Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä konsteja olet kokeillut apuna raskautumiseen?

Vierailija
22.04.2014 |

Hei,

Mitä konsteja olet kokeillut apuna raskautumiseen? Luuletko niistä olleen apua ja kauanko meni aikaa ennen kuin tärppäsi?

Itse olen yrittänyt raskautua 9 kuukautta, mutta ei vaan tärppää. Esikoisen kohdalla kesti 1,5 vuotta ennen kuin raskauduin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta yritetty 3 vuotta, ei minkäänlaista tärppäystäkään. Olen yrittänyt yllämainituista omatoimi-keinoista kaikki muut paitsi vaihtoehtoiset hoidot (akupunktio, vyöhyketerapia ja homeopatia).

Lapsettomuustutkimuksista puhtaat paperit molemmilla. Seuraavaksi on aika hoitoja kohti. Tuntuu ihan höhlältä, koska mitään "vikaa" ei pitäisi olla.

ajoituksesta ei ole kiinni, ovulaatiotestejä on mennyt ja olen oppinut tunnistamaan ovulaatioajankohdan. no, eipä se ajankohta mitenkään asioita varsinaisesti muuta, sen verran intoa löytyy makkarin puolella muutenkin...

Se ap mitä voin omasta kokemuksestani sanoa, hakeutukaa lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin heti kun aika on täysi, koska tutkimukset etenevät hitaasti erilaisten kesäsulkujen vuoksi ja jonot ovat pitkät. ehkä se ei tunnu niin välttämättömältä, mutta aika kuluu ja mieli siten muuttua. Pura tuntojasi pitkin matkaa itseksesi ja läheistesi kanssa, salli ja hyväksy ne itsellesi.

Vierailija
22/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- gefiluspiimä (0,5 litraa päivittäin)

- greippimehuakin join esikoista suunnitellessa

- raskaanaoleville tarkoitetut monivitamiinitabletit käytössä jo 2 kk ennen yrityksen aloitusta

- tahallinen normaalipainossa pysyttely (vaikka olin päässyt omaan makuun muutaman kilon liian "painavaksi" normaalipainon sisällä, en aloittanut mitään kuntokuureja ja syömisen rajoittamisia vaan annoin itseni olla pikkuisen pulleampi)

- muutenkin olen yrittänyt "ottaa iisisti", kun suurehkoon työstressin määrään ei itse oikein pysty vaikuttamaan, olen kotona korostetusti laiskotellut eli en ole huhkinut siivousten tai pihatöiden kanssa, aloittanut mitään isoja uusia kotiprojekteja, olen lykännyt kaiken mahdollisen tekemistä vähän myöhemmäksi ja elellyt kuin ellun kana

- arvioidun ovulaatiohetken lähestyessä olen parin yhdynnän jälkeen pitänyt lantion seutua vähän koholla, enkä muutenkaan ole mennyt peseytymään yhdynnän jälkeen (normaalisti suorastaan ryntään vessaan suihkuttamaan mällit pois)

Kolme lasta sai alkunsa ekasta yrityskierrosta. Olen tosi onnellinen tästä enkä kuvittele, että se olisi vain edellä mainitun ansiosta. Mutta nuo nyt on niitä tavallisesta vähän poikkeavia juttuja, joita tietoisesti tein toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvattomista maitotuotteista normaalirasvaisiin siirtyminen, foolihappolisä 3kk ennen yrittämisen aloittamista, greippimehu, Gelee Royale, ovulaatiotestit ja stressin vähentäminen. Kolmannesta kierrosta tärppäsi. 

Vierailija
24/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ilman ehkäisyä toimii kuulemma aika hyvin.

Vierailija
25/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin vaimoni kanssa yli 6 vuotta ja tuloksetta. Sitten lopetimme molemmat tupakanpolton ja aloin (mies) käydä säännöllisesti lenkillä. Muutimme myös tapoja niin, että nussimme aina lähetyssaarnaaja-asennossa, tyyny vaimoni pepun alla ja pidin kyrpääni aivan pohjaan asti painettuna koko ruiskutuksen ajan. Sen jälkeen jäimme siihen vielä makoilemaan kunnon toviksi eikä vaimoni käynyt enää alapesulla. Meni 3kk ja oli paksuna.

Jos haluat, niin tuun kyllä mielelläni opettamaan teitä. On tää tietty hieman normivehjettä isompi (21cm), mutta tulee samalla idea paremmin selväksi.

Vierailija
26/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen raskautuminen kesti 2,5 vuotta. Tulin raskaaksi heti kun vähensin tupakan polttoa sillä työpaikkani on savuton. Toinen raskautuminen kesti taas hiemab yli vuoden mutta tärppäsi heti samassa kierrossa jonka aikana mieheni lopetti tupakoinnin kokonaan. Uskon siis että tupakka vaikuttaa suuresti! Lisäksi täysi stressittömyys ja ajatukset kauas raskautumisesta on usein se keino jolla raskautuu, mutta se ei ole niin helppoa siirtää ajatuksia muualle pitkän yrityksen jälkeen. Lisäksi itse välttäisin seksin jälkeen sängystä nousemista puoleen tuntiin. Onnea vielä yritykseen toivotaan että vielä tärppää!

Vierailija
27/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen raskautuminen kesti 2,5 vuotta. Tulin raskaaksi heti kun vähensin tupakan polttoa sillä työpaikkani on savuton. Toinen raskautuminen kesti taas hiemab yli vuoden mutta tärppäsi heti samassa kierrossa jonka aikana mieheni lopetti tupakoinnin kokonaan. Uskon siis että tupakka vaikuttaa suuresti! Lisäksi täysi stressittömyys ja ajatukset kauas raskautumisesta on usein se keino jolla raskautuu, mutta se ei ole niin helppoa siirtää ajatuksia muualle pitkän yrityksen jälkeen. Lisäksi itse välttäisin seksin jälkeen sängystä nousemista puoleen tuntiin. Onnea vielä yritykseen toivotaan että vielä tärppää!

Vierailija
28/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Kiitos asiallisista kommenteista! Ja muutamat asiattomat kommentit jätän huomiotta. Näyttää noita "idiootteja" eksyvän joka paikkaan.

Monia olen noista kokeillut mm. greippimehu, raskausvitamiini, ovistestit...mutta ei ole ainakaan vielä apua ollut. Kokeilen vielä vyöhyketerapiaa ja otan Gelee Royalet käyttöön.

Vierailija
29/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:08"]

AP

Kiitos asiallisista kommenteista! Ja muutamat asiattomat kommentit jätän huomiotta. Näyttää noita "idiootteja" eksyvän joka paikkaan.

Monia olen noista kokeillut mm. greippimehu, raskausvitamiini, ovistestit...mutta ei ole ainakaan vielä apua ollut. Kokeilen vielä vyöhyketerapiaa ja otan Gelee Royalet käyttöön.

[/quote]

Tarkoitat ilmeisesti mua (nro 14). :(

Ei ollut tarkoitus loukata, typerää huumoria ehkä, mutta neuvot ihan oikeasta elämästä. Pyydän anteeksi ja toivon samalla, että onnistuisit suhtautumaan hieman rennommin, vaikka kyseessä onkin ilmeisen kova paikka. Kyllä säkin vielä raskaaksi tuut, tavara oikeaan aikaan riittävän syvälle, oikeaan aikaan eikä alapesua. Terveellisemmät elintavat myös auttavat, tsemmpiä sulle ja vielä kerran anteeksi. :)

Vierailija
30/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:23"]

Aito rakkaus miestä kohtaan varsinkin jos se on molemminpuolinen tehoaa aika hyvin - voin suositella:)

[/quote]

Ootko pöljä vai muuten vaan vittumainen ihminen?

Vierailija
31/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kierto kun tärppäs niin oviksen aikoihin seksin jälkeen en mennyt pesulle vasta kun paljon myöhemmin. Aikasemmin menin aika nopeastikin pesulle, koska ei kuulemma pitäisi vaikuttaa, mutta mun kohdalla tais vaikuttaa?

Vierailija
32/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehosi vyöhyketerapia ja "jalat/peppu ylös seinää vasten" rakastelun jälkeen.

Vierailija
33/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi emme kokeilleet mitään vaan menimme muutaman kuukauden ilman ehkäisyä asenteella "vauva saa tulla jos on tullakseen". Sitten alkoi kärsivällisyys pettämään kun parit kuukautiset tulivat ja kiertoni oli ehkäisyn jättämisen jälkeen hyvin epäsäännöllinen ja pitkä. Aloin juomaan greippimehua aamuisin ja otin käyttöön ovulaatiotestit. Olin huomannut oireista että ovulaatio kyllä tulee mutta nyt sen näki varmemmin ja se tuli yli viikon myöhässä. Oviksen jälkeen join punaviiniä lasillisen muutamana iltana. Macajauhetta käytin myös muutaman viikon ennen ovista. Tulin raskaaksi heti. :) Nyt on siis plussa vasta tehty. En tiedä olisiko plussa tullut ilman näitäkin konsteja mutta ei niistä ainakaan haittaa ollut. Eli tulin  raskaaksi noin 3 kk jälkeen.

Vierailija
34/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kaikkia mahdollisia poppakonsteja tärppikierrossa: greippiä (ei mehua vaan tuoreena), macajauhetta, vadelmanlehtiteetä ja vehnänalkioöljyä. Ja pylly ylös seksin jälkeen! :D

Vierailija
35/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:39"]

Aluksi emme kokeilleet mitään vaan menimme muutaman kuukauden ilman ehkäisyä asenteella "vauva saa tulla jos on tullakseen". Sitten alkoi kärsivällisyys pettämään kun parit kuukautiset tulivat ja kiertoni oli ehkäisyn jättämisen jälkeen hyvin epäsäännöllinen ja pitkä. Aloin juomaan greippimehua aamuisin ja otin käyttöön ovulaatiotestit. Olin huomannut oireista että ovulaatio kyllä tulee mutta nyt sen näki varmemmin ja se tuli yli viikon myöhässä. Oviksen jälkeen join punaviiniä lasillisen muutamana iltana. Macajauhetta käytin myös muutaman viikon ennen ovista. Tulin raskaaksi heti. :) Nyt on siis plussa vasta tehty. En tiedä olisiko plussa tullut ilman näitäkin konsteja mutta ei niistä ainakaan haittaa ollut. Eli tulin  raskaaksi noin 3 kk jälkeen.

[/quote]

Niin ja se tärkein tietysti: Seksiä oli koko kierron muutenkin jokatoinen päivä- joka kolmaspäivä ja oviksen aikoihin päivittäin noin 4 vrk.

Vierailija
36/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mekin. Greippimehua päivittäin. Punaviinilasillinen päivittäin. Foolihappoa ja monivitamiineja päivittäin. Jalat pystyyn aina seksin jälkeen. Seksiä kahden päivän välein. Ovistestit. Kyllähän sitä viiden vuoden aikana ehtii kokeilla vaikka mitä kuureja. Lapsi tuli lopulta alkionsiirrolla.

Vierailija
37/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medipekt kierron alusta ovikseen asti molemmille. Kyllä limaa riitti ja oli siemennestenin notkeaa. Sit perse ylös ja valutetaan kohti kohdunsuuta. Kauan kaikkee kokeiltiin ja vanha gyne vinkkas tästä. Kolmas lapsi tulossa ja kaikki ekasta medipekt kierrosta. Ilman sitä ei tulla raskaaksi koska ei olla koskaan käytetty ehkäisyä, paitsi yskän aikaan, jos ei olla juuri silloin lasta haluttu.

Vierailija
38/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivin oli keltarauhashormonikuuri loppukiertoa tukemaan. Eli mulla ei meinannut tärpätä ilman sitä. Mutta 9 kk kohdalla tärppäs keltrauhashormonilla (keskeytynyt keskenmeno tosin) ja sit seuraavasta kierrosta tärppäsi taas ja se kesti.

Lääkärin mukaan ei välttämättä auta, mutta uskon että auttaa kiinnittymiseen. Jos ongelmaa siittiöissä tai munasoluissa, ei tietenkään auta.

Ovulaatiota ennen seksiä eli 5-3 päivää ennen. Ovulaatiohetkellä voi olla liian myöhäistä. Mulla ovulaatio tuntuu, joten ei tarttenut testailla. Repii siis kunnolla viikon ennen ovulaatiota munasarjan kohdalta.

Muuten otinkin sit rennosti. Juurikin tärppikierroksilla en edes ajattelut koko juttua, paitsi että otin ne hormonipillerit. Kävin bilettämässäkin ihan huoletta...

Vierailija
39/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte ihan meiltä sillä erotuksella, että meillä ei vielä ole tärpännyt. Taidanpa ostaa greippimehua heti tänään :) Mitä hyötyä siitä ja macajauheesta on? Tyhmä kyselee...

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:39"]

[/quote]

Vierailija
40/43 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Esikoisen kohdalla käytössä oli alkoholi lähes päivittäin ja nikotiini myös. Toisella kerralla pelkkä nikotiini. Tulin raskaaksi (yli 30-vuotiaana) heti kun halusin.