoja vaihdetaan myynnin nostamisen takia. Kun ihmiset oppivat hakemaan ne iänikuiset papupurkkinsa aina samasta paikasta, he "sokeutuvat" eivätkä huomaa, mitä muuta hyllystä löytyy. Kun papupurkki kätketään ovelasti metrin päähän aiemmasta paikastaan, asiakas voi bongata borneolaisen bataatti-kumkvattikiisselin. Hän heittää uteliaisuudesta yhden pönikän koriinsa, mutta siitä huolimatta hän etsii mukaansa MYÖS ne pavut.
Fundamendalistiset lidlismin papittaret ovat pepusta.
Nyt täytyy sanoa s-ketjun puolustukseksi, että siellä on oikeasti halvempaa, kuin k-kaupoissa. K-kaupat nyt vain luovat illuusionsa halvemmasta ruuasta "tarjouksilla". Prisma ei mainosta halpaa ruokaa, koska siellä se ruoka on jo valmiiksi halvempaa. Huomasin tämän, kun Prisma ja Citymarket ovat ihan vierekkäin, joten pääsin tekemään lähihintavertailua. Aikaisemmin se ei ollut mahdollista, joten käytin vain lidliä/cittaria.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:52"]
[/quote]
-ap
[/quote]
Mikä niissä happamuudensäätöaineissa muka on ongelma? Niitähän on sata erilaista, kuten omenahappo tai kalkki.
No se on ongelma, että perheessä on allergiaa. Eikä siis kaikkea happamuudensäätöä tarvi seurata, yksi E-koodi riittää. Tosin se yksi E-koodi liikaa aiheuttaa isoja ongelmia.
-ap
Lidlissä aina samat ja turvalliset