Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä stressaa joulussa eniten?

Vierailija
07.12.2020 |

Itsellä ehkä se siivous kun tänä vuonna joulu on just siivouspäivänä. Menee koko konsepti viikoiksi sekaisin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
2/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten toiminta ja odotukset sekä vaatimukset. En itse välittäisi viettää joulua millään tavalla, vaikka pienille läheisille lapsille tykkään lahjat hankkia, mutta muuten haluaisin jättää kaiken säätämisen väliin ja vaan olla lomalla joko yksin tai puolisoni kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hössytys ympärillä. Tv, some, kaupat...

No kaupoissa en juurikaan liiku ja pitää laittaa sometkin kiinni ihan siksi kun en jaksa enää noita jouluhössötyksiä.

Vierailija
4/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi

Vierailija
5/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perinteissä syvällä kulkeva vaatimusten lista ja velvollisuuden tunto siitä että "pitää laittaa joulu."

"Pitää olla siistiä jouluna."

"Pitäähän sitä olla torttua, piparia ja kinkkua ym ym."

"Pitäähän sitä jokaiselle jokin lahja olla."

"Pitäähän sitä sukua tavata, koska joulu."

Vierailija
6/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressiin auttaa urheilu. Ei ehdi stressata kun urheilee.

Vierailija
7/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Jotenkin se "täydellisyyden tavoittelu" tai se paine "täydellisyydestä", mitä ulkopuolelta tulee. 

Vierailija
8/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vaimo ei osaa sanoa omille vanhemmilleen ei.

Taas lähdetään täältä varsinais-Suomesta jouluaattona klo 10 ajamaan Kainuuseen ja ajamiseen menee melko tarkasti tasan 8 tuntia yhden pysähdyksen taktiikalla. Olemme klo 18 siellä, suoraan syömään kauhealla kiireellä, että klo 19 voidaan jakaa lahjat.

Koko 25. päivä menee siellä ja 26. päivän aamuna lähdemme aikaisin ajamaan takaisin varsinais-Suomeen, missä pitää sitten mennä minun vanhempieni ja isovanhempien luokse sanomaan hei. Hyvällä tuurilla olen koko joulunajasta omassa kodissa 2 tuntia, koska 27.12 klo 7 pitää olla taas töissä.

Kaikki olisi niin paljon helpompaa, jos ei joka jumalan vuosi pitäisi ajaa sitä 8 tuntia sinne vaimon vanhempien luokse. Mutta kun anoppi on vaimon mielestä sitä mieltä, että joulu on pilalla, jos emme tule. Aina mietin, että miksi meillä edes mitään joulukuusta hankitaan sisälle, koska jouluna ehdimme katsella sitä pari tuntia, kaikki muu aika menee jossain muualla. 

Vierailija
9/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna isäni ja joulun vietto hänen kanssaan. Tämä on ensimmäinen joulu ilman äitiä ja välit isän kanssa ovat oudot. En tiedä missä tai miten isäni viettää aattoa tai miten jouluruokailu hänen luonaan järjestetään.

Koen tästä stressiä, koska isäni luona vietettävä joulupäivä on ainoa kerta, kun joulun töissä oleva siskoni saa vietettyä joulua, joten olisi mukava, jos hänelle olisi jouluruokaa.

Toisaalta taas koronan takia ei huvittaisi tavata ketään ollenkaan, sillä olen riskiryhmässä ja isäni ja veljeni elävät varsin huolettomasti.

Vierailija
10/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas lähdetään täältä varsinais-Suomesta jouluaattona klo 10 ajamaan Kainuuseen ja ajamiseen menee melko tarkasti tasan 8 tuntia yhden pysähdyksen taktiikalla. Olemme klo 18 siellä, suoraan syömään kauhealla kiireellä, että klo 19 voidaan jakaa lahjat.

Koko 25. päivä menee siellä ja 26. päivän aamuna lähdemme aikaisin ajamaan takaisin varsinais-Suomeen, missä pitää sitten mennä minun vanhempieni ja isovanhempien luokse sanomaan hei. Hyvällä tuurilla olen koko joulunajasta omassa kodissa 2 tuntia, koska 27.12 klo 7 pitää olla taas töissä.

