Sykähdyttävin suomalaisessa biisissä oleva ajatus, runo tai kohta?
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 03:58"]
Ihan kamalasta paskasta te liikututte. Kyllä on ihmisessä jokin vialla, jos hänelle Anssi Kela, Apulanta, Vilkkumaa ja Yö on suurinta taidetta mitä tässä maassa on koskaan tehty.
[/quote]
Oletko edes kuullut Insomniaa Kelalta vai haukutko vain siksi, että on hänen kappaleensa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 04:01"]
Ihan kamalasta paskasta te liikututte. Kyllä on ihmisessä jokin vialla, jos hänelle Anssi Kela, Apulanta, Vilkkumaa ja Yö on suurinta taidetta mitä tässä maassa on koskaan tehty.
[/quote]
Oletko edes kuullut Insomniaa Kelalta vai haukutko vain siksi, että on hänen kappaleensa?
[/quote]Olen onnekseni säästynyt kyseiseltä elämykseltä, mutta lainaamasi kohta on yhtä sykähdyttävän syvällinen viisaus kuin joku anonyymin ajattelijan "joskus astut omalla pihallasi paskaan". Artistin tietäen en usko, että musa tuo siihen mitään lisäarvoa.
"Sä juoksit suoraan kuolemaan, kuin jotain etsien, ne löysivät sun kädestä, mun luokkasormuksen.
Vain 16 vuotias ja surma sinut vei,
En enää voi sua suudella, sua enää ole ei"
-Rauli 'Badding' Somerjoki
"Sain eilen soiton hoitokodista, vaari pois on päässyt sodista. Vaikka itken mä uskon, että vielä me tavataan.
Kun sinun arkkua me kannetