Koska en jaksa enää valmistella koko joulua yksin
Tein listan kaikista mitä aikaisempina vuosina ollut. Tyyliin kinkku, lipeäkala, laatikot, kuusi, joululiina pöytään, korttien lähetys, kauralyhde, kukka Pirkko-tädille. Lista on pitkä. Mies saa ruksia siitä itselleen tärkeät asiat, ihan niin monta kuin haluaa ja hän hoitaa ne. Minä sitten valitsen yhtä monta. Loput jää.
Mitä mieltä?
Kommentit (35)
Miesten mielestä jouluhössötys (= joulun valmisteleminen) on turhaa.
He haluavat vain että kaikki on kuten ennenkin.
Toivotan onnea suunnitelmaasi, kuulostaa
hyvältä.
Miesten mielestä jouluhössötys (= joulun valmisteleminen) on turhaa.
He haluavat vain että kaikki on kuten ennenkin.
Toivotan onnea suunnitelmaasi, kuulostaa
hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa listasta vuorotellen.
Ajattelin olla miehelle reilu, saa valita vaikka sieltä helpoimmasta päästä. Ja voidaan vaihtaakin hommia jos hän haluaa. Mutta yhtä monta tehtävää listasta kummallekin. Ja valitsee vaikka joulutortut, saa itse päättää leipooko vai ostaako.
Ap.
Joo, hössöttämisestä valitetaan, mutta voi mikä poru jos ei olekaan lipeäkalaa tai taatelikakkua. Tekis ittekin jotain.
Miksi hössöttää? Kaiken saa valmiinakin, kaupan laatikot ovat hyviä. Ikinä en ole itse niitä tehnyt. Laske rimaa ja keskustele miehesi kanssa mitä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hössöttää? Kaiken saa valmiinakin, kaupan laatikot ovat hyviä. Ikinä en ole itse niitä tehnyt. Laske rimaa ja keskustele miehesi kanssa mitä haluatte.
Joulu on aika paljon muutakin kuin laatikot tai yleensäkään ruokaa.
Jouluhössötys on todella turhaa, luovuin siitä monta vuotta sitten. Ja aina on joulu tullut (ja mennyt).
terveisin nainen
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit itse joskus tehnyt laatikot, tietäisit miten paljon parempia ne on kuin kaupan valmiit kuivat.
Vierailija kirjoitti:
Jouluhössötys on todella turhaa, luovuin siitä monta vuotta sitten. Ja aina on joulu tullut (ja mennyt).
terveisin nainen
Nostan sulle hattua!
Terv. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on aika paljon muutakin kuin laatikot tai yleensäkään ruokaa.
Niinkuin mitä? Kaiken saa valmiina ja kyläilyä olisi tänä jouluna syytä välttää. Kaappeja ei kannata siivota jos ei meinaa joulua kaapissa viettää, normi ylläpito siivous riittää. Oma asia jos haluaa stressata joulusta ja olla sitten joulupyhät väsynyt ja kiukkuinen, ja vielä v*ttuuntunut siitä kun ei saanut toivomaansa lahjaa, vaikka itse pisti lahjoihin monia satoja euroja. Ihan jären köyhyyttä moinen vauhkoominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit itse joskus tehnyt laatikot, tietäisit miten paljon parempia ne on kuin kaupan valmiit kuivat.
Mun äitini teki aina laatikot itse, hyviähän ne, mutta en viitsi nähdä vaivaa kun kaupan tuunatut ajaa kyllä asian. Eikä niitä edes kukaan paljoa syö. Se 700 g loota riittää 8 hengelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia tein laatikot itse ja sitten aloin ostamaan valmiita. Ovat ihan hyviä, ja ajaavat sen asian minkä pitääkin ja säästän aikaa ja hermoja kun en hössötä muutenkaan. En edes leivo nykyään kun ei niitä kukaan syö ja vieraitakaan ei ole tulossa koronan takia.
Mä en ole jaksanut valmistella joulua vuosiin. Lopetin kaiken ylimääräisen lasten ollessa teinejä. Muovikuusi, torttuja ja hyvä ruoka. Ei muuta.
Tämä joulu on erilainen. Nyt on halua valmistella, mutta enää en tiedä, mitä tuo valmistelu tarkoittaa.
En todellakaan viitsi itse tehdä laatikoita kun niitä menee 2 porkkana- ja 2 lanttulaatikkoa. Olen kyllä joskus väsännyt niitä, ja aivan turhaa koska kaupan valmiit ovat ihan hyviä ilman tuunaustakin.
Jos tiedät, että pystyt sietämään sit kans sitä et osa jää tekemättä. Todennäköisesti et
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan viitsi itse tehdä laatikoita kun niitä menee 2 porkkana- ja 2 lanttulaatikkoa. Olen kyllä joskus väsännyt niitä, ja aivan turhaa koska kaupan valmiit ovat ihan hyviä ilman tuunaustakin.
Mikä vaiva on tehdä laatikoita? Ostaa valmiin sosepötkön, lisää muutaman aineen ja paistaa? Vaika on sama kuin lämmittää valmislaatikot.
Tästä syystä hämmästyttää myös nämä nyt laatikoita tekevät ja pakastavat.
Voisio joku avata, mitä tämä jouluvalmistelu pitää sisällään?
Minulle työläintä olivat joulukortit, ja ne kun ovat jääneet pois, niin ei ole sitäkään.
Tietty ruokaa pitää tehdä, mutta teenhän sitä muutenkin. No, kyllä ne mätivoileivät ovat piperrystä, mutta ei se kinkku sitä ole. (Ja se, joka haluaa laatikoita, saa ihan itse ostaa ne pahat laatikkonsa.)
Ja siivota pitää muutenkin.
Mitä se ylimääräinen hössötys siis on?
Jos ruokia ja siivousta ei lasketa, meillä on esim ollut joululiinat pöydässä,ne pitää silittää. Joskus myös jouluverhot keittiössä. Tähtivalot olkkarin ikkunoissa, tuikkukipot takan reunalla, pitkät kynttilät ruokapöydässä, kynttilöitä lyhdyssä ulkona, kauralyhde linnuille, vihta saunassa, kattauksessa eri astiat. Ne pitää tarkistaa pitääkö tiskata kun ovat olleet vuoden käyttämättä. Kuusi ja sen koristelu. Kynttilät haudoille, joulukukka läheisille sukulaisille, korttien lähettäminen lopetettiin muutama vuosi sitten, mutta tekstarit laitetaan joillekin. Joululahjat omille ja kummilapsille. Glögit ja muut joulujuomat. Pähkinät ja jouluomenat kulhoon esille. Vaatteet pitää myös katsoa kaikille valmiiksi.
Toki tuleehan se joulu vaikka ei tee muuta kuin ostaa kaupan valmiin lanttulaatikon, mutta minä kaipaan muutakin.
Valitkaa listasta vuorotellen.