Lepää rauhassa, Koulukaverit.com.
Koulukaverit.com oli joskus vajaat 10 vuotta sitten huippusuosittu, uusi suomalainen sivusto, joka oli suora kopio amerikkalaisesta Classmates.comista.
Mukaan liittyi kymmeniä ellei satoja tuhansia suomalaisia. Kaikkialla kohistiin uudesta, trendikkäästä sivustosta. Itsekin liityin silloin.
Nyt Koulukaverit.comissa ei enää käy kukaan. Se on vaipunut täysin unholaan. Tarinan opetus: Pystyyn kuolleet sivustot pitäisi poistaa internetistä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:15"]
Koulukavereista löytyi pari hyvää kaveria 30 vuoden takaa. Lähetin sähköpostia kummallekin. Toinen oli omien sanojensa mukaan aika rappiolla eikä jaksa enää kiinnostua mistään eikä halua pitää yhteyttä yhtään kehenkään. Toinen ilmoitti, että ei halua jatkaa yhteydenpitoa, koska "Sinähän olet duunari ja minä olen nyt tehtaan johtaja".
[/quote]
:D No, olivat sentään rehellisiä!
[/quote]
Rehellisiä olivat. Kumpikin. Mutta sekö estää pitämästä yhteyttä?
[/quote]
Rehellisiä, että eivät halunneet pitää yhteyttä.
[/quote]
Kohtalaisen mulkkua kohtelua myös, ja huonoa elämänhallintaa vanhoilta kavereilta.
[/quote]
No sitähän nyt ei ole kukaan kieltänytkään. Tuo mun heitto oli ihan vain sitä mitä kutsutaan huumoriksi...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:53"]
Koulukavereista löytyi pari hyvää kaveria 30 vuoden takaa. Lähetin sähköpostia kummallekin. Toinen oli omien sanojensa mukaan aika rappiolla eikä jaksa enää kiinnostua mistään eikä halua pitää yhteyttä yhtään kehenkään. Toinen ilmoitti, että ei halua jatkaa yhteydenpitoa, koska "Sinähän olet duunari ja minä olen nyt tehtaan johtaja".
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kohtalaisen mulkkua kohtelua myös, ja huonoa elämänhallintaa vanhoilta kavereilta.
[/quote]
No sitähän nyt ei ole kukaan kieltänytkään. Tuo mun heitto oli ihan vain sitä mitä kutsutaan huumoriksi...
[/quote]
Mikä siinä oli huumoria? Vain huonon huumorintajun omaavat ihmiset vastaavat noin kuin sinä.
Koulukaverit on NIIIIIIN lääst siison!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:04"]
Jutuilla on elinkaarensa. My Space, Facebook jne. Kuka muistaa enää ensimmäiset hakukoneet.
Hauskinta on, kun jotkut jutut herää uudelleen henkiin, useimmiten hieman eri muodossa, mut periaate on sama.
Esim. aikaisempi herutuskuva on nyt selfie. Ystäväni-kirja on.........
[/quote]
Ai että kukako muistaa ensimmäiset hakukoneet? Yksi niistä elää ja voi edelleen hyvin, Lycos:
Tuolla voit helposti korvata Googlen käytön. Tässä toinen niistä varhaisista, Ask Jeeves. Elossa ja potkimassa (Alive and kicking):
Samaa olen miettinyt Multiin ovat tainneet laittaa. Surullista, kaikki menee veispuukkiin mutta minä EN !!
Aloittaja ei perustele mitenkään, miksi "pystyyn kuolleet" sivustot pitäisi poistaa internetistä. Perustele. Mikä ihmeen "tarinan opetus"? Kyllä nettiin mahtuu, vanhojakin tietoja aina joku tarvitsee, ja päivittämättömiä sivuja on joskus mielenkiintoista tutkia.
Ennen nettisivuissa olikin enemmän sisältöä. Nyt on vain nopeatempoisia ja täysin turhia päivityksiä kuten Twitterissä. Jokainen haluaa sanoa oman tylsän mielipiteensä, jonka noin satatuhatta muuta on jo mielestään nokkelasti ilmaissut.
Face on vaan niin paljon parempi kuin tuo Koulukaverit.com.
Harmillista.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei perustele mitenkään, miksi "pystyyn kuolleet" sivustot pitäisi poistaa internetistä. Perustele. Mikä ihmeen "tarinan opetus"? Kyllä nettiin mahtuu, vanhojakin tietoja aina joku tarvitsee, ja päivittämättömiä sivuja on joskus mielenkiintoista tutkia.
Ennen nettisivuissa olikin enemmän sisältöä. Nyt on vain nopeatempoisia ja täysin turhia päivityksiä kuten Twitterissä. Jokainen haluaa sanoa oman tylsän mielipiteensä, jonka noin satatuhatta muuta on jo mielestään nokkelasti ilmaissut.
Aloittaja ei välttämättä ole enää edes elossa perustelemaan sulle mitään.
No niitä oikeita koulukavereita ei voi ainakaan poistaa vaikka sivut on häipyneet. Faceen ei liitytä.
Hei haloo, on meitä "myöhäisheränneitä" koulukaverit-sivustoille yhä! Onko ne nyt hävinneet..? Mielestäni Facebookia ja koulukaverit-sivuja ei voi pitää toisensa poissulkevina, nehän ovat ihan omanlaisensa kumpikin. Itse vasta hiljattain tutustuin koulukaverit-sivustoon, lisäsin juttuja ja valokuvia ja toivon todella vielä löytäväni vanhoja luokkakamuja sieltä! Myös ne valokuvat kouluajoilta olisivat sinne todella tervetulleita, itseltäni on monta luokkakuvaa kadoksissa, siellä kirjoitinkin asiasta. Meistä kaikistahan se on kiinni, mikä pysyy vireillä, mikä loppuu! Ei lopeteta koulukavereita, eihän?
Lopetetaan koulukaverit lopullisesti. Toivottavasti eivät palaa "huoltotauoltaan".
Eli toisella tyhjä lompakko ja toisella tyhjä pää. Vähän samanlaisia kokemuksia minullakin. Sain iskuyrityksen 7 lapsen isältä. Toinen sanoi, mä olen nykysin rehtori, hus mene pois. Kolmas krjoitti...Ei me oltu kavereita kouluaikaan, eikä tulla nytkään kavereiksi. Tein kolme yhteys yritystä koulukavereitten kanssa ja siihen lopahti. Oli oikeastaan aika huvittavaa todeta ko henkilöistä, että mikään ei ollut muuttunut. possu pinko ja nirppanokka .
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan koulukaverit lopullisesti. Toivottavasti eivät palaa "huoltotauoltaan".
Lopetetaan veispuukki tarpeettomana.
Kaikki eivät halua olla facebookissa ja ottaa itsestään selfieitä nettiin. On jotenkin säälittävää jos FBn tykkää nappin painaminen on elämän tarkoitus. FB sopii narsistisien puolien kehittämiseen.
Mä kirjauduin Aku Ankka nimellä koulukavereihin kun halusin stalkata muita entisiä oppilaita.
No miten näillä nykyisillä somehölinäalustoilla löydetään helposti kokonainen luokallinen oppilaita vaikka vuodelta 1992?
Osuvampi nimi olisi koulukiusaajat.com
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]