Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lepää rauhassa, Koulukaverit.com.

Vierailija
22.04.2014 |

Koulukaverit.com oli joskus vajaat 10 vuotta sitten huippusuosittu, uusi suomalainen sivusto, joka oli suora kopio  amerikkalaisesta Classmates.comista.

Mukaan liittyi kymmeniä ellei satoja tuhansia suomalaisia. Kaikkialla kohistiin uudesta, trendikkäästä sivustosta. Itsekin liityin silloin.

Nyt Koulukaverit.comissa ei enää käy kukaan. Se on vaipunut täysin unholaan. Tarinan opetus: Pystyyn kuolleet sivustot pitäisi poistaa internetistä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:15"]

Koulukavereista löytyi pari hyvää kaveria 30 vuoden takaa. Lähetin sähköpostia kummallekin. Toinen oli omien sanojensa mukaan aika rappiolla eikä jaksa enää kiinnostua mistään eikä halua pitää yhteyttä yhtään kehenkään. Toinen ilmoitti, että ei halua jatkaa yhteydenpitoa, koska "Sinähän olet duunari ja minä olen nyt tehtaan johtaja".

[/quote]

:D No, olivat sentään rehellisiä!

[/quote]

Rehellisiä olivat. Kumpikin. Mutta sekö estää pitämästä yhteyttä?

[/quote]

Rehellisiä, että eivät halunneet pitää yhteyttä.

[/quote]

Kohtalaisen mulkkua kohtelua myös, ja huonoa elämänhallintaa vanhoilta kavereilta.

Vierailija
22/53 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:53"]

Koulukavereista löytyi pari hyvää kaveria 30 vuoden takaa. Lähetin sähköpostia kummallekin. Toinen oli omien sanojensa mukaan aika rappiolla eikä jaksa enää kiinnostua mistään eikä halua pitää yhteyttä yhtään kehenkään. Toinen ilmoitti, että ei halua jatkaa yhteydenpitoa, koska "Sinähän olet duunari ja minä olen nyt tehtaan johtaja".

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kohtalaisen mulkkua kohtelua myös, ja huonoa elämänhallintaa vanhoilta kavereilta.

[/quote]

No sitähän nyt ei ole kukaan kieltänytkään. Tuo mun heitto oli ihan vain sitä mitä kutsutaan huumoriksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sitähän nyt ei ole kukaan kieltänytkään. Tuo mun heitto oli ihan vain sitä mitä kutsutaan huumoriksi...

[/quote]

Mikä siinä oli huumoria? Vain huonon huumorintajun omaavat ihmiset vastaavat noin kuin sinä.

Vierailija
24/53 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverit on NIIIIIIN lääst siison!

Vierailija
25/53 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:04"]

Jutuilla on elinkaarensa. My Space, Facebook jne. Kuka muistaa enää ensimmäiset hakukoneet.

Hauskinta on, kun jotkut jutut herää uudelleen henkiin, useimmiten hieman eri muodossa, mut periaate on sama.

Esim. aikaisempi herutuskuva on nyt selfie. Ystäväni-kirja on.........

[/quote]

Ai että kukako muistaa ensimmäiset hakukoneet? Yksi niistä elää ja voi edelleen hyvin, Lycos:

http://www.lycos.com/

Tuolla voit helposti korvata Googlen käytön. Tässä toinen niistä varhaisista, Ask Jeeves. Elossa ja potkimassa (Alive and kicking):

http://uk.ask.com/?o=312&l=dir

Vierailija
26/53 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko koulukaverit sivustoa enää?

Vierailija
27/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt Multiin ovat tainneet laittaa. Surullista, kaikki menee veispuukkiin mutta minä EN !!

Vierailija
28/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei perustele mitenkään, miksi "pystyyn kuolleet" sivustot pitäisi poistaa internetistä. Perustele. Mikä ihmeen "tarinan opetus"? Kyllä nettiin mahtuu, vanhojakin tietoja aina joku tarvitsee, ja päivittämättömiä sivuja on joskus mielenkiintoista tutkia.

Ennen nettisivuissa olikin enemmän sisältöä. Nyt on vain nopeatempoisia ja täysin turhia päivityksiä kuten Twitterissä. Jokainen haluaa sanoa oman tylsän mielipiteensä, jonka noin satatuhatta muuta on jo mielestään nokkelasti ilmaissut.

Vierailija
29/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on vaan niin paljon parempi kuin tuo Koulukaverit.com.

Harmillista.

Vierailija
31/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei perustele mitenkään, miksi "pystyyn kuolleet" sivustot pitäisi poistaa internetistä. Perustele. Mikä ihmeen "tarinan opetus"? Kyllä nettiin mahtuu, vanhojakin tietoja aina joku tarvitsee, ja päivittämättömiä sivuja on joskus mielenkiintoista tutkia.

Ennen nettisivuissa olikin enemmän sisältöä. Nyt on vain nopeatempoisia ja täysin turhia päivityksiä kuten Twitterissä. Jokainen haluaa sanoa oman tylsän mielipiteensä, jonka noin satatuhatta muuta on jo mielestään nokkelasti ilmaissut.

Aloittaja ei välttämättä ole enää edes elossa perustelemaan sulle mitään.

Vierailija
32/53 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä oikeita koulukavereita ei voi ainakaan poistaa vaikka sivut on häipyneet. Faceen ei liitytä.

Vierailija
33/53 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, on meitä "myöhäisheränneitä" koulukaverit-sivustoille yhä! Onko ne nyt hävinneet..?  Mielestäni Facebookia ja koulukaverit-sivuja ei voi pitää toisensa poissulkevina, nehän ovat ihan omanlaisensa kumpikin. Itse vasta hiljattain tutustuin koulukaverit-sivustoon, lisäsin juttuja ja valokuvia ja toivon todella vielä löytäväni vanhoja luokkakamuja sieltä! Myös ne valokuvat kouluajoilta olisivat sinne todella tervetulleita, itseltäni on monta luokkakuvaa kadoksissa, siellä kirjoitinkin asiasta. Meistä kaikistahan se on kiinni, mikä pysyy vireillä, mikä loppuu! Ei lopeteta koulukavereita, eihän?

Vierailija
34/53 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan koulukaverit lopullisesti. Toivottavasti eivät palaa "huoltotauoltaan".

Vierailija
35/53 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisella tyhjä lompakko ja toisella tyhjä pää.     Vähän samanlaisia kokemuksia minullakin.  Sain iskuyrityksen 7 lapsen isältä.  Toinen sanoi, mä olen  nykysin rehtori, hus mene pois.   Kolmas krjoitti...Ei me oltu kavereita kouluaikaan, eikä tulla nytkään kavereiksi.   Tein kolme yhteys yritystä koulukavereitten kanssa ja siihen lopahti.  Oli oikeastaan aika huvittavaa todeta ko henkilöistä, että mikään ei ollut muuttunut.   possu pinko ja nirppanokka .

Vierailija
36/53 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan koulukaverit lopullisesti. Toivottavasti eivät palaa "huoltotauoltaan".

Lopetetaan veispuukki tarpeettomana.

Vierailija
37/53 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua olla facebookissa ja ottaa itsestään selfieitä nettiin. On jotenkin säälittävää jos FBn tykkää nappin painaminen on elämän tarkoitus. FB sopii narsistisien puolien kehittämiseen.

Vierailija
38/53 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjauduin Aku Ankka nimellä koulukavereihin kun halusin stalkata muita entisiä oppilaita.

Vierailija
39/53 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten näillä nykyisillä somehölinäalustoilla löydetään helposti kokonainen luokallinen oppilaita vaikka vuodelta 1992?

Vierailija
40/53 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuvampi nimi olisi koulukiusaajat.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän