Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero edessä, lapsia perheessä?

Vierailija
22.04.2014 |

Mietin eroa ja tilanne on hyvin monimutkainen ja mietin myös itsestäni, että olenko kokematon ja turhan takia eroamassa. Tuntuu etten osaa edes miehen kanssa jutella, kun pelottaa että hän sanoo ”erotaan vaan jos siltä tuntuu” tai muuta ikävää. Sitten miehessä on sellaisia huonoja piirteitä, että minua ihan hävettää mainita/vihjailla miehellä niistä. Ymmärrän kyllä, että pahempiakin tilanteita voi olla kuin mitä aion kertoa. Monimutkaiseksi asian tekee myös se, että meillä on lapsia.

Taustoista eka; kivittäkää vaan, mutta en nuoruuden tyhmyyksissäni ja hyvin vajavaisena persoonana (huono itsetunto), en perustanut perhettä sen miehen kanssa, jonka olisin halunnut vaan sen jolle koin kelpaavani. Sen ensimmäisen, joka minut otti. Rakastuin kyllä mieheeni, mutta hän osoittikin kaipaavaansa exäänsä. Myöhemmin laittoi asian humalan piikkiin ja kielisin totuuden itseltäni. Siis jo suhteemme alkuaikoina oli sellaisia vaikeuksia, että normaali-ihminen olisi kyllä luovuttanut. Minä sen kuin jatkoin. Nämä ovat menneitä, mutta en ole (koskaan ollutkaan) hyvinkään varma rakkaudestani miestäni kohtaan.

Sitten tämän ajan ongelmia. Ensinnäkin miehellä on hormonitoiminta vinksallaan ja tähän lääkityksen tasapainottaminen on todella vaikea. Hormonihäiriöhän on sairaus, mutta en tiedä voiko kaikkea lukea sen syyksi vai voiko osa johtua ihan asenteesta. Eli pidän miestäni aika vätyksenä, monin tavoin. Tai sitten hän on vätys. Hän on saanut etuoikeuden käydä ~3 v koulua kuntoutusrahalla (fyysinen vaiva), mikä merkitsee suurempia tuloja kuin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus ja mahdollisuutta uuteen ammattiin. Niin hän kitisee, että koulunkäynti ei kiinnosta, yhden pikku kirjoitustehtävän kirjoittaminen tuntuu ylivoimaiselta. En oikein osaa suhtauta tähän, kun itseänikään ei oma työni ei niin kamalan paljon kiinnosta, eikä se ala mitä opiskelin (yliopistossa) en kuitenkaan tohtinut vaihtaa. Aprikoin, että varmaan suurimmalla osalla ihmisiä työ on vain pakkopullaa. Voihan se tarkoittaa sitä että se opiskeluilmapiiri ei kiinnosta, kyse on amiksesta ja nuorten puolesta siellä. Mies on muutenkin sen oloinen, että eipä kävisi missään töissä. Enkä voi olla mitenkään varma, että mies tuon koulutuksen jälkeen mitään työpaikkaa saisi tai edes haluisi varmaan mieluiten makaisi sohvalla. On vaan sen oloinen.

Korostan nyt sitä, että miehellä on noin 4 h koulua päivässä, eikä läksyiltäkään näytetä kovin paljoa vaadittavan. Miehen arjen tehtäviä on kaupassa käynti ja ruuan laitto, astioiden laitto ja tiskaus (välillä tätäkin tekee niin huonosti että teen sitä) ja autohommat (satunnaiset). Harrastuksissa käytetään lapsia lähinnä vuorotellen (itse otan siitä hyödyn irti, juoksemalla sillä aikaa itse). Itse teen täyspäiväisesti töitä ja kouluttaudun vielä lisää työllistymismahdollisuuksien parantamiseksi. Itse pyykkään (lähestulkoon joka päivä), autan lapsia läksyissä, pääsääntöisesti huolehdin syönneistä(esim. että saavat kasviksia yms.), kouluun liittyvistä asioista, suurimmalta osalta siivoan.

Arki-ilta on tyypillisesti sitä, että mies makaa sohvalla katsomassa televisiota ruuanlaittoa lukuun ottamatta mikä on tyyliin kastike ja perunat. Parina päivänä viikossa käy ”paremmin” kaupoilla ja asioilla mihin menee noin 1-2 h aikaa. Minä puuhailen ja otan kontaktia lapsiin. Tämä varmasti kuulostaa siltä että en arvosta miestäni tai hänen ruuanlaittoaan, kyllä arvostan, mutta hän tekee siitä hirveän suuren numeron (siis omasta ruuanlaitostaan). Sitten hän monesti antaa olettaa, että minä en tee mitään kotona! Ja tämä vasta suututtaakin. Tästä suhtautumisesta tulee jotenkin mieleen kunnioittamisen ja arvostamisen puute. Ja ehkä tämä on se ongelman ydin. Mies antaa olettaa, että hän on se kaiken tekevä tässä perheessä ja että minulla ei ole mitään virkaa. Miehellä on paljon enemmän (vapaa-)aikaa tehdä noita hommia ja silti tuntuu niin vaikealta. Mies kyllä liikkuu ja urheilee noin 6 h viikossa.

Kyllä me muutama sana ja jotakin puhutaan miehen kanssa arkisin, mutta jotenkin mies on vaan sellainen etäisen – ei osallistuvan tuntuinen. Toki mies ottaa kontaktia myös lapsiin. Mutta siis arki-iltaisin (ja miksei myös viikonloppuisinkin) pääsääntöisesti makaa joko sohvalla tai sitten on netissä. Sitten kun jotain sanon, niin mies ei koskaan kommentoi tai vastaa siihen, vaan alkaa puhumaan omista asioistaan, ihan jostain muusta. Tuntuu että minä enkä asiani ole kiinnostavia. Kaiken tämän lisäksi miehellä on sellainen puolikova seksissä, eikä seksi näytä kovin paljoa häntä kiinnostavan. Itse taas pitäisi siitä kovin. Miehellä ei ole ”pilkettä eikä asennetta”. Ei tärkein syy, mutta mainitsemapahan nyt tämänkin.

Esim. tämä koko eropohdinta alkoi riidasta kun mies valitti mysleistä (avasin paketin) jotain ihmeellistä ”katsokaa että mullekin jää jotain” äänensävyllä ihan kuin en saisi ottaa. Minä tästä kiivastuin ja mies sanoi että kun on monesti käynyt niin että kun olen jotain ostanut mitään ei ole jäänyt jäljelle. Tästäkin voisin sanoa, että eikös se ole kaupassakävijän vika, jos ei tarpeeksi osta. Ja koskaan en ole mitään syönyt heti kaikkea, kun se on jääkaappiin ilmestynyt vaan se on ollut siellä pitkään (eli olen luullut, että kukaan ei sitä syö). Tosta kommentista mies olisi varmasti sanonut ”käy itse kaupassa ostamassa omat (ja lasten) ruokasi” eli taas olisi tullut minulle yksi tehtävä lisää, miehelle enemmän vapaa-aikaa ja minulle vähemmän.

Onko syytä erota? Auton puutteen takia, ilmeisesti omat tärkeät harrastukset jäisivät erossa vähemmälle, koska en nyt ainakaan jaksa laskea olisiko minulla vara pitää autoa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vähän samankaltainen tilanne, mutta meilläpä kävi niim, että mies repäisi (varmaan ekan kerran elämässään) ja ilmaisi haluavansa eron. No eipä sitten enää muuta saanutkaan aikaiseksi. Mun piti hankkia sille kämppä ja pistää avioero vireille. Ihan hyvät neuvotteluasemat nyt talousasioissa, kun ukko kuitenkin "jätti". Salaa olen tyytyväinen tilanteeseen. Pääsen vihdoin vätyksestä eroon.

Vierailija
2/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vähän samankaltainen tilanne, mutta meilläpä kävi niim, että mies repäisi (varmaan ekan kerran elämässään) ja ilmaisi haluavansa eron. No eipä sitten enää muuta saanutkaan aikaiseksi. Mun piti hankkia sille kämppä ja pistää avioero vireille. Ihan hyvät neuvotteluasemat nyt talousasioissa, kun ukko kuitenkin "jätti". Salaa olen tyytyväinen tilanteeseen. Pääsen vihdoin vätyksestä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä kommentoisin ristiriitaisuutta, joka kirjoituksestasi jäi.

Käsitin, että haluaisit ehkä erota, mutta pelkäät ottaa asiaa puheeksi, koska miehesi saattaa myös haluta erota?

Mielestäni tilanne, että miehesi haluaisi erota, pitäisi olla lähinnä hyvä kannaltasi, koska silloin teillä olisi yhteinen tahtotila, eikä ero olisi ns. sinun syy.

Haluaisitko kenties kuitenkin, että voisit hieman uhkailla miestäsi erolla, jotta tämä ryhdistäytyisi?

Kertomuksesti perusteella et ainakaan itse ole vielä valmis eroamaan.

Kaikki johtunee vieläkin itsetuntosi puutteesta

Etkä oikein hirveästi voi väittää itsekkään kunnioittavasi miestäsi, joten sitä lienee hieman turha odottaa yksipuoleisesti mieheltäsi.

Kyllä kunnioitus pitää olla molemminpuolista ja aitoa.

Kenties miehesi kunnioittaa sinua, mutta ei halua näyttää sitä, jos oma käytöksesi "huokuu" epäkunnioitusta.

No niin tai näin. "Vätystä" tietysti on aina ikävä katsella, mutta vätystä voi hieman potkia, hyvöntahtoista huumoria apuna käyttäen.

Vierailija
5/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:04"]

nostan taas, jos täällä olisi enemmän porukkaa. ap

[/quote]

Vierailija
6/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei se ole niin helppoa kun on lapsia. Lisäksi eroaminen pelottaa, jos tajuaa tehneensä väärän ratkaisun.

Ehdottelin miehelle eroa, eikä halunut.

Ap

Vierailija
7/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän vitkuttelet sitä enemmän tulet katumaan. Eroa ja ala voida hyvin. Tsemppiä. Miksi miehiä pitäisi hyväntahtoisesti potkia? Onko joku joskus nähnyt tai kuullut miehen tekevän niin?

Vierailija
8/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein vaikuta suhteenne hyvältä. särähti korvaan tuo pelottaa, en uskalla, puhutte hyvin vähän keskenänne eikä seksikään oikein suju.

Sitten otatte kontakitia lapsiin, aika hassusti sanottu, lasten kanssa ollaan perheessä jatkuvasti vuorovaikutuksessa.

En osaa sanoa mitä pitäisi tehdä mutta itse en tuollaista jaksaisi katsella.

Kyllä meillä mies osaa puhua ja puhutaan kaikista asioista aivan vapaasti ja kaiken aikaa, seksi sujuu, mielestäni normaali elämä kulkee näin, ainakin oikeassa parisuhteessa voi puhua kaikista asioista mitä mieleen tulee, jos ei voi niin on väärässä paikassa väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
9/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:00"]

Sitten otatte kontakitia lapsiin, aika hassusti sanottu, lasten kanssa ollaan perheessä jatkuvasti vuorovaikutuksessa.

[/quote]Mitä tarkoitat tuolla? Ei meillä ainakaan olla. Nyt olen koneella, poika piirtää yksin huoneessaan. En ole vuorovaikutuksessa. Enemmän kyllä väittäisin olevan kun mies. Mies väittää taas aivan muuta.

ap

Vierailija
10/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Enemmän pohdintaa. Tarkoitin lähinnä että mies ei ole vuorovaiktuksessa. Tv vaikuttaa tärkeämmältä. Sitten esim. Kun sanoin ettei kommentoi mun juttuja, niin sanoi jotain että itsestäselvyyksiä ei kommentoi. Ap

Vierailija
11/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti monelta osin mun kirjoitukselta, hätkähdin oikein. Minä aloittelevana yliopisto-opiskelijana takerruin tähän amikseeni, joka eksäänsä selvästi kaipasi, ja olisin itse saanut vaikka kenet yliopistokiinteistä. Ihmetellyt asiaa monesti, miten olinkin niin epävarma.. Ja olenko yhä vaan? Hänen mielestä painostin naimisiin ja lapsiin, vaikka tosiasiassa jokainen aikuinen tekee itse ratkaisunSa. Tämäpä vaan ei ole koskaan mitään mieltä mistään, niin piti potkia siinäkin päättämään. Ja väärin tein kun yhteen mentiin. Ristiriitoja ollut koko ajan, olen kokenut olevani 

vastuussa kaikesta enkä kunnioita miestäni, eikä hän minua. En ymmärrä hänen vetelyyttään ja negatiivista asennetta, minä kannan vastuun lapsista, tienaan paremmin jne. Silti mietin, että perheenä tulisi yrittää ja miehessä hyvääkin, kuten minussa huonoa, että erota ei tule helposti. Toisaalta sitä melkein toivon.

Vierailija
12/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:57"]

Nosto. Enemmän pohdintaa. Tarkoitin lähinnä että mies ei ole vuorovaiktuksessa. Tv vaikuttaa tärkeämmältä. Sitten esim. Kun sanoin ettei kommentoi mun juttuja, niin sanoi jotain että itsestäselvyyksiä ei kommentoi. Ap

[/quote]

No onko tuo teidän yhdessäolo ollut koko ajan tuollaista? Onko tapahtunut jotakin?

Onko miehesi sairastunut avioliiton aikana vai mitä tämä hormoonhäiriö on? Minkä ikäiset lapset teillä on?

Vierailija
13/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä sinä ja miehesi?

Vierailija
14/24 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:00"]

[/quote]Mitä tarkoitat tuolla? Ei meillä ainakaan olla. Nyt olen koneella, poika piirtää yksin huoneessaan. En ole vuorovaikutuksessa. Enemmän kyllä väittäisin olevan kun mies. Mies väittää taas aivan muuta.

ap

[/quote]

Väittäisin myös, että yleensäkin tietokone ja netti ryöstää aikaa lapsilta. Olemme netin kautta kontaktissa VIERAISIIN ihmisiin ( vauva-palstalla ) ja sillä aikaa lapset leikkivät yksikseen omissa huoneissaan.

Siinä sketsisarjassa "Siskon peti" oli erinomainen juttu juuri tästä asiasta. Siinä "äityli" kirjotteli blogia ihanasta elämästään ja samaan aikaan ärähteli lapselleen, joka yritti lähestyä äitiä. Se oli minusta niin totta!

nimimerkki: perheessäni ei ole enää pieniä lapsia

Vierailija
15/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen tässä kerralla muutamille:

11. Minunkin mieheni väittää tai antaa ymmärtää joistakin asioista, että on uhrautunut LIIKAA minun/perheemme takia, esim. ollut liian raskaassa työssä (asuntolainan takia). Erona minulla on vaan se että en ollut yliopistossa kun aloin miehen kanssa seurustelemaan, itsekin vietin silloin hulvatonta elämää. Tiesin kuitenkin koko ajan olevani "yliopistoainesta". Ei sillä, että mieheni ihan tyhmä olisi, mutta välillä vähän tuntuu siltä että ei välttämättä ihan yliopistossa pärjäisi. En nyt tiedä onko meillä koko ajan ristiriitoja, mutta aika usein tulee juuri tällaisia riitoja, joista tulee olo "pitäisi erota". Selitän lopuksi miten ja miksi tälläinen olo tulee.

12: Kyllä mies on tosi paljon aina katsonut telkkaria. On itselläkin ollut aikoja, jolloin olisin voinut olla enemmän läsnä ja vieläkin on päiviä jolloin en ole tarpeeksi, mutta aika paljon minä olen keittiössä ja vuorovaikutuksessa lasten kanssa. Lapsethan valittaa isästään "makaa vain sohvalla eikä koskaan kuule mitään". Tosin täytyy nyt tähän väliin mainita, että lapset eivät ole enää pieniä ja monesti tuo läsnäolemattomuus itselläni nykyisellään johtuu siitä, että luen tenttiin (työllistymismahdollisuuksien parantamiseksi). Sairaus on varmaan pidempäänkin ollut, mutta verikokeissa vasta havaittiin noin 3 v sitten.

13: Olemme noin kolmenkympin ja neljänkympin tienoilla, mies vanhempi.

Ja sitten asiaan; Mies pyyti sitä sanomistaan anteeksi sitä sanomistaan, josta koko riita aloi (tuo mylsijuttu). Minä sanoin miehelle, että ajattelen näitä asioita kokonaisuudessaan ja esittelin muutamia asiota. Esim. sen että hän kokee tekevänsä liikaa hommia (= kaikki hommat). Hän siis oikeasti sanoo tekevänsä kaikki kotihommat, mikä tarkoittaa että minä en tekisi mitään. Sanoin miehelleni tästä "kaikki hommat" -asiasta ja hän sanoi "ei hän niin tarkoittanut". Mutta mieshän kokee niin, ei hän niin sitä sanoisi. Ja niin hän on aina kokenut. Hän ei selvästikään laske esim. opintojani tekemisiin. Ehkä minun ei pitäisi itsekään (koska vaikka ajattelen perheeni takia opiskelevani paremmin työllistävää alaa, niin itselleni se pääoma kuitenkin tulee). Kuulostaa varmaan tyhmältä tällainen laskeminen "kuka tekee mitenkin paljon", mutta melkein pakko tässä "minä teen kaiken - sinä et tee mitään" -tilanteessa.

Sitten sanoin myös tuosta, että ei kommentoi mitenkään minun asioihin kun kerron vaan alkaa puhumaan omiaan. Sitten aloin puhumaan myös sitä, että ainako tämä tulee olemaan tällaista, että jos minä puolustan itseäni niin sitten hän alistaa minut kokonaan. Esim. eilen kun hermostuin ja korotin ääntäni tuosta myslijutusta (tyyliin, miten sinä luulet että koko purkin syön kerralla), niin hän sanoi että alapa laittaa ruoka ja käydä kaupassa itse. Tämähän tarkoittaisi karrikoiden sitä, että mies ei tekisi mitään ja minä saisin tehdä kaiken. Minulle tämä tarkoittaa eroa, koska mitä järkeä on olla suhteessa, jossa joutuisi tekemään kaiken? En kyllä silloin sanonut miehelle sitä, mutta aamulla sanoin. Mies sanoi taas "ei hän tarkoittanut". Sanoin että opettele riitelemään ja se että minäkin puolustaudun. Mies sanoi siihen "ei hän haluaisi riidellä ollenkaan". Minä sanoin, että kyllä sitä on hyvä välillä riidelläkin, mutta ei vain riitelemisen vuoksi. Sanoin myös siitä, että en uskalla sanoa hänelle mitä haluan ja hän sanoi, että voin muka sanoa. Sen takia en uskalla, koska sieltä tulisi vastaan tyyliin "tee kaikki". Varmaan pitäisi vaan opetella sanomaan.

Niin en tiedä että pitäisikö vielä kerrata syyt miksi olisin eroamassa, vaikka paperilapulle. Onko esim. tuollainen syy, että tuntee itsensä tuon takia (miehen sanominen) alistetuksi riidoissa pätevä syy? En mahda mitään mutta nuo riidoissa sanotut vaan jää kummittelemeen mieleeni; "mies ei arvosta opiskelujani, mitä teen perheeni takia, miehen mielestä en tee mitään, miehen mielestä hän tekee kaiken, vaikka todellisuudessa hän makaa koko illan sohvalla..." Välillä tuntuu että minun pitäisi varmaan pitää enemmän melua tekemisistäni! Että mieskin huomaisi. Eikä sekään vähennä tuntemuksiani, että mies ei kyllä muista kehua yhtään mistään.

Mies kyllä väitti, että tuo purkautuminen johtuisi turhautumisesta koulun käynnistä (itse nelikymppinen ja on nuorten puolella amiksessa). Sanoin että ei tarvitse minuun turhautumistaan purkaa.

Mietin myös sitä, että onko mieheni vähän tyhmä/yksinkertainen, kun välillä joistakin jutuista paistaa se läpi ja siksi väittää ja kokee tekevänsä kaiken. Ja enemmän kuin muut miehet. (Esim. sitäkin kommentoi, että kaupassakävijöistä 90 % on naisia, enpä viittinyt sanoa "jos miehet ovat töissä").

Niin jotenkin vaan olen niin erilainen että en voi arvostaa miestä joka tuollaisesta ruuan laitosta ja kaupasta käymiestä tekee suuren numeron. Silloin olisi eri asia, jos hän olisi 8 h töissä ja sen jälkeen tekisi ne. Riidoissa muuten kävi ilmi myös se, että mies kuvittelee, että meiltä ei tuo homma hoituisi, jos molemmat olisi 8 h töissä. Mikä on kyllä loukkaus. Itseäni pohdituttaa eniten tuo oma opiskeluni, että pitäisikö se laskea "työhön" vai "omaan aikaan".

ap

Vierailija
16/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis tarkentaa sitä että siksi en arvosta kun itse olen "hiljainen puurtaja". Tuossa suhteessa voisin kyllä yrittää parantua ja tuoda itseäni enemmän esille. Anoppi on ihan samanlainen, lässyttää kuinka on tehnyt jotain ruokia. Olen itsekin vähän opetellut puhumaan anopin kieltä ja kun totean tehneeni itse joululaatikot, sieltä tulee vaan jotai tyyliin "hy"

Vierailija
17/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
18/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi alkanut testosteronitasot laskemaan? Kilpirauhaspotilaalta kuulostaa, mutta myös adisonintautia sairastava tuttuni oli alkuun vähän saman oloinen. Tiedä häntä. Meillä tilanne on toisin päin. Mies tekee paljon, mutta en kyllä väitäkkään muuta. Olen myös sairas enkä sen takia jaksa paljon. Arvostusta myös löytyy puolin ja toisin ja suhteemme on lämmin. Kerro tarkemmin mikä sairaus miehelläsi on niin ehkä joku osaa auttaa paremmin.

Vierailija
19/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 10:17"]

Onko miehelläsi alkanut testosteronitasot laskemaan? Kilpirauhaspotilaalta kuulostaa, mutta myös adisonintautia sairastava tuttuni oli alkuun vähän saman oloinen. Tiedä häntä. Meillä tilanne on toisin päin. Mies tekee paljon, mutta en kyllä väitäkkään muuta. Olen myös sairas enkä sen takia jaksa paljon. Arvostusta myös löytyy puolin ja toisin ja suhteemme on lämmin. Kerro tarkemmin mikä sairaus miehelläsi on niin ehkä joku osaa auttaa paremmin.

[/quote]no joo, on tuo testo mutta myös kilpparit. Vähän monimutkaista. Kun ei tuota lääkitystäkään saa edes tasapainoon. Kyllä minä sen myönnän että mies puhuu vähän suurennellen "kaikki, aina" ja itse olen liiankin pikkutarkka puheissani ja jutuissa (asioden pitäisi olla täsmällisesti oikein). Olen kyllä itsessäni huomannu, että oikeasti pitäisi osata tuoda paremmin itseään esille, siinä suhteessa meidän luonteet eivät kohtaa. Arvostan liikaa "hiljaista puurtajaa" ja inhoan "itsensä korottamista".

ap

Vierailija
20/24 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en ehkä arvosta / epäarvosta, mutta en vaan koe tarpeelliseksi selittää "järjestelin paikat, pesin kaapit" mutta varmaan pitäis :)