Tajusin tänää, että olisi todella paljon rikkaampi jos en olisi laittanut rahoja alkoholiin ja tupakkaan.
Kela on maksanut asumiseni viimisen 20 vuotta, pieniosa jää vain itselle. Autoa ei ole, maksan käytännössä vain puhelinlaskun, sähkön ja kotivakuutuksen. Näitäkään kaikkia ei tule kuukausittain.
Eli miltein kaikki rahoistani jää syömiseen ja omaan käyttöön. Syön vähän ja halvasti joten kaikki loput ovat menneet viinaan ja tupakkaan.
Jos olisin elänyt näin, mutta säästänyt tuon kaiken olisin aika varakas :(
Kommentit (54)
Hyvä että viinaan ja tupakkaan, mieti jos olis mennyt turhuuteen
Tupakkaan tuhlaaminen on tyhmää. Hyvään alkoholiin sen sijaan kannattaa muutama euro tipauttaa.
Rikas. Rikkaampi.. mutta sitten lopuksi olisitkin vain varakas. Siis mitä helkuttia sä solkotat?
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaan tuhlaaminen on tyhmää. Hyvään alkoholiin sen sijaan kannattaa muutama euro tipauttaa.
Aika huono neuvo.
Alkoholi on kova huume, joka tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan, yleisimpiä tappajia ja väkivallan lähteitä Suomessakin, ja riippuvuus synnyttyään heroiinin luokkaa. Paras orjuutushuume. Aiheuttaa myös yli 4000 hoitoa vaativaa psykoosia vuosittain maassamme. Johtuu aivojen hajoamisesta alkoholiin. Mikään muu aine ei myöskään tuhoa aivoja yhtä tehokkaasti kuin alkoholi solumyrkkynä.
Sellainen vanha vitsihän on, kun toinen moitti tupakoitsijaa, että oletko ajatellut, että niillä rahoilla, jotka on mennyt tupakkaan olisit jo voinut ostaa uuden kivitalon.
Siihen tupakoitsija, että esittelepä sinä se oma ostamasi kivitalo, kun et ole tupakoinut koskaan.
Et olis. Lopetin tupakoinnin melkein 20 vuotta sitten. Ei ole niitä "säästöjä" näkynyt missään.
Mulla menee alkoon ja tupakkiin 6000-8000€/vuosi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Et olis. Lopetin tupakoinnin melkein 20 vuotta sitten. Ei ole niitä "säästöjä" näkynyt missään.
Olet aika paljon terveempi mitä olisit, mutta eihän sellainen merkitse jos toisessa kupissa on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee alkoon ja tupakkiin 6000-8000€/vuosi.
Ja jossain vaiheessa sinusta tulee alkoholiin kuoleva alkoholisti, joka antaa ensin kaikki rahansa orjuuttajiensa eteen. Ja lopulta henkensäkin. Paras asiakas sellainen.
Kyllä itsellä on rahaa jäänyt paljon muuhunkin kun ei enää pala kahta askia norttia päivässä. Eikä tarvitse elämää enää pohtia siltä pohjalta, että missä saa taas polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsellä on rahaa jäänyt paljon muuhunkin kun ei enää pala kahta askia norttia päivässä. Eikä tarvitse elämää enää pohtia siltä pohjalta, että missä saa taas polttaa.
Tupakoiva tarvitsee "huumefiksinsä" siinä missä heroiiniriippuvainenkin. Säännöllisesti ja tupakankin osalta monta kertaa päivässä.
Minä ainaki nautin ihan joka tupakista minkä vedin,ja joka kaljasta , ei ne rahat menneet hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt kannabista jota olen kasvattanut omaan käyttöön muutaman vuosikymmenen. Maksaa saman verran kuin kuppi kahvia kahvilassa. Jos siis käyttäisi päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä. Luultavasti et olisi jaksanut noin rutikuivaa elämää ilman viina ja tupakkaa..
Kertokaa mihin tarvitaan huumeita, alkoholia ja tupakkaa. Ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainaki nautin ihan joka tupakista minkä vedin,ja joka kaljasta , ei ne rahat menneet hukkaan.
Tottakai nautit, koska pystyit välttelemään taas hetken vieroitusoireita. Ihan samaa tekee kaikki päihderiippuvaiset. Pakko vetää fiksit säännöllisesti.
Itse olen käyttänyt kannabista jota olen kasvattanut omaan käyttöön muutaman vuosikymmenen. Maksaa saman verran kuin kuppi kahvia kahvilassa. Jos siis käyttäisi päivittäin.
Jooo mutta mä ooon 20 vuotta syrjäytnyt, koulukiusatttu, en luota ihmisiiin todennäkösesti autisti ja adhd, alkoholiiisti, ahdistunut, masentunuuut, itsetuhoiinen, uniongelmaiinen, syöömisongellmat 20 vuottta jneee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä. Luultavasti et olisi jaksanut noin rutikuivaa elämää ilman viina ja tupakkaa..
Kertokaa mihin tarvitaan huumeita, alkoholia ja tupakkaa. Ei mihinkään.
Kannabiksella on ainakin paljon lääkekäyttöä, ja on monipuolisin lääkekasvi maailmassa.
.
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
.
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".