Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ vie voimia ja turhauttaa

Vierailija
22.04.2014 |

Onkohan muita samoin ajattelevia. Olen työssä, jossa paljon vastuuta ja ohjailen toisten työtä ilman esimiesvastuuta. Ei siis ole päätäntä valtaa, mutta sitäkin enemmän vastuita, jotta hommat hoituisivat. Esimies on vain esimies, hänen alaisenaan on paljon meitä asiantuntijoita, eikä hän ymmärrä meidän töistä/spesialiteeteistä mitään (eikä haluakaan ymmärtää). Itse työ on ihan ok ja työkaverit kivoja.

Mutta ison firman jatkuvat organisaatiomuutokset, jatkuvat strategiapäivät, kehityspäivät, työn tehostamisen mietintä päivät jne. tympäisevät ja paljon. En osallistuisi noihin, jos ei olisi ihan pakko. Ei ole oikein mitään sanottavaa noissa ja joka kerta kun ylempi johto tai esimies vaihtuu, pitäisi aina uudelleen innostua jostain uudesta strategiasta. Käytännössä nuo päivät ja uuden "työkulttuurin" läpikäynti osastoittain vie rutosti työaikaa, joka on pois siitä varsinaisesta oikean työn tekemisestä. Meillä on jatkuva pula henkilökunnasta eikä uusia palkata. Silti on aikaa johdon mielestä näihin kehityspäiviin, joista ei mitään hyötyä ole. Siellä puhutaan, kuinka kehitys tapahtuu meistä työntekijoistä itsestä lähtien. Siitä ei puhuta, että pitää painaa niskalimassa liian pienillä resursseilla.

Jos tuollaisissa päivissä jotain sanoo, saa lähinnä vastarannan kiisken maineen ja pomo ottaa silmätikuksi, koska ei myötäile muita ja ole "yhteistyökykyinen". On siis parempi vain olla hiljaa ja antaa homman soljua ohi mahd. pienellä efortilla. Mieluummin tekisin niitä töitä. Olen jotenkin tosi väsynyt, kun pitäisi olla aktiivinen ja ottaa kantaa. Kun niin tekee, ei ole hyvä juttu sekään...

Kaiken päälle nämä strategiapäivät on usein jossain muualla kuin työpaikalla (siihen rahaa löytyy). Tämä vaikuttaa siihen, että joudun sumplimaan lasten hoitojärjestelyjä miehen kanssa, jolla vuorotyö. Päivä yleensä pitenee, koska tapahtumapaikka on kauempana ja se yleensä kestää yli 8tuntia, työaika kuitenkin on vain se 8t. En haluaisi käyttää omaa aikaani työpaikan juttuihin, arvostan aikaa perheen kanssa.

Kunhan avauduin. ;/

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi