Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valio laittoi MAITOTÖLKKEIHIN korkin!

Vierailija
23.04.2014 |

Harva teistä muistaa tätä asiaa, mutta VALIO YRITTI JO KERRAN laittaa maitotölkkeihinsä mannereurooppalaisen, pyöreän MUOVIKORKIN. Siis ihan samaan tapaan, kuin mannerurooppalaisissa maitotölkeissä on jo kauan, kauan aikaa ollut.

Edellisellä kerralla, noin 10 vuotta sitten, kansa RAIVOSI korkin pois Valion maidoista! Kansa HALUSI vanhanaikaisen KAATONOKAN takaisin, ja Valio joutui nöyrtymään kansan tahdon edessä! Tällä kerralla kansa on hiljaa. Miksi? Miksi sinä olet hiljaa? Minä annoin raskasta palautetta Valiolle! Tälläkin kertaa.

Itse ostan tästlähin kilpailevia maitoja, joissa vielä on KAATONOKKA!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sen korkillisen maitopurkin voi avata myös perinteiseen tapaan?

Vierailija
42/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko samoilla linjoilla kuin viestin 33 kirjoittaja.

Minun piti juuri viime viikolla isotädillä käydessä avata hänelle kolme purkkia maitoa valmiiksi. Sen lisäksi tuo kierrätys mietityttää. En myöskään osaa kaataa maitoa oikein (se purkki pitää kääntää sen 90 astetta verrattuna entiseen:D)

Toivottavasti muut valmistajat eivät ota valiolta mallia, ja siirry korkillisiin maitoihin. Koen itse nokkamaidon helpommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä ostin myös korkkimaitoa kun oli halvempaa. Luulin että nyt on joku vähän tupeksinut siellä tehtaalla ja erä myydään halvalla ja ensi kerralla koittavat olla skarpimpia. Mutta ei vissiin?

Vierailija
44/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ostetaan perinteisen mallisessa purkissa. Korkki on ärsyttävä, kun pikkulapsille saa kaataa maitoa vähän väliä, ja pitäisi sitä korkkia pyörittää auki-kiinni monta kertaa päivässä ja jopa monta kertaa saman ruokailun aikana.

Korkki putoaa helposti käsistä ainakin minulla, ja sitten pyörii lattialla keräten itseensä koirankarvasta lähtien kaiken mitä pöydän alta sattuu sillä hetkellä löytymään. Samaten olen ainoa joka käyttää meillä maitoa kahvissa, mukin kanssa on helppo mennä jääkaapille ja avata yhdellä kädellä vanhan mallinen tölkki, ottaa se ja lorauttaa maito sekä laittaa tölkki takaisin. Korkkimallilla ei onnistu.

Ikävää myös repiä niitä korkkeja irti, kun laittaa tölkin takkaan tai saunan uuniin.

Vierailija
45/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 08:24"]

Minä olen valittanut Valiolle muovikorkista. Eipä tarvitse Valion ylihintaisia maitoja tästä eteenpäinkään ostaa.

[/quote]

Et ole tähän mennessäkään ostanut Valion maitoja, koska ne ovat ylihintaisia, mutta silti olet valittanut niiden korkkiuudistuksesta? Minkä ihmeen takia valitat tuotteesta, jota et käytä, ja jota et hinnan takia edes suunnittelekaan käyttäväsi? Minkä takia haluat viedä valinnanmahdollisuuden pois niiltä, jotka haluavat korkillisia maitotölkkejä? Voithan sinä jatkaa niiden itsellesi sopivien muovikorkittomien maitojen ostamista ja jättää nämä liian kalliit Valion maidot niille, jotka pitävät korkillisista maitotölkeistä enemmän.

[/quote]

En pääasiassa ole itse ostanut Valion maitoja kuin pakon edessä. Äitini pienessä lähikaupassa maito on kuitenkin pelkästään Valion maitoa, ja hänelle on tärkeä tapahtuma käydä parin päivän välein itsenäisesti kaupassa ostamassa ruokansa ja maito. Kokemukseni muovikorkillisista tölkkituotteista perustuu maidon osalta pääasiassa äidin käyttämiin tölkkeihin ja muuten itsekin ahkerasti ostamiini Gefilus-mehuihin ym. korkillisiin tuotteisiin (joihin luonnollisestikin pätee sama lista , jonka tuossa luettelin). En maininnut edellisessä viestissäni, että valitin Valiolle samalla mm. Gefilus-mehujen korkeista ja niiden pienten tehojuomien repäistävistä muovikansista (jotka niin ikään ovat todella hankalia avata).

Vierailija
46/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 03:38"]

Lapset ei saa sitä korkkia auki...

[/quote]

Saako ne nokkaversion auki?

Vierailija
47/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 08:05"]

Minulla on reumaattiset kädet ja muovikorkin avaaminen on minulle vaikeampaa kuin sen kaatonokan. En saa yleensä mitään kierrekorkkeja itse auki (se ensiaukaisu), kun niistä ei meinaa saada kunnolla otetta. Monissa tölkeissä on liian lähellä korkkia pahviharjanne tai korkki vain on liian pieni, matala tai liukas. Kiireessä kun en ole ehtinyt mitään apuvälinettä etsiä esiin, olen rujosti hampaillani avannut korkin.. Eli korkista hampailla kiinni ja molemmin käsin tölkkiä kiertämään. Ei kovin hygieenistä, ei.

[/quote]

Eikös apteekissa myydä sellaisia kortinavausapuvälineitä. Onhan niitä vaikka mitä muitakin korkkeja mitä tarvii avata, joten luulis että sulla olis sellainen

Vierailija
48/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä löytyy kaupasta muiden valmistajien perinteisiä maitotölkkejä, ei kulje korkilliset tölkit kotiin. Omalla kohdallani päätös on helppo, Valio purkittakoon niin kuin haluaa, mutta sen valinnan suoritan minä millaisessa purkissa maitoni ostan.

Perinteinen nokka on helppo, nopea avata ja sulkea, ei putoa korkki sormista, helppo taitella ja huuhdella.

Samoin kuin korkilliset purkit, on nämä yhdeltä sivureunaltaan muodoillut purkit erittäin epäkäytännöllisiä, paskamaisia taitella kierrätykseen, litistyy kädessä jolloin sisältö hallitsemattomasti ulos purkista.

Joku haluaa väen väkisin uudistaa, ei ilmeisesti ole parempaakaan tekemistä. Todennäköisesti Valiollakin paluu takaisin kaatonokkaan on edessä. Kummallisesti näihin kokeiluihin löytyy investointirahaa, mutta jos joku työntekijä tarvisi sentinkin lisää palkkaa, niin siihen ei ole varaa, blaa blaa.

Jättäkää Valion korkkimaidot kaupanhyllylle ja antakaa palautetta!

Vierailija
49/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopurkin nokasta on helppo juoda. Korkista ei.

Vierailija
50/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettelen maitopurkkia asunnosta toiseen = pitkä matka. Ei vuoda, siksi tykkään.

Vierailija
51/51 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 03:38"]Lapset ei saa sitä korkkia auki...

[/quote]

Eli sun kakarat saa sitten sen kaatonokan auki?

[/quote]

Kaatonokan saavat auki niin kakarat kuin käsivaivaiset vanhukset, korkin avaamiseen reumaatikot tarvitsevat apuvälineen.

Ei tosiaan kannata valittaa niin kauan kuin on olemassa korkittomia maitoja.

Keskustelunaiheena tämä on ehdottomasti asiallisempi ja ajankohtaisempi kuin vaikka alapääkarvojen nyhtäminen.