Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö tradenomi-opinnoissa jos lyhyt matikka oli 5?

Vierailija
07.12.2020 |

Ja muutenkin matikasta aikaa. Entä pääsykokeissa? Kokemuksia

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää... Harjoittelet vaan hiukan pääsykokeisiin ennen.

Vierailija
2/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää! Kirjoittaa siellä pitää osata.

Vierailija
4/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiopinnoissa pärjää ihan varmasti pelkällä peruskoulupohjalla. Nykyään on vain hankala päästä pääkaupunkiseudun kouluihin sisään. Mutta itse opinnot eivät kummoisia vaadi.

Vierailija
5/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää

t opiskelen insinööriksi, vaikka sain hylätyn matikasta ylppäreissä ja aina vitosia ja nelosia :D

Vierailija
6/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulussa nyt ei missään linjalla kovin syvällistä matematiikkaa tarvitse, ja harvassa on ne yliopistonkaan alat, jossa näin on.

Vierailija
7/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää

t opiskelen insinööriksi, vaikka sain hylätyn matikasta ylppäreissä ja aina vitosia ja nelosia :D

Saitko siksi kun ei vain huvittanut panostaa mutta todellisuudessa olet joku matemaattinen huippunero, joka halutessaan olisi pystynyt parempaankin?

T. ei ap mutta joskus miettinyt amk insinööriä keskinkertaisella matikallani

Vierailija
8/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet opiskele kirjanpitoa tai liiketaloutta, niin kursseja oli meillä kaksi. Ja nekin helppoja, hvin pärjää huonommallakin matikkapäällä. Tietojenkäsittelyä opiskellessa taas matikkaa tarvitsse, vaikka sekin riippuu suuntauksesta.

Mutta en siis jättäisi hakematta pelkästään heikon matikkapään takia.

Vierailija
9/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ammoisina aikoina pääsykokeissa testatiin perusmatikan taidot eli jako-, kerto- ja prosenttilaskut pitää olla riittävästi hallussa, että pääsee niistä läpi. Mitään monimutkaista matematiikkaa niissä ei testata, ellei asiat ole muuttuneet 20 vuodessa.

Tietojenkäsittelypuolella ainoa matematiikan kurssi oli tilastomatematiikka, joka ei ainakin itsellä lyhyen matikan pohjalta, arvosanojen ollessa keskimäärin 6 tai 7, sujui hyvin, sillä siinä on tärkeämpää looginen ymmärtäminen kuin raaka laskeminen. Minulla se vaati kyllä sen, että jokin aivoissa "loksahti paikoilleen" sillä kurssilla ja sen jälkeen se oli helppoa kuin heinänteko ja on ollut ainoa matikankurssi mistä olen koskaan pitänyt.

Voisin kuvitella, että esim. hotelli- ja matkailualan tradenomit laskevat pääasiassa mm. katteita, täyttöasteiden finanssipuolta yms. ja niissä tuskin tarvitsee cosineita, sinejä ja tangentteja pirrellä ja laskea.

Vierailija
10/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet opiskele kirjanpitoa tai liiketaloutta, niin kursseja oli meillä kaksi. Ja nekin helppoja, hvin pärjää huonommallakin matikkapäällä. Tietojenkäsittelyä opiskellessa taas matikkaa tarvitsse, vaikka sekin riippuu suuntauksesta.

Mutta en siis jättäisi hakematta pelkästään heikon matikkapään takia.

Missään tradenomiopinnoissa ei ryhdytä puhumaan derivaatasta tms. Ne kirjanpidon ym. kurssit ovat matemaattiselta tasolta suoraan yläasteelta.

Vierailija
11/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen tuhlaa aikaasi mihinkään tradenomiopintoihin!!!!

Vierailija
12/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kysyä miksi olet päätynyt harkitsemaan juuri näitä opintoja, mitä haaveita sinulla on työuralle?

Vierailija
13/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, tradenomien ei tarvitse tietää eikä osata mitään. Kunhan osaat valittaa ja selata nettiä aikasi kuluksi, se riittää.

Olen oppinut kovan kautta, enää en tradenomeja palkkaa vaikka olisi kuinka hyvät paperit. Kaikki olemme koeajan jälkeen laittaneet matkoihinsa.

Vierailija
14/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää, tradenomien ei tarvitse tietää eikä osata mitään. Kunhan osaat valittaa ja selata nettiä aikasi kuluksi, se riittää.

Olen oppinut kovan kautta, enää en tradenomeja palkkaa vaikka olisi kuinka hyvät paperit. Kaikki olemme koeajan jälkeen laittaneet matkoihinsa.

Niin varmaan, minä kurssikaverini olemme kaikki vaativissa asiantuntijatehtävissä ja pörssiyrityksen toimitusjohtajia. Opiskelumme oli erittäin vaativaa, ja kukaan ekonomi ei olisi ikinä selvinnyt niistä.

Vierailija
15/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paremmasta osaamisesta olisi kyllä hyötyä. Itselläni oli lukion lyhyen matematiikan keskiarvo 6, mutta pääsin sisään kun matikkaosiota lukuun ottamatta pääsykoe meni muuten erinomaisesti. Opinnotkin sujuivat yleisesti ottaen hyvin mutta vaikeaa oli päästä talousmatematiikan kurssista läpi.

Vierailija
16/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi arvosana 5 tarkoittaa vaan sitä että et ole edes yrittänyt. Jos yrittää, saa ainakin 7, ellei sit ole lukivaikeutta tai hankaluutta ymmärtää numeroita. 

Vierailija
17/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä opiskelemaan yli kolmea vuotta ässän kassaksi.

Vierailija
18/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan, minä kurssikaverini olemme kaikki vaativissa asiantuntijatehtävissä ja pörssiyrityksen toimitusjohtajia. Opiskelumme oli erittäin vaativaa, ja kukaan ekonomi ei olisi ikinä selvinnyt niistä.

Minulla on kyllä eri kokemus, kymmeniä tradenomeja on hakenut ja ei ole haastatteluista selvinnyt ja 90 % on koeajan jälkeen laitettu matkoihinsa.

Mutta hyvä, että kuulette siihen pieneen vähemmistöön.

Voi ekonomiparat.😉

Vierailija
19/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän vitsin pukkasit. 😂

Vierailija
20/28 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tradenomikoulutus on täysin turha. Tradenomi ei osaa mitään sellaista, mihin merkonomi ei pystyisi. Ekonomeja tähän keskusteluun on turha edes vetää.