miten helppoa on alkoholin hankkiminen alaikäisenä
siellä päin missä asut? kysymystä voi myös soveltaa muihin päihteisiin. kiinnostaa kuulla..
Kommentit (22)
En voi tietää. Kun oli nuori se oli helppoa koska täysikäiset sisarukset haki tarvittaessa.
Liian helppoa, täysi-ikäiset kaverit kävi kun vaan pyysi.
Näyttäisi olevan todella helppoa, aina löytyy jokin amiskundi joka hakee vähän sidukkaa teinipilluille ja maksu hoituu kätevästi auton takapenkillä.
Lapset olivat 17-vuotiaita, kun kiltisti pyytämällä äiti tai isä toi pienen määrän mietoa juomaa. Eivätkä he siitä turmeltuneet, vaikka monen mielestä varmasti olisi pitänyt.
Helppoahan se on missä vaan, jos kaveripiirissä tai sisaruksina on täysi-ikäisiä.
Nykyään se on vaikeampaa kuin ennen tuon takia että kaupoissa tarkastavat paperit alle kolmekymppisen näköisiltä. Minä olen 38 ja minultakin on kysytty muutamaan kertaan paperit kun on ollut pari saunakaljaa ostoskorissa :D
Silloin kun itse olin nuori, oli tosi helppoa varsinkin keskikaljaa ja siideriä ostaa ihan itse. Sen kun vaan meikkasi ja laittoi itsensä vanhemman näköiseksi ja meni kauppaan jossa ei tunneta minua, ja aina yksin, ei kaverilaumassa. Itse sain jo 13-vuotiaana noin ostettua halutessani alkoholijuomia. Samoin pääsin sen ikäisenä paikkakuntani ainoaan yökerhoon jossa oli ikäraja 20, kunhan vaan menin yksin ja meikkasin ja laitoin hiukset "vanhemman oloisesti".
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:20"]Näyttäisi olevan todella helppoa, aina löytyy jokin amiskundi joka hakee vähän sidukkaa teinipilluille ja maksu hoituu kätevästi auton takapenkillä.
[/quote]
Kyllä myö ihan rahalla ne maksettiin vaikka amikset ne meille haki.
Pienellä maalaispaikkakunnalla todella helppoa. Ihmiset pyörii samassa porukassa 15-25 ikähaarukassa ja kaupan kassatkaan ei aina välitä vaikka huomaisivat saman ihmisen hakevan viisi kertaa päivässä eri juomia.
Helpompaa kuin heinänteko, niin se oli ennenkin. Ei mitään pillua tarvii sen vuoksi jakaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:20"]Lapset olivat 17-vuotiaita, kun kiltisti pyytämällä äiti tai isä toi pienen määrän mietoa juomaa. Eivätkä he siitä turmeltuneet, vaikka monen mielestä varmasti olisi pitänyt.
[/quote]
Näin minullakin. Ja huolimatta äidin ostamista parista siideristä juon nykyään ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Ja jos äiti ei hakenut niin sitten vaan pyytämään täyso-iköiseltä kaverilta.
Yksi suihinotto parkkihallissa auton takapenkillä ja saa mitä haluaa, väkevät, bentsot, kannabis... Helppoa.
Jos lähtökohtana on se, että neljäsosa vanhemmista ostaa alaikäiselle niin ei loppuosankaan ole vaikeaa sitä saada. Kuitenkin aikuisuuden kynnyksellä olevilla nuorilla on täysi-ikäisyyden saavuttaneita sisaruksia ja kavereita.
Moni alaikäinenkin on fyysisesti jo aikuisen oloisia ja jos itseluottamusta löytyy saa itsekin ostettua.
Vaikeaa kun jopa yli kolmen kymppisen pitää näyttää henkkarit. Poliisit taas valvoo puistossa ettei siellä ketään ole juomassa.
Vaikeaa kun jopa yli kolmen kymppisen pitää näyttää henkkarit. Poliisit taas valvoo puistossa ettei siellä ketään ole juomassa.
Juoksu kaljat joka kuukausi eri kaupoista
juu sitte ei oo vaa enää juoksujen jälkee paljoo asiaa kauppaa. ja nykyää pitää ollajoku kommandopipo päässä. kaikissa kaupoissa melkein vartiat ja kamerat PRKL
Oon kyllä myöhässä mutta silleen että hankkii jonku vakkari hakiksen kysyy vaa kaikilta et voiko hakee sit ku joku hakee nii kysy numeroo ja sit jos suostuu antaa nii voi hakee useemminki
Vierailija kirjoitti:
Pienellä maalaispaikkakunnalla todella helppoa. Ihmiset pyörii samassa porukassa 15-25 ikähaarukassa ja kaupan kassatkaan ei aina välitä vaikka huomaisivat saman ihmisen hakevan viisi kertaa päivässä eri juomia.
Ja vaikka eivät pyörisikään niin aina on jollakin kaverilla tai kaverin kaverilla isompia sisaruksia, serkkuja tms.
En jaksa uskoa että tänä päivänä onnistuu kovin helposti, mutta täysi-ikäisiä hakijoita löytyy aina. Selvästi kauppojen linja on tarkentunut omaan nuoruuteen nähden. Eirityisesti tupakkaa myytiin omassa nuoruudessa jopa räikeän alaikäisille.
Allekirjoitan nämä kaikki vastaukset, ja ei todellakaan tarvitse jakaa pillua, että saa päihteitä. Vaikka ei olisi täysi-ikäisiä kavereita tai sisaruksiakaan, niin joka ikisellä kylällä pyörii vähintään pari spurgua, jotka hakee kyllä heti kun euron niille antaa hakupalkkaa.
Ja baariin pääsee kuka tahansa 14-17- vuotias, jos jaksaa vaan googlettaa muutaman vinkin, osaa näytellä itsevarmaa ja tietää, mihin baariin kannattaa mennä. T. 18- vuotias