Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivaustalkoot!

Vierailija
23.04.2014 |

Kevätsiivojen aika, turhaa tavaraa nurkat täynnä... Aloitanpa raivausta vauhdittamaan tänne ketjun, jossa raportoin homman etenemistä. Kuka lähtee mukaan? Keksikää nimimerkki ja tulkaa aina sillä kertomaan, mitä olette saaneet aikaiseksi :)

t. Tabula rasa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta, hidasta! Seuraavat tehty:

- Sohva- ja työpöytien lehti- ja paperipinot kahlattu läpi. Iso laatikko paperia meni keräyspaperiin.

- Talvivaatteista kerätty parittomia ja risoja hanskoja muutamat roskiin.

TR

Vierailija
2/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkuu...

- Puoli kanisteria vedeneristettä (tai jotain muuta mössöä) ongelmajätteisiin

- Iso Anttilan kassillinen pieniä vaatteita UFF:iin

- Yksi tahrainen paita roskiin

TR

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi raivaaja. Olen jo pari viikkoa käynyt läpi rojulaatikoita. Löytyy vaatteita, kirjoja, lehtiä, CD/DVD-levyjä ym. Osa kamoista (lehdet ym.) menee eteenpäin tutuille, mutta sitten on ihan rahanarvoista kamaa, joka voisi mennä kirpparilla/huutiksessa... Ainakin sellaiset 800-900 kpl vaatteita, kirjoja ja levyjä löytyis eli melkein vois jo oman kirppiksen perustaa. Parasta olisi, kun ei ostaisi nyt mitään uutta ainakaan, ennen kuin vanhat on saatu pois tieltä.

- aakoo

Vierailija
4/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:45"]

Täällä yksi raivaaja. Olen jo pari viikkoa käynyt läpi rojulaatikoita. Löytyy vaatteita, kirjoja, lehtiä, CD/DVD-levyjä ym. Osa kamoista (lehdet ym.) menee eteenpäin tutuille, mutta sitten on ihan rahanarvoista kamaa, joka voisi mennä kirpparilla/huutiksessa... Ainakin sellaiset 800-900 kpl vaatteita, kirjoja ja levyjä löytyis eli melkein vois jo oman kirppiksen perustaa. Parasta olisi, kun ei ostaisi nyt mitään uutta ainakaan, ennen kuin vanhat on saatu pois tieltä.

- aakoo

[/quote]

Huh, sinulla on varsinainen urakka noissa vaatteissa! Tsemppiä!

Vielä sain tänään pääsiäisaskartelut roskiin (ei viitsi säästää kuin jonkun harvan ja valitun, kolmelta muksulta tulee sitä tahtia tota koristetta...)

-TR

Vierailija
5/20 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän saldo heikko: yhdet huonokuntoiset hanskat roskiin. Eipä tällä tahdilla paljon etene....

Sini, sinulla on ainakin valmistelut hyvällä mallilla, kun esikarsintaa on jo tehty :) Tsemppiä, kenkien ja vaatteiden kimppuun!

Vierailija
6/20 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:28"]

Tämän päivän saldo heikko: yhdet huonokuntoiset hanskat roskiin. Eipä tällä tahdilla paljon etene....

Sini, sinulla on ainakin valmistelut hyvällä mallilla, kun esikarsintaa on jo tehty :) Tsemppiä, kenkien ja vaatteiden kimppuun!

[/quote]

Äh, allekirjoitus unohtui -TR

Vierailija
7/20 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/20 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen mukaan. Olen hirveä tavarahamsteri, ja siitä koitan päästä eroon.

Tänään lähtee vaatteita kiertoon. Katsotaan paljonko saan eteenpäin.

Kesä-äiti

Vierailija
9/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivittää. Ei kovin tehokas viikonloppu, tavaraa tuli hankittua enemmän kuin raivattua :-/ Toisaalta tarpeellisia hankintoja pihalle ja terassille.

Lasten vaatekaapeista saatiin pienet kiertoon ja risat roskiin. Yllättävän vähän selkeästi ylimääräistä kaapeissa oli: yksi kassillinen kierrätettävää kolmelta lapselta. 

-TR

Vierailija
10/20 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että useampi ei lähde mukaan :) Raportoin kuitenkin jatkossakin täällä, kuinka homma minulla etenee - vuoden päästä on sitten (toivottavasti) kiva lukea, miten paljon olenkaan saanut aikaan.

Viimeaikainen eteneminen:

- ylimääräinen seinähylly Fidalle

- vessan kaapista tyhjät purkit pois

- papiljotit(!) roskiin, ei ole ollut käyttöä vuosi(kymmeni)in

Vierailija
11/20 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tätä helppo ole työn ohella tehdä. TR tekee töitä kotona, mikä antaa joustoa aikatauluihin. Toisaalta työt ei kuitenkaan saisi kärsiä karsimisen takia :)

Kesä-äiti, tervetuloa mukaan!

-TR

Vierailija
12/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kukaan ei innostu mukaan :-/ Starttaan projektin kengistä, katsotaan montako paria lähtee. t. TR

Vierailija
13/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarvittavat tavarat kotona ja heitän neljä kertaa vuodessa kamaa pois. Ei ole siis rojua, muuten olisin toki mukana.

Vierailija
14/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, minä tulisin mukaan, mut tänään en ehdi. Jos tähän ketjuun saa hypätä myöhemmin, niin tää olis kyllä just niin mua varten!

T: Sinillä siivous sujuu (Sini)

Vierailija
15/20 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu takuulla menee tähän raivaamiseen monta monituista päivää, ehkä viikkoja, tervetuloa myöhemmin mukaan!

Kenkähyllystä sain vasta 3 paria kierrätykseen ja yhdet roskiin, kun ei ole muksuja kotona sovittamassa mikä mahtuu ja mikä ei.

t. TR

Vierailija
16/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu?

Mä olen vihdoin saanut aloitettua!

Lahjoitin kaksi muovikassillista lasten pieniä vaatteita kaverille ja kaupanpäälle varastosta vauvakeinun.

Lisäksi saatiin siivottua kylppärin kaapit miehen kanssa ja heitettyä roskiin purkkitolkulla vanhentuneita rasvoja, hajuja yms.

Ja mies suostui vihdoin luopumaan tietokoneromusta, joka on täyttänyt yhden huoneen nurkaa jo vuositolkulla.

Omasta vaatekaapista poistin pari paitaa, ne odottaa pussissa UFF-laatikkoon viemistä.

Lisäksi on tullut siivoiltua pois kaikenlaista pientä sälää/roskaa esim. kuminauhoja ja pussinsulkijoita, joille ei ole ollut käyttöä vuosiin.

Jossain välissä pitäisi käydä läpi ja poistaa tarpeettomat askartelutarvikkeet ja käsityötarvikkeet.

Sini

Vierailija
17/20 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särki ja nukahdin sohvalle eilen töiden jälkeen. Ei siis mitään edistystä eilenkään.

Olishan koti paljon helpompi pitää siistinä, jos tavaroille olisi paikat ja pinnat olisi tyhjiä. Eilen vaan iski epätoivo, että eihän tästä raivaamisesta mitään tule, kun illat töiden jälkeen on niin lyhyitä. Pääsen neljältä töistä, olen viiden maissa kotona, sit ruoanlaitto, tiskit, syöminen, lasten läksyt ja harrastukset. Iltapala ja -toimet ja nukkumaan. Ja jossain välissä on pakko saada vaan olla ja lukea jotain (se on mun rentoutumiskeino).

Viikonloputkin taitaa olla lähes täynnä Juhannukseen asti. Voi epätoivo!

Sini (ltä siivous ei suju)

Vierailija
18/20 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! Täällä aloitettu raivaus jokin aika sitten viemällä kirpparille vaatteita ja leluja n. neljän viikon ajan, lisäksi tahraisia roskiin. Oikeasti kannattaa pari kertaa vuodessa pitää kirppispöytä niin ei kerry kauheasti ylimääräistä nurkkiin pyörimään! Kuitenkin aina löytyy ylimääräistä, mistä sitä oikein tulee:)

Vierailija
19/20 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan!

Vuoden alusta olen noudattanut sääntöä, että vähintään yksi tarpeeton, joko kiertoon (mieluummin niin) tai sitten roskiin.

Toimii! Eilen vein työkaverin pojalle ulkoilutakin. Tänään vanhentuneet lääkkeet apteekkiin. Kävin lasten kaappeja läpi aiemmin ja iso kasa menin UFFin pönttöön, hyväkuntoista mutta pieneksi käynyttä. Lisäksi olen FB:n kirpparilla myynyt mm pienet lasketteluvälineet ja polkupyörän. Keittiön kaapeista olen laittanut astioita myyntiin paljon.

Verhoja olis paljon, sellaisia joita ei oikeasti koskaan tule enää käytettyä. Viikonloppuna saavat lähteä.

Oman vaatekaapin kimppuun tarttis käydä, mutta toisaalta esim kodinhoitohuone on julkisempi tila. Meille on tulossa isot juhlat toukokuussa ja silloin kodinhoitohuonetta tarvitaan keittiön aputilana.Tällä hetkellä ei kehtaa julkisesti ovea avata.

Toisaalta olen tyytyväinen aikaansaannoksiin, toisaalta ihmetyttää että mistä tää kaikki roju on tänne tullut.

Terveisin mamma-hamsteri (mh)

Vierailija
20/20 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tervetuloa mukaan aakoo!

Meillä kävi eilen vieraita, eli oli pakko siivota pahimmat piiloon. Raivata en ehtiny, hyvä kun kerkesin vähän imuroida eteisen lattiaa ja piilottaa romuvuoret. Meillä on kans kolme lasta, eli kaikkea löytyy ja paljon!

Eteistä koristaa tällä hetkellä kaks isoa pahvilaatikollista kenkiä. Ne pitäis käydä läpi, ettiä lapsille sopivan kokoiset ja hankkiutua eroon lopuista.

Makkarista löytyy useita kassillisia liian pieniä, rikkinäisiä tai muuten vaan sopimattomia vaatteita. Ne pitäis käydä läpi ja heittää risat roskiin ja kärrätä ehjät ystävälle, jos huolii.

Lisäks mulla on lukemattomia kirjoja, jotka pitäis käydä läpi, säästääkö vai poistaa...

Ja askartelu- ja käsityötarvikkeista en nyt tässä kohtaa edes alota.

T: Sini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi