Onko ok jättää 11-vuotias illalla/yöllä yksin hotellihuoneeseen?
Jos lähtee itse kuuntelemaan bändiä hotellin ravintolaan? Lapsen isä oli tehnyt näin ja ihmettelen. Itse en koskaan jättäisi noin pientä vielä yksin nukkumaan.
Kommentit (43)
Vähentäkää lastenne tietokonepelaamista, jotta kehittyvät normaaleiksi.
heh :D
MEillä tuon ikäinen on välillä öitä kotona yksin. Tuntuisi hassulta, jos sit reissussa ei vois poistua :D
Itsekin äitinä en voi ymmärtää tällaista vallalla olevaa vapaamielistä ajattelua. On totta, että lapsen henkilökohtainen kehitystaso voi olla hyvinkin erilainen muiden samanikäisten kanssa. Siitä huolimatta 11- vuotias on lapsi, jolla ei ole juurikaan elämänkokemusta eikä valmiuksia toimia poikkeustilanteessa. En ikimaailmassa jättäisi lasta yksin mennäkseni yöelämään. Kun olet lapsen saanut huolehdi hänestä. Mene ihan eri reissulla yöelämään!
terveisin lapsena yksin hotellihuoneeseen jätetty (traumaattinen aihe käsitellä tänäkin päivänä)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:56"]
No, mun lapsi on ollut 9-vuotiaasta turnausmatkoilla ja nukkunut samanikäisen lapsen kanssa kaksistaan. Tietysti joukkueenjohtaja, valmentaja ja joitakin vanhempia ollut samassa hotellissa. Lapset ovat niin erilaisia.
Kuulostaa siltä, että Ap:lla on mielipide asiaan. On tainnut ukko kuulla kunniansa ja täältä haet nyt vähän vertaistukea.
[/quote]
Anteeksi, mutta turnausmatkat ovat ihan eri asia, silloin on se kaveri siinä huoneessa myös, ja joku käy tsekkaamassa, että kaikki on ok.
KUIN, että noin nuoren pitäisi jollain hotellilomalla viettää yö yksin, kun isä lähtee minne lie, on se sitten baariin, keikalle tai...
t. yks jojo
[/quote]
Kuka tässä on puhunut, että se lapsi on koko yön yksin viettänyt? Isähän meni hotellin ravintolaan kuuntelemaan bändiä.
[/quote]
Aloituksessa oli ilta/yö...
jättäkää rauhassa teidän selivytyjät yksin, mä niin ymmärrän, miksi täällä lapset ja nuoret voivat niin pahoin, ei välitetä, pitää selviytyä yksin yms.
Laivan hyttiin ei saa jättää alle 12-vuotiasta, mutta hotellihuoneesen voi. Tosin jos jotakin tapahtuu ja aikuinen on alkoholin vaikutuksen alainen, niin sossut tulee paikalle.
Ei ole ok. Se on laitonta monissa maissa mm Yhdysvalloissa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:33"]
On ok. Itsekin olin tuon ikäisenä itsenäisesti hotelleissa pelimatkoille.
[/quote]
Missäs urheiluseurassa tuo on tapana? Meidän seurassa joka huoneessa nukkuu yksi aikuinen joka pysyy huoneessa koko illan ja yön sekä huolehtii siitä, että joukkuelaiset suoriutuvat aamutoimista jne. Ei todellakaan mitään aikuisten rentoutumismatkoja joissa lapset jätetään keskenään ja aikuiset juovat alkoa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:56"]
No, mun lapsi on ollut 9-vuotiaasta turnausmatkoilla ja nukkunut samanikäisen lapsen kanssa kaksistaan. Tietysti joukkueenjohtaja, valmentaja ja joitakin vanhempia ollut samassa hotellissa. Lapset ovat niin erilaisia.
Kuulostaa siltä, että Ap:lla on mielipide asiaan. On tainnut ukko kuulla kunniansa ja täältä haet nyt vähän vertaistukea.
[/quote]
Anteeksi, mutta turnausmatkat ovat ihan eri asia, silloin on se kaveri siinä huoneessa myös, ja joku käy tsekkaamassa, että kaikki on ok.
KUIN, että noin nuoren pitäisi jollain hotellilomalla viettää yö yksin, kun isä lähtee minne lie, on se sitten baariin, keikalle tai...
t. yks jojo
[/quote]
Kuka tässä on puhunut, että se lapsi on koko yön yksin viettänyt? Isähän meni hotellin ravintolaan kuuntelemaan bändiä.
[/quote]
Aloituksessa oli ilta/yö...
jättäkää rauhassa teidän selivytyjät yksin, mä niin ymmärrän, miksi täällä lapset ja nuoret voivat niin pahoin, ei välitetä, pitää selviytyä yksin yms.
[/quote]
Helvetti mitä ylidramatisointia.
Tarina ei kerro oliko isä humalassa, kauan hän oli poissa, oliko lapsi hereillä hänen poistuessaan, sovittiinko, että lapsi soittaa, jos tulee ikävä? yms.
Kovin tapauskohtaista. Onneksi SÄ olet täydellinen vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:10"]
Ei ole ok. Se on laitonta monissa maissa mm Yhdysvalloissa.
[/quote]
Selva! Ma sitten tunnen henkilokohtaisesti ainakin 50 perhetta jotka tata laittomuutta harrastaa (Yhdysvalloissa), ja taa otanta on vain yhdesta urheiluseurasta sisaltaen kolme ikasarjaa alkaen 7 vuotiaista.
Ap tässä... tästähän olikin tullut paljon keskustelua ja nähtävästi olen tosi tiukkis, koska en ikinä jättäisi lasta illalla/yöllä moneksi tunniksi yksin hotellihuoneeseen. Lapsi oli kyllä tietoinen, että isä lähtee ravintolaan, kun hän käy nukkumaan ja tulee sitten, kun tulee. Kyseinen ravintola ei ollut samassa rakennuksessa kuin lapsen huone, mutta saman lomakeskuksen alueella kuitenkin. En ole mikään katkera ex tai mitään muutakaan, mutta mielestäni juuri 11 vuotta täyttänyt on vielä aika lapsellinen selviytymään yksin yöaikaan tuntikausia. Ja mielipiteeni sanoin kyllä hyvin selvästi isälle, kun lapsi tästä kertoi.
Mielenkiintoista huomata, kuinka enemmistö nähtävästi kuitenkin jättäisi lapsensa hyvillä mielin yksin huoneeseen nukkumaan. Sitten toisaalta täälläkin jatkuvasti väitellään siitä, kuinka alakoululaisia ei saisi jättää iltapäiväksi/illaksi oman onnensa nojaan. Hieman ristiriitaista... :)
Yö ei ole sen vaarallisempi kuin päivä, ap. :D Yöllä yleensä nukutaan, eikä poissaoloa välttämättä edes huomaa. Päivällä taas täytyy vahtia että lapsi tekee läksyt, lapsi täytyy ruokkia ja täytyy vahtia että lapsi tulee ajoissa kotiin.
On ihan ok. 11-vuotias on jo iso.
Jos lapselle kerrotaan asiasta, ettei hän mahdollisesti yöllä herätessään hätäänny, ja asia on lapselle ok, niin kyllä mielestäni voi jättää. 11-vuotias on jo aika iso.
Itse en jättäisi, mutta en tuomitsisi.
Minusta se on ok jos se on lapselle ok. Isohan tuon ikäinen jo on ja kännykkä varmaan löytyy
En minäkään jättäsi. Mitä jos jotain sattuu?
On.. Jos sillä on vaikka puhelin jolla soittaa tai laittaa viestiä jos tulee ongelmia
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:49"]
En minäkään jättäsi. Mitä jos jotain sattuu?
[/quote]
Niin, tulipalo tai tulva!
Kotiinsakin on moni kuollut.
Riippuu lapsesta, vastentahtoisesti jättämiseen suhtautuvaa lasta en jättäisi, mutta normaali lapsi saattaa itsekin nauttia omasta rauhasta hotellihuoneessa. 11 vuotias kyllä normaalisti pärjää ja osaa toimia, jos ei nyt ole ihan pilalle hemmoteltu ja pyllytkin pyyhitty tuohon asti.
[/quote]
t. yks jojo
[/quote]