Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutittaa! Raavituttaa! Raskaana!

Vierailija
22.04.2014 |

Ei ole kyse raskaushepatoosista, kävin kokeissa ja arvot olivat hyvin alhaiset. Etenkin iltaisin kutittaa. Ihoni on paikoitellen kuiva, mutta kutina ei osu niille kuiville alueille, vaan oikeastaan enimmäkseen niille, joilla kuivuutta ei esiinny. Kutinaa esiintyy enimmäkseen jaloissa polvista alaspäin (ei jalkaterissä) ja käsivarsissa, mutta myös muualla. Ihossa ei näy mitään jälkiä, paitsi käsivarressa, mutta käsivarren punotus on saattanut tulla raapimisesta.

Mitähän tää vois olla...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ostamassa valkoisia vaatteita, ovat nyt pesussa. Käyn kohta vaihtamassa vaaleampaa kotivaatetta päälle. Saa nähdä, vaikuttaako väriaineiden välttely kutinaan!

Jos jollakulla on vielä tarjota ehdotuksia, mikä mua voisi kutittaa, kuulen mielelläni. Pesuaineena käytämme hajusteetonta Lummetta.

Ap

Vierailija
2/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyykö kutina auringonottoon? valoallergia voi puhjeta raskaudenaikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:52"]

liittyykö kutina auringonottoon? valoallergia voi puhjeta raskaudenaikana

[/quote]

Ei liity. Kutinaa on ollut nyt joitain viikkoja. Mulle puhkesi aurinkoihottuma viime kesänä, kun lopetin imettämisen, mutta optimistisesti toivon, että se olisi tänä kesänä historiaa... Kutina on kuitenkin alueilla, jotka eivät ole auringossa olleet, eikä mitään ihottumaa tosiaan näy.

Ap

Vierailija
4/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli hepatoosi x 4, ekassa raskaudessa kutina alkoi ennen kuin se näkyi labroissa. Mutta kutina keskittyi jalkapohjiin ja kämmeniin, ja paheni koko ajan.

Vierailija
5/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:59"]

mulla oli hepatoosi x 4, ekassa raskaudessa kutina alkoi ennen kuin se näkyi labroissa. Mutta kutina keskittyi jalkapohjiin ja kämmeniin, ja paheni koko ajan.

[/quote] Mulla ei ole ollut yhtään tuota kämmenten ja jalkapohjien kutinaa, ja se on kai se tavallisin merkki. Th kuitenkin määräsi labrat, koska hän sanoi, että vastaan on tullut sellainenkin tapaus, jossa kutinaa ei ollut noissa mainituissa paikoissa. Mun labra-arvot oli hyvin alhaiset. 

Oliko sulla muita tuntemuksia? Mulla on aika paha oli jatkuvasti, mutta niin on ollut toisaalta koko raskauden ajan, joten ei kai tää ole mitenkään poikkeavaa :/ Nla on ensi maanantaina, toki puhun sielläkin tästä kutinasta.

Ap

Vierailija
6/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä...

Vierailija
7/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama homma! Neuvolassa sanottiin, että voi liittyä siitepölyallergiaan, joka muutenkin oireilee nyt. Allergialääkkeet auttavat huomattavasti :)

Vierailija
8/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole allerginen, mutta ei kai se mahdotonta ole, että siitepölystä saisi oireita. Allergialääkkeitä en voi ottaa.

Ap

Vierailija
9/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

atooppinen iho? allergialääkkeet ja maltillinen kortisonilla rasvaaminen helpottaa

Vierailija
10/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole atooppinen iho. Allergialääkkeitä en voisi ottaakaan.

Ap

Vierailija
11/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samaa on täällä. Ilman vaatteita on helpoin olla.

Mulla tätä on jatkunut koko raskauden.

Neuvola ei tutki kuitenkaan muuta kun hepatoosin. Luulen että ne ei ota tosissaan...

Onneks enää kuukausi jäljellä.

Vierailija
12/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että voiskohan kutinan syynä olla vaatteiden väriaineet... Iho kuitenkin muuttuu raskausaikana ja voi kai reagoida herkemmin?

Ap

Vierailija
13/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäänhän ei voi sulkea pois. Mutta ehkä syytän kuitenkin istukkaa tästä, sehän ei kuulu kehoon, joten sille voi olla yliherkkä.

Vierailija
14/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:09"]

No mitäänhän ei voi sulkea pois. Mutta ehkä syytän kuitenkin istukkaa tästä, sehän ei kuulu kehoon, joten sille voi olla yliherkkä.

[/quote]

Mielenkiintoista! Oon menossa tänään pelkopolille, kysäisenpä kätilöltä.

Ap

Vierailija
15/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi puhjeta raskauden aikana.

Minulle tuli koira ja appelsiini allergia tosi pahaksi ihan yhtäkkiä rv 30

Vierailija
16/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausihottuma? ei näy mut kutiaa

Vierailija
17/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta raskausihottumasta oon kuullut vain nimen, pitää varmaan googletella. 

Eikö allerginen ihottuma muuten yleensä näy? Mulla ei tosiaan ole ihossa mitään näkyvää, tuo käsivarren punainen läntti on tosiaan varmaankin raapimisen seurausta.

Ap

Vierailija
18/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:02"]

Mä mietin, että voiskohan kutinan syynä olla vaatteiden väriaineet... Iho kuitenkin muuttuu raskausaikana ja voi kai reagoida herkemmin?

Ap

[/quote]

Kai iho voi jotenkin herkistyä raskausaikana? Mulla aiheuttaa hirveätä kutinaa mustat ja tummansiniset puuvillavaatteet, uusia tummia farkkujakin pitäisi pestä varmaan 10-20 kertaa ennenkuin kutina lakkaa.

Vierailija
19/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:02"]

Ap

[/quote]

Kai iho voi jotenkin herkistyä raskausaikana? Mulla aiheuttaa hirveätä kutinaa mustat ja tummansiniset puuvillavaatteet, uusia tummia farkkujakin pitäisi pestä varmaan 10-20 kertaa ennenkuin kutina lakkaa.

[/quote]

Mulla on aika paljon mustia ja tummia vaatteita, ja just eilen illalla pohdin miehelle ääneen, voisiko syy olla vaatteissa, tai siis niiden väriaineissa. Esim. äitiysfarkut tuntuvat kutittavan enemmän. Samoin mua kutittaa välillä villa, vaikka normaalisti ei kutita.

Iho pehmenee, joten varmaan se voi myös ärsyyntyä helpommin. Pitäisköhän mun ostaa parit valkoiset leggarit kotona pidettäväksi...

Ap

Vierailija
20/21 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineeseen kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän