Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En palkkaa töihin perheettömiä

Vierailija
22.04.2014 |

Itse erittäin hyvätuloisena, esimiesasemassa ja työnantajan roolissa olevana olen jo kauan aikaa sitten todennut, että perheelliset ihmiset ovat keskimääri vakaampia, luotettavampia, tunnollisempia kuin perheettömät. Lapset aiheuttavat varsinkin naisille jonkin verran muita enemmän sairauspoissaoloja, mutta työnantajan kannalta pitkässä juoksussa edut ovat silti aina haittoja suuremmat. Ja voin sanoa varmuudella tämän käsityksen olevan enemmistönä suomalaisissa työnantajissa. Jos työtä hakee perheetön 35-40 vuotias ja muuten normaali ihminen, niin aina syntyy ajatus, että mikähän on vialla ja mitähän minä en hänestä tiedä. Suomi on aika vanhoillinen maa ja ihmisten ajatukset ja asenteet eivät radikaalisti muutu muotihömpötysten mukana. Ja ehkäpä ihan hyvä niin. Tosielämähän on Beverly Hilssiä tai Sinkkuelämää hyvin hyvin harvoin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei nyt kuitenkaan otettais sitä porukkaa noin massana, koska joka ikäryhmästä varmaan löytyy myls joka lähtöön.

Mutta työnantaja/työhön ottava voisi oikeasti keskittyä siihen, mitä työtehtävässä vaaditaan ja onko työnhakijaehdokkaalla näitä ominaisuuksia vai ei?

Vierailija
22/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa :D.

Nimimerkillä perheetön. 10 vuoden aikana ei yhtään sairauslomapäivää, suurimman osan parhaista kesäajoistakin töissä silloin, kun muut katsovat kansalaisoikeudekseen lomailla.

Lusmuilijoita on sekä perheellisissä että perheettömissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni menee päiväkotiin, on minun aivan pakko saada työt tehtyä tiettyyn kellonaikaan mennessä, koska hänet on haettava hoidosta. Mietin jo nyt miten työtahti tulee kiristymään. Huolestuttaa, koska olen lapsettomana tottunut vähän lorvailemaan. Ei ole ollut tulenpalavaa kiirettä pois.

Vierailija
24/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinkku mutta olettaisin että sinkulla ei tule niin paljon poissaoloja kun perheellisellä.

Vierailija
25/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:42"]

No jaa :D.

Nimimerkillä perheetön. 10 vuoden aikana ei yhtään sairauslomapäivää, suurimman osan parhaista kesäajoistakin töissä silloin, kun muut katsovat kansalaisoikeudekseen lomailla.

Lusmuilijoita on sekä perheellisissä että perheettömissä.

[/quote]

Sairaana ei tulla töihin. Se ei ole lusmuilua, vaan sillä ehkäistään tartuttamasta toisia ja hoidetaan itsensä terveeksi ja työkykyiseksi.

Turha heilutella muniaan sillä ettei ole sairaana ollut, et voi tietää koska itsellesi sattuu omalle kohdalle. Et ole kuolematon etkä korvaamaton sinäkään.

Vierailija
26/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tässä viitattu sairasloman lisäksi myös "sairaslomiin". vähän kun on nuhaa niin heti jäädään makaamaan työkyvyttömänä. Ja kummasti nää isoimmat saikuttajat on myös niitä suurimpia marisijoita joilla,olisi motivaatiossa tarkastamisen paikka. Anyways vähän kulunut toi tartuttamisjuttu, sillä aika harvalla työpaikalla ollaan halipusiväleissä, ja terve normaali aikuinen ei todellakaan joka flunssaa nappaa.

Vierailija
27/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/32 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
29/32 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru pääsi pöksyihin.

Vierailija
30/32 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:55"]

Itse erittäin hyvätuloisena, esimiesasemassa ja työnantajan roolissa olevana olen jo kauan aikaa sitten todennut, että perheelliset ihmiset ovat keskimääri vakaampia, luotettavampia, tunnollisempia kuin perheettömät. Lapset aiheuttavat varsinkin naisille jonkin verran muita enemmän sairauspoissaoloja, mutta työnantajan kannalta pitkässä juoksussa edut ovat silti aina haittoja suuremmat. Ja voin sanoa varmuudella tämän käsityksen olevan enemmistönä suomalaisissa työnantajissa. Jos työtä hakee perheetön 35-40 vuotias ja muuten normaali ihminen, niin aina syntyy ajatus, että mikähän on vialla ja mitähän minä en hänestä tiedä. Suomi on aika vanhoillinen maa ja ihmisten ajatukset ja asenteet eivät radikaalisti muutu muotihömpötysten mukana. Ja ehkäpä ihan hyvä niin. Tosielämähän on Beverly Hilssiä tai Sinkkuelämää hyvin hyvin harvoin.

[/quote]

Suurinta paskaa mitä olen vielä lukenut koko palstalla

Vierailija
31/32 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:32"]On myös työnantajia jotka eivät palkkaa lapsentekoiässä olevaa naista, hänhän voi pahimillaan olla vaikka 9 tai 12 vuotta poissa työstään jos alkaa lapsia vääntämään, on siinä työnantajalla riemussa pitelemistä!

[/quote]

Eihän palkkaa ap:kään jos lapsia vasta yrittää saada, vaikka ap niiiiiiiin lapsia arvostaa, kun ne lapset pitää olla jo tehtynä ennen kuin pääsee arvon ap:lle töihin.

Vierailija
32/32 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:55"]

[/quote]

Senkun! Yleensä työnantajat palkkaavat mieluiten lapsettomia miehiä. Ei poissaoloja lasten sairastumisen tai lapselta saadun sairauden vuoksi, ei joustamattomuutta työajoissa(lapsen treenit alkaa jo, pakko mennä!), ei valvottujen öiden jälkeistä väsymysvalittelua, ei äitiyslomia, isyyslomia, vanhempainvapaita, neuvolakäyntejä työajalla....you name it. Lapsettomat tulevat rentoutuneita ja tyylikkäinä töihin. Vanhemmat taas raahautuvat myöhässä silmäpussit heiluen ja puuropuklaukset paidanhelmoilla valittamaan väsymystään.