Olen ollut jo puoli tuntia jonossa terveyskeskukseen
Ja eilen yritin hammaslääkäripäivystykseen soittaa mutta kunnan sivujen numero ei vastaa eikä edes hälytä. Sama numero annettiin myös Oyssista eilen.
Nyt yritän soittaa tk:hon ja mietin että aikooko joku vastata?
Kommentit (27)
Lahdessa toimii: soitin tk:n numeroon ja soitto takaisin hetken päästä sh:lta. Lääkemääräys uusinnassa ja lyhyesti puhuimme muista vaivoista, joita ei siis ole.
Niihinhän voi soittaa ehkä aamulla. Ei kai se illalla auta yrittää.
Terveyskeskuksissa ei taida olla enää työntekijöitä. Ainakaan sellaisia, jotka tekevät töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Jos eivät palvele enää iltaisin aukioloajan puitteissa, laittaisivat sitten linjan kiinni tai muuttaisivat puhelinpalvelun aukioloajat. Ap
Siis miksi ihmeessä sä käytät julkista puolta??? Mä käytän pelkkää yksityistä aina, ja heti pääsee mihin haluaa.
Meillä ei nykyisin soiteta kuin päivystykseen. Netissä vastataan kysymyksiin oireista ja hoidontarpeesta ja viimeistään seuraavana päivänä tulee valinnan mukaan viesti tai soitto jatkotoimenpiteestä/ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä sä käytät julkista puolta??? Mä käytän pelkkää yksityistä aina, ja heti pääsee mihin haluaa.
Olen elänyt sellaisessa utopiassa että meillä olisi toimiva julkinen terveydenhuolto. Ap
10, no todellakin olet, paskaa hoitoa JOS sitä sattuu saamaan, kerta riitti mulle joskus 90 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Jos eivät palvele enää iltaisin aukioloajan puitteissa, laittaisivat sitten linjan kiinni tai muuttaisivat puhelinpalvelun aukioloajat. Ap
Täällä meilläpäin ne soittelee iltapäivällä niille, jotka ovat aamulla ennen kymmentä jättäneet soittopyynnön.
No kokeilepa kerrankin herätä aamulla ja myös siitä utopiastasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinustatte? Ap
Siksi että se on samanlaista kaikilla. Etkö ole koskaan ennen soittanut terveyspalveluihin? Siellä on aina 10 soittajaa linjalla ja joutuu odottelemaan.
Mä soitin aavaan ja vastattiin heti
Vierailija kirjoitti:
No kokeilepa kerrankin herätä aamulla ja myös siitä utopiastasi.
Olen eri, mutta minusta tuo on turha neuvo. Heräsin kerran klo 7 aamulla, niin kuin käskettiin, ja soitin heti. En päässyt linjoille. 7:55 joku vastasi, ja sanoi että ajat on jo menneet, soita heti klo 7 huomenna.
Eli käytännössä vaikka heräisi pian, tulee sama ongelma: linjat on vaan pysyvästi tukossa ja joutuu odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen ja oppinut siihen että aina soitetaan aamulla, paitsi jos pää kainalossa niin mennään oysiin.
Jossain kuuden tunnin kohdilla voit jo valittaa, se on ihan normiaika täällä päin
Miksi te ette hyvät ihmiset käytä yksityistä?? Meillä on sama perhelääkäri joka tuntee kaikki ja sitten käytetään samoja erikoislääkäreitä kun tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt sellaisessa utopiassa että meillä olisi toimiva julkinen terveydenhuolto. Ap
Tällä hetkellä on vain yksi sairaus, jonka osalta julkinen terveydenhuolto toimii.
Jos vaivasi on sellainen, mihin et ole nyt heti kuolemassa, voi olla vaikea, tai jopa mahdoton saada lääkäriaikaa. Meidän terveyskeskuksessa ei ole kuin päivystysaikoja. Virallisesti muitakin aikoja on, mutta käytännössä ei. Vuosi sitten, jos ei lääkäriaikoja ollut, laitettiin jonoon, ja aika lährtettiin postitse kirjeenä, kun niitä taas oli tarjolla. Nyt ei pääse edes jonoon.
Yritän olla tyyni mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun kaikki pelaa niin huonosti. Ap