Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele hyvää kuoharia!

Vierailija
23.04.2014 |

Tänään alkaa vapaat ja vois ottaa muutaman lasillisen:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä provoja... silti joka kerta särähtää korvaan tuo kuohari.

Vastaanpa kuitenkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuohari

Kuohari on perinteinen ammattikunta, jonka tehtävä on kuohita uros-eläin, eli poistaa tältä kivekset. Kuohittu eläin on kuohilas. (Eri eläinlajien kuohilaiden nimityksiä löytyy artikkelista kastraatio) Kuohareita pidettiin usein likaisina tai vastenmielisinä samaan tapaan kuin joissain paikoissa niitä, jotka teurastivat arvokkaimpia ja rakkaimpia eläimiä hevosia, tai teloittivat ihmisiä. Kuoharin työ saattoi olla alimpien sosiaaliluokkien työtä, sillä jos vain melkein mitä tahansa muuta työtä oli saatavilla, siihen mentiin mieluummin. Kuohintaan liittyvästä vastenmielisyydestä kertoo jo kuoharin ammatin olemassaolo. Eläimet olisi pystytty kuohitsemaan itse, kun usein eläimet teurastettiinkin itse. Joillain alueilla kuohinta tehtiin kuitenkin itse ilman sen kummempia inhon tunteita, esimerkiksi Lapissa porot oli tapana kuohita poroerottelun yhteydessä.

skumppaa, kuhohuvaa 

oma suosikki: italialainen 

Rotari Rosé Brut 2009
Erittäin kuiva, hapokas, sitruksinen, kevyen metsämansikkainen, mineraalinen. rosee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosti asti niminen kuohuviini! On vielä erittäin halpa sellainen! Arvostettu merkki maailmalla ja hintaakin taitaa olla +- 10€

Vierailija
4/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gancia Asti!!! Ehdoton ykkönen, myös ystävieni & opetyökaverieni mielestä! :)

Vierailija
5/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen Canti on hyvä skumppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä