Nyyh, Lidlissä on myynnissä kengurunlihaa. Söisitkö sinä kengurua, jos
olisit kylässä ja emäntä olisi paistanut vieraille mehevät kengurupihvit?
Kommentit (79)
Paras pihvi mitä olen maistanut. Lähempänä lihan alkuperää voisin syödä, mutta en ympäristösyistä viitsi. Toinen mitä haluaisin maistaa on krokotiili :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:12"]
Paras pihvi mitä olen maistanut. Lähempänä lihan alkuperää voisin syödä, mutta en ympäristösyistä viitsi. Toinen mitä haluaisin maistaa on krokotiili :)
[/quote]
Krokotiili on raaka-aineena PALJON parempaa kuin kenguru (saati nauta tai sika).
Mutta senkin voi toki pilata ylikypsennyksellä tai väärilä mausteilla...
En söisi, koska olen kasvissyöjä.
Jos olisin sekasyöjä, söisin todennäköisesti siinä missä muutakin lihaa. En näe kengurun syömisessä mitään sen ihmeellisempää kuin esimerkiksi peuran tai hirven.
Olen syönyt kissaa, koiraa ja rottaa joten kyllä kengurukin menisi siinä missä nuokin. Eikä tulisi yökötysefektiä.
Olen syönyt monesti. Miksen söisi?
Minun mielessäni kenguru osuu sinne kissa- ja koiraosastoon, eli en söisi. Kiusallinen tilanne olisi kieltäytyä, mutta ehkä muuttuisin päivän ajaksi kasvissyöjäksi tai jotain...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:45"]
olisit kylässä ja emäntä olisi paistanut vieraille mehevät kengurupihvit?
[/quote]
Jos Lidlissä on sitä nyt, niin käväisempä katsomassa.
Voittaa naudan pihvit milloin vain.
Voisin ostaa jokusen kilon pakkaseenkin...
Kiitos vinkistä!
Miten kengurua voi edes verrata kissaan tai koiraan. Australiassa se on yhtä riesa maanteillä kuin hirvet Suomessa. Riistaa kenguru mun mielestä on.
Eihän kengurut ole mitään lemmikkejä!
Miltä kengurun liha maistuu? Voiko verrata mihinkään muuhun lihaan?
Haluaisin kyllä maistaa, mutta en mä järin innostunut ole kengurun lihasta. Yritän vähentää minkä tahansa lihan syöntiä, mutta heikko kun olen...
Olen syönyt kyseistä elukkaa sen kotimaassa. Melko voimakkaan makuista vähärasvaista ja mureaa... hyvää... ainakin se minun syömäni. Täällä en sitä ostaisi. On kulkenut puolimaapalloa tänne päästäkseen.
Söisin tietenkin, mixi en? Kenguruhan ei ole edes uhanalainen. Ihme vouhotusta tämänkin aloitus. Menee samaan sarjaan kuin aikoinaan brittiluonnonsuojelijat ilmoittivat, että voimaloita ei tarvita, kun sähkö tulee töpselistä.
Söisin. Voisin tosin syödä myös vaikka marsua tai kissaa, mutta ehtoni on se ettei se ole tehotuotantolihaa.
Söisin,ei se mitenkään eroa naudasta tai siasta joita syön myös. Onko tää nyt joku söpöysjuttu että nättejä eläimiä ei pitäisi syödä, vai?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:52"]
Miltä kengurun liha maistuu? Voiko verrata mihinkään muuhun lihaan?
[/quote]
Vähärasvaista nautaa. Kannattaa paistaa korkeintaan mediumiksi. Vähän paistettuna on parempaa kuin naudan pahksu sisäfilepihvi. Kuivana sen sijaan on sitkasta - mitä tosin on melkein kaikki muukin liha.
Voisin kuvitella syöväni... Onhan sitä saanut jo pitkään Citymarketeistakin tai Prismasta muistaakseni.