Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei lapsia saa, jos niitä ei jo nuorena hanki

Vierailija
22.04.2014 |

Olen lähes 40-vuotias, lapseton, helsinkiläinen korkeakoulutettu nainen. Olen yrittänyt lasta helsinkiläisen miehen kanssa pian kahdeksan vuoden ajan. Ei lapsia tule, jos niitä ei ajoissa tehdä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just näin! lapsettomuuushoidot pois niiltä, jotka on esim. uran takia lykänneet lapsentekoa ja sitten ei oo tullu raskaaks. saakoon siitä urastaan sitten mielihyvää.

Vierailija
2/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se helsinkiläisyys mihinkään kuuluu???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:50"]

just näin! lapsettomuuushoidot pois niiltä, jotka on esim. uran takia lykänneet lapsentekoa ja sitten ei oo tullu raskaaks. saakoon siitä urastaan sitten mielihyvää.

[/quote]

Hah hah...v*tuttaako noin paljon olla köyhä R-kioskin myyjä? :D

Vierailija
4/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Hah hah...v*tuttaako noin paljon olla köyhä R-kioskin myyjä? :D

[/quote]

No onhan tuossa totta toinen puoli. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
5/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä pätee sinun kohdallasi ei välttämättä ole absoluuttinen totuus. 37-vuotiaana tärppäsi heti itselläni. Silloin vasta löytyi vastuullinen mies, jonka kanssa halusin vanhemmuuden jakaa.

Saattaahan olla, ettet olisi nuorenakaan saanut lasta.

Vierailija
6/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kun ihan sh olen :)

Vierailija
7/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Just joo, juuri näin. Vastaavasti sitten myös tuet pois niiltä, jotka alkavat nuorena tehtailla penikoita, joita eivät itse pysty elättämään.

Ap:n tapauksessa ongelma on jossain muualla kuin iässä, 30- vuotias nainen on vielä hyvinkin hedelmällinen. Nyt jos aloittaisi yrittämisen, voisi epäillä syyksi ikää kun ei tärppää.

Vierailija
8/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-v. alkaa olla sopivampi ikä mummolle kuin äidille, hyvä vaan ettei lapsia sen ikäisille/siitä vanhemmille herkästi enää tule. :)

Vierailija
9/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä oon kyllä saanut kaksi lasta ilman hoitoja, vaikka aloitin yli kolmekymppisenä. 

Vierailija
10/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin miehen Helsingin ulkopuolelta, ja tulin raskaaksi 39 v. Mies oli 48 v.

Vierailija
11/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP on noin 30 vuotiaana aloittanut yrittämisen ja sitä on kestänyt kahdeksan vuotta, niin en usko että ikä on hedelmättömyyden syynä. Mutta on kyllä totta, että ihminen ei voi aina saada kaikkea! Jos on uraa nousukiidossa luonut ja sitten päättää että nyt voisi olla aika lapselle, niin ei sitä välttämättä enää tule raskaaksi. Sitten vaan nauttimaan urasta...

Vierailija
12/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitit joskus 31-vuotiaana yrittämisen? Eihän tuo ole myöhään! Eiköhän se ole jostain muusta kuin iästä kiinni. Tuskin olisit hedelmöittynyt 20-vuotiaanakaan.

Vierailija
13/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko luvata lapsen kaikille jotka nuorena aloittavat? Ja mikä on nuoren ikäraja?

Mä vaadin, että synnytyksen kipulääkkeet maksullisiksi ja muutenkin koko synnytys pois kelan piiristä, ei ole sairauden hoitoa.

Vierailija
14/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:58"]

40-v. alkaa olla sopivampi ikä mummolle kuin äidille, hyvä vaan ettei lapsia sen ikäisille/siitä vanhemmille herkästi enää tule. :)

[/quote]

olipas ilkeästi sanottu, kiitos vaan

Vierailija
15/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipulääkkeet pois sektiossakin? Otetaanko puudutuskin pois?

Vierailija
16/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ura ja lapset. Mentiin miehen kanssa yhteen parikymppisenä, opiskeltiin ja aloteltiin uraa. Lapset saatiin vasta, kun olin 31 ja 35v. Molempien yrittämiseen meni puolisen vuotta. Palasin äitiyslomalta/hoitovapaalta just uraa jatkamaan vakityöhön.

Vierailija
17/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni aloitti yrittämisen 40-vuotiaana. Sai lapsensa 41 ja 42,5 -vuotiaana. Ihan luomusti. 

Eli en ole samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
18/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sopivaa kumppania ei ole tullut kohdalle? Terv. 31 vuotias, esikoistaan odottava.

Vierailija
19/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:45"]Olen lähes 40-vuotias, lapseton, helsinkiläinen korkeakoulutettu nainen. Olen yrittänyt lasta helsinkiläisen miehen kanssa pian kahdeksan vuoden ajan. Ei lapsia tule, jos niitä ei ajoissa tehdä.

[/quote]

Käykää lapsettomuustesteissä, niin mekin käytiin ennen kuin muksu tulikin noin vuoden vääntämisen jälkeen ihan normiyhdynnällä. Olimme 31 vuotiaita kun saimme esikoisemme. Nyt 32 vuotiaita ja poikamme on 7kk ikäinen.

Vierailija
20/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:45"]Olen lähes 40-vuotias, lapseton, helsinkiläinen korkeakoulutettu nainen. Olen yrittänyt lasta helsinkiläisen miehen kanssa pian kahdeksan vuoden ajan. Ei lapsia tule, jos niitä ei ajoissa tehdä.

[/quote]

Käykää lapsettomuustesteissä, niin mekin käytiin ennen kuin muksu tulikin noin vuoden vääntämisen jälkeen ihan normiyhdynnällä. Olimme 31 vuotiaita kun saimme esikoisemme. Nyt 32 vuotiaita ja poikamme on 7kk ikäinen.