Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää miehen nukkuminen pitkään arkisin..

Vierailija
23.04.2014 |

En voi mitään, että pidän luuserina, kun mies nukkuu puoleen päivään arkipäivinä. Mies on yrittäjä ja aloittaa työt sitten puolen päivän jälkeen. Mä vien lapset aamulla hoitoon ja ukko kuorsaa sängyssä. Hitto!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:10"]Ärsyttäisi minuakin, jos joutuisin jokaikinen aamu hoitamaan lasten aamutoimet ja ukko vain makaisi. Jos ap:n mies menee töihin puolen päivän aikoihin, niin oletettavasti hän on silloin töissä iltaan asti. Ja tämä johtaa siihen että ap hoitaa yksin lapset myös illalla, onko näin? Mies siis luistelee sujuvasti kaikista lapsiin kohdistuvista velvollisuuksista. Perhepalaverin paikka!

[/quote]

Aamen. Ukko joko a) kärsii jostain sairaudesta, masennuksesta tai on luonnostaan erittäin paljon unta tarvitseva tai b) viilaa ap:ta linssiin 10-0. On huomannut miten pääsee helpolla kun nukkuu mahdollisimman paljon, eikä tarvitse osallistua liikaa lapsiperheen tylsiin rutiineihin.

Sitten voi esittää osallistuvaa isää kun jaksaa ja kun hän niin rahoittaa arvokkaalla työllään perheen elämää. Kokemusta on ja herranjumala että vituttaa!

Vierailija
22/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nukkuu myös ihan älyttömän paljon. Hänellä se taitaa johtua masennuslääkityksestä, mutta silti... Meillä kolme lasta ja mies myös yrittäjä, minä myös. Minulle jää siis lasten hoidot, ruuat, ostokset -lähes kaikki. Asutaan vielä toistaiseksi hieman ahtaasti jolloin aamusin kaikkien pitää olla kusi sukassa, että yksi saisi rauhassa nukkua. Lapsillekin hieman erikoinen esikuva. Iltaisin menee ennen mua nukkumaan. Vaikutaa mun silmissä ihan vanhukselta. Ja minä olen siis luonnostani illanvirkku (ja tutustuessamme mies oli aamunvirkku), mutta rytmini on muuttunut siltä osin näin vanhemmiten, että pärjään n. 7h unilla (aikaisemmin n.9h). 

Voimia ap! Ja ehkä miehesi tosiaankin kannattaa käydä lääkärissä.

Joskus luin artikkelin, jossa sanottiin ettei liika nukkuminenkaan ole terveellistä. Keskimäärin 7,5 -8h unet ovat parhaimmat (toki yksilöllistä vaihtelua on).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 10:34"]

No voi voi. Ehkä kannattaisi vaan hyväksyä toisen erilainen vuorokausirytmi. Itsekin kun teen etätyötä, nukun yli puolenpäivin ja aloitan työpäiväni klo 1-2 aikaan. Voin paljon paremmin kuin konttorityöajoilla kun voin noudattaa luontaista, ilta/yöpainotteista rytmiäni. 

[/quote]Mutta tämä viesti kirjoitettu paljon ennen puoltapäivää, joten onkohan vaan noinkaan :D Jäi kiinni.

Vierailija
24/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme haluaa lapsia, kun kaikki niihin liittyvä on ilmeisesti velvollisuutta ja pakkopullaa? Joku haluaa nukkua pitkään, niin selitys on se, että tyyppi tietysti laistaa tästä kaikesta karmivasta kärsimyksestä eikä hoida osaansa. Minun lapsettomassa elämässäni tai parisuhteessani ei ainakaan ole mitään inhottavaa vastenmielistä helvettiä, jota molemmat yrittävät välttää ja sitten tarvitsee pitää jotain palavereja. Ja joku vielä ihmettelee, miksi monet eivät hanki lapsia...

Vierailija
25/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 10:34"]

No voi voi. Ehkä kannattaisi vaan hyväksyä toisen erilainen vuorokausirytmi. Itsekin kun teen etätyötä, nukun yli puolenpäivin ja aloitan työpäiväni klo 1-2 aikaan. Voin paljon paremmin kuin konttorityöajoilla kun voin noudattaa luontaista, ilta/yöpainotteista rytmiäni. 

[/quote]Mutta tämä viesti kirjoitettu paljon ennen puoltapäivää, joten onkohan vaan noinkaan :D Jäi kiinni.

[/quote]

Olen tänään konttorilla, palaveria varten tulin jo yhdeksäksi töihin. Teen viikossa 2 päivää etää ja 3 konttorilla. Konttoripäivinä teen klo 9-17, etäpäivinä usein 14-20.

Vierailija
26/26 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:35"]Kuka ihme haluaa lapsia, kun kaikki niihin liittyvä on ilmeisesti velvollisuutta ja pakkopullaa? Joku haluaa nukkua pitkään, niin selitys on se, että tyyppi tietysti laistaa tästä kaikesta karmivasta kärsimyksestä eikä hoida osaansa. Minun lapsettomassa elämässäni tai parisuhteessani ei ainakaan ole mitään inhottavaa vastenmielistä helvettiä, jota molemmat yrittävät välttää ja sitten tarvitsee pitää jotain palavereja. Ja joku vielä ihmettelee, miksi monet eivät hanki lapsia...

[/quote] Ymmärrän että lapsettomana et ymmärrä. Parisuhde ja lasten hankkiminen on yhteisyritys, ja jos toinen kokee että joutuu kantamaan arjen pyörittämisestä suurimman osan -tai jopa kaiken- niin silloin on todellakin syytä nostaa kissa pöydälle ja miettiä miten työkuormaa tasataan. Suurin osa lapsiperheen arjesta nyt vaan on niitä tylsiä rutiineja, ja jos toinen osapuoli luistaa niistä siten kuin ap:n mies vaikuttaa tekevän, niin pitäisikö mielestäsi ap:n vain purra hammasta ja antaa miehen jatkaa samaa menoa? Jos mies ei pyöritä yöravintolaa, niin varmaan hänen olisi halutessaan mahdollista muuttaa noita tottumuksiaan nukkumisen ja työaikojen suhteen. Kyse lienee tässä vain (mukavuuden)halusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi