Onko Tyko aivan kauhea nimi lapselle? Veljensä nimi on
Hugo.
En voi mitään sille että tykkään tuosta Tyko-nimestä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa päästää vessaan ettei käy kuin Brahelle vuonna 1601.
😬
Lapsena minulle opetettiin että ikinä autossa saa olla jos on pissahätä. Jos tulee kolari niin virtsarakko voi räjähtää. (Ystävän isä oli yliopistollisessa sairaalassa päivystyksessä töissä ja kertoi tämän).
Vierailija kirjoitti:
Taiteen maailmasta kaikki? Hugo Simberg, Tyko Sallinen, Amos Anderson, Alvar Aalto, Väinö Hämäläinen
Eikö Aaltonen ole tutumpi Väinö?
Hieno nimi. Mutta onko Tykolla nimipäivää lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vanha nimi, mutta ainoa tunnettu Tyko taisi olla Sallinen, joka oli sadistinen alkoholisti vaimonhakkaaja muistaakseni.
Muutama muukin löytyy: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyko
Mun tulee siitä vain Tyke-tuote mieleen.
Se oli työkokeilupaikka kai lievästi kehitysvammaisille.
Jostain syystä itsekin olin 90-luvulla siellä työkokeilussa vaikkei minulla tietääkseni ole keitysammaa, vain mt-ongelmia.
Minäkin tunnen yhden Tykon. Hän on jo ikämies. Pidän nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno nimi. Mutta onko Tykolla nimipäivää lainkaan?
Meillä vietetään Tykon nimipäivää Teijon päivänä 29.4., koska Teijo on Tykon suomenkielinen vastine, ja Tykon päivä oli myös joskus kauan sitten kalenterissa tuona päivänä.
Tyko, työkokeilu lyhennys.
Tyko Sallinen maalasi kuulema vaimonsa sieraimet 2x normaalin kokoisia isommiksi.
Väinö hieno nimi, siis tämä oma mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nimi! Ja onhan myös Tyko Brahe. Ei se Sallinen nimeä pilaa. Eihän mitään olemassaolevaa nimeä voisi käyttää jos niin ajattelee.
Tyko Brahe oli melko mulkku mieheksi, vaikka ensioitunut tähtitieteilijä olikin.
Onku joku lyhellelmä jostain hallituksen TyöaikaKorvausLainsäädännöstä.
Sitten KiKy vielä pikkusiskoksi
Nimi siinä missä muutkin, mutta harvinainen.
Tyko on suomalainen miehen etunimi. Vuoden 2019 loppuun mennessä nimi oli annettu Suomessa 494 miehelle ja alle viidelle naiselle[1] Alkuperältään nimi on lyhentymä kreikkalaisesta, Raamatussakin[2] esiintyvästä nimestä Tykikos (lat. Tychicus), joka johtuu onnellista tarkoittavasta kreikan kielen sanasta tykikos.
Tykkään! Hetken jouduin miettimään onko kiva, mutta se meni nopeasti ohi. Voisin antaa omalle lapselle nimeksi.
Tyko Sallinen ei vaikuta olleen historiankirjojen mukaan kauhean mukava ihminen. Kohteli vaimoaan Helmiä ja lapsia huonosti. Vei lapset äidiltään. Lisäksi akoholisoitunut niinku taiteilijat kait aina tuohon aikaan. Koska "Nomen est omen" en ehkä antaisi. Toki jokainen voi keksiä oman versionsa, miksi Tyko-nimi kiva ja miksi sen haluaa antaa.
Annat sen nimen mistä tykkäät. Varaudu että ihmiset lausuvat tuon nimen väärin. Jos se on sinulle ongelma niin valitse toinen nimi. Jos sinulle on ok että sinä ja lapsi joudutte aika ajoin selittämään miten nimi lausutaan ja pystyt tekemään niin tuhahtelematta ja hermostumatta joka kerta niin siitä vaan, eipä tule montaa samannimistä vastaan.