Kaikki olisi niin paljon helpompaa, jos ei joka jumalan vuosi pitäisi ajaa sitä 8 tuntia sinne vaimon vanhempien luokse. Mutta kun anoppi on vaimon mielestä sitä mieltä, että joulu on pilalla, jos emme tule. Aina mietin, että miksi meillä edes mitään joulukuusta hankitaan sisälle, koska jouluna ehdimme katsella sitä pari tuntia, kaikki muu aika menee jossain muualla. 

Nähtävästi sinäkään et osaa sanoa omille vanhemmillesi ja isovanhemmille ei. 

Tänä vuonna voi vetää koronakortin ja sanoa, että olemme kotona oman perheen kesken suositusten mukaisesti.

Vierailija
11/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä jouluna isäni ja joulun vietto hänen kanssaan. Tämä on ensimmäinen joulu ilman äitiä ja välit isän kanssa ovat oudot. En tiedä missä tai miten isäni viettää aattoa tai miten jouluruokailu hänen luonaan järjestetään.

Koen tästä stressiä, koska isäni luona vietettävä joulupäivä on ainoa kerta, kun joulun töissä oleva siskoni saa vietettyä joulua, joten olisi mukava, jos hänelle olisi jouluruokaa.

Toisaalta taas koronan takia ei huvittaisi tavata ketään ollenkaan, sillä olen riskiryhmässä ja isäni ja veljeni elävät varsin huolettomasti.

Vedä koronakortti, älä osallistu.

Vierailija
12/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi sinäkään et osaa sanoa omille vanhemmillesi ja isovanhemmille ei. 

Tänä vuonna voi vetää koronakortin ja sanoa, että olemme kotona oman perheen kesken suositusten mukaisesti.

No ehkä pieni ero käveleekö 10 minuuttia vai ajaako 8 tuntia?

Vierailija
13/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona. Nyt on suvussa päätetty, että kaikki riskiryhmäläiset tulevat meille, koska muut eivät halua ottaa heitä tartuttamisen pelossa. Valitettavasti nämä riskiryhmäläiset eivät ole kykeneviä osallistumaan jouluvalmisteluihin ollenkaan, joten mun pitää yksin järjestää heille joulu. 

Vierailija
14/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka haluaa määrätä toisten tekemisiä ja olemisia ja joulunviettotapoja.

Vierailija
15/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään, ainakaan vielä. Otan aina koko jouluviikon vapaaksi töistä ja teen kaikki valmistelut rauhassa. Onneksi on mahdollisuus pitää lomaviikko tuolloin, muuten varmaan stressaisikin.

Vierailija
16/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten vouhotus, laulut, kaupallisuus ja tekopyhyys. Eikö vois olla se hyvä ja rakastava ihminen ympäri vuoden ilman kaikkea muuta turhaa hössötystä?

Vierailija
17/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähät rahat,siivoaminen vajaakuntoisena,ero...

Vierailija
18/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, RAKASTAN joulua !! Kaikki mikä liittyy jouluun tykkään siitä.

Toi joulusiivous on niin typerä peritty juttu, jos kotona muutenkin koko ajan siivoaa miksi jouluna pitäisi siivota hulluna?? Ymmärrän jos koti on kaaos muuten mutta kyllä normaalisti kuitenkin meilläkin imuroidaan joka päivä ja perus siisteys on aina.

Vierailija
19/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä jouluna isäni ja joulun vietto hänen kanssaan. Tämä on ensimmäinen joulu ilman äitiä ja välit isän kanssa ovat oudot. En tiedä missä tai miten isäni viettää aattoa tai miten jouluruokailu hänen luonaan järjestetään.

Anna olla, jos hän ei ehdota itse mitään.

Vierailija
20/43 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä jouluna isäni ja joulun vietto hänen kanssaan. Tämä on ensimmäinen joulu ilman äitiä ja välit isän kanssa ovat oudot. En tiedä missä tai miten isäni viettää aattoa tai miten jouluruokailu hänen luonaan järjestetään.

Vedä koronakortti, älä osallistu.

On käynyt mielessä mutta kokisin olevani tekopyhä, jos kuitenkin menen jouluksi anoppilaan. Toisaalta koen huonoa omaatuntoa siitä, että isä joutuu olemaan joulun yksin äidin kuoleman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä