Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas meni kaikki ylimääräiset rahat sukulaislasten joululahjoihin

Vierailija
07.12.2020 |

Mulla on 2 siskoa ja 1 veli ja heillä on yhteensä 8 lasta (+1 tulossa), iät 4-17. Olen itse pienituloinen pätkätöitä tekevä yksineläjä. Edellisjouluna sain kauheat huudot omalta äidiltä ja toiselta siskolta kun en ostanut vanhimmalle eli ripille päässeelle siskontytölle enää mitään lahjaa. Jokaiselle kahdeksalle lapselle piti siis tänäkin vuonna ostaa lahja ja niihin meni 20 € x 8 eli 160 € mikä oli mulle todella iso raha. Paketit piti vielä lähettää ympäri Suomea ja yksi ulkomaille niin yhteensä tää koko rumba maksoi mulle 200€ eli periaatteessa kaiken sen mitä olen pystynyt säästämään. Ei minua tietenkään kukaan kutsu jouluksi luokseen, mutta lahjoja kyllä odotetaan. En kyllä olisi menossakaan, koska menen mielelläni pyhäpäivinä töihin tienaamaan ekstraa.

Vanhin lapsista täyttää ensi vuonna 18, silloin hänet voi ainakin hyvällä syyllä jättää lahjalistasta pois?

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano ostit ,hups onkohan posti hävittänyt

Vierailija
2/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano ostit ,hups onkohan posti hävittänyt

Aivan! Toisekseen voit sanoa "Ei ole rahaa" Pitäs olla vastavuoroista,sullekki jottai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ettet vietä joulua. 

Vierailija
4/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsena lahjoja vanhemmiltani, isovanhemmiltani ja kummeiltani. EN saanut lahjoja vanhempien sisaruksilta.

Tapa lahjoa kaikki sukulaislapset taitaa olla syntynyt vasta 2010-luvulla.

Vierailija
5/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan ettet osta. Niin teen itsekin. Meillä yksi lapsi ja serkkuja vaikka kuinka paljon. En missään nimessä rahoita heidän jouluaan eikä kukaan oletakaan.

Vierailija
6/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat lahjoja? En minä lahjo veljeni lapsia. Ei kenenkään tarvitse mitenkään oletuksena. 

Vierailija
7/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat ettet vietä joulua. 

Tai seisot nyt omilla jaloilla ja ilmoitat, että voit laittaa kortin, 8 lapselle ei nyt ole rahaa ostaa lahjoja. Piste. Yleensä kunnioituksen vaatiminen lisää kunnioitusta. Jos äiti ja sisarukset loukkaantuvat, se on sitten niin.

Vierailija
8/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole mitään järkeä. Miehen sisko ostaa ainoastaan kummilapselleen ei muille sisaruksille, eikä enää rippikoulun jälkeen.

Vierailija
9/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä vähän ihmetellä, jos vähänkään säännöllisemmin pyhätöitä tekee, ettei rahaa jää tuon enempää säästöön. Toki jos on joku 0-tuntisopparilainen, joka kutsutaan vain ruuhka-avuksi.

Kummallinen tuo, että kaikkien sisarusten lapset pitäisi lahjoa. Jos joku muistaminen pitää olla, niin vaikka jouluinen makeisrasia...ainakin isommille pitäisi riittää.

Vierailija
10/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa ostat jokaiselle suklaalevyn, alle kahdella eurolla saa hyviä. Tuollainen menee postissa normaalina kirjeenä, jonka hinta kotimaahan 1.75e, ulkomaille max. 4 e. Yhteensä kaikki tuo noin kolmekymppiä. Olet miustanut, lapset saa suklaata jouluna, tästä about kaikki lapset tykkää ja kukaan ei voi tulla valittamaan ette muistanut. Jos joku allerginen suklaalle, ostat muutaman muumitikkarin tilalle.

Tai sitten vaan jätät ostamatta lahjat ja sanot syyksi vaikk a maailman pelastamisen turhalta krääsältä ja kulutustietoisuuden opettamisen lapsille.

Ikäviltä kuulostaa sun sukulaiset.

Vierailija
11/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, lopetettiin sisarusten kanssa toi rumba kun ekat lapset alotti koulun. Ostakoon kukin omilleen, päästään kaikki pienemmällä stressillä. Sama järjettömyys kun aikoinaan vaihdeltiin kavereiden kesken konvehtirasioita.

Vierailija
12/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vaan ettet osta. Niin teen itsekin. Meillä yksi lapsi ja serkkuja vaikka kuinka paljon. En missään nimessä rahoita heidän jouluaan eikä kukaan oletakaan.

Niinhän minä jo kerran yritinkin, mutta siitä nousi kauhea selkkaus koko perheessä kun ensin siskoni kyseli aattona tekstiviestillä, että missä X:n lahja on ja sitten äiti läksytti siitä kuinka pitää kaikille ostaa. Minulla on aina sama stressi, että kuinka saan lapsille lahjat ostettua ja äiti taas muistutti, että osta sitten kaikille lapsille lahjat ettei kukaan jää ilman. Sisarukset ostavat muut myös toisten lapsille lahjoja. En tiedä mitä tapahtuisi, jos minä jättäisin ostamatta.

Vierailija
13/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat lahjoja? Meillä tehtiin päätös, että jokainen vanhempi lahjoo omat lapsensa, muut eivät osta mitään. Ainoastaan kummilapsia muistetaan.

Vierailija
14/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä jo kerran yritinkin, mutta siitä nousi kauhea selkkaus koko perheessä kun ensin siskoni kyseli aattona tekstiviestillä, että missä X:n lahja on ja sitten äiti läksytti siitä kuinka pitää kaikille ostaa. Minulla on aina sama stressi, että kuinka saan lapsille lahjat ostettua ja äiti taas muistutti, että osta sitten kaikille lapsille lahjat ettei kukaan jää ilman. Sisarukset ostavat muut myös toisten lapsille lahjoja. En tiedä mitä tapahtuisi, jos minä jättäisin ostamatta.

Lisäksi en edes tiedä enää mitä 10-vuotiaille pojille voi ostaa. Näin jälkeenpäin olen melko varma, että ostin saman Lego Ninjago-paketin kuin viime vuonna. Kaikki on jo ostettu läpi. AP

Vierailija
15/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tapahdu. Oikeasti ne lapset ei ainakaan sua moiti, sun äidillä ja sisarella sielä päässä klikkaa.

Vierailija
16/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

Vierailija
17/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä, lopetettiin sisarusten kanssa toi rumba kun ekat lapset alotti koulun. Ostakoon kukin omilleen, päästään kaikki pienemmällä stressillä. Sama järjettömyys kun aikoinaan vaihdeltiin kavereiden kesken konvehtirasioita.

Joo, onhan se ihan älytöntä. Tuskin niitä muksuja edes kiinnostaa mitä siinä tädin/sedän paketissa on kun saavat niin paljon paketteja mummoilta ja papoilta jne. 

Vierailija
18/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen eikä äidilläsi ole mitään sanomista ratkaisuihisi. Opettele pitämään puolesi.

Vierailija
19/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukki tuo lahjat

Vierailija
20/153 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin siskolleni etten osta joululahjoja tänä vuonna hänen lapsilleen (14 ja 16 vuotiaat) niin sisko loukkaantui. En menettänyt yöuniani. Kiukutelkoon rauhassa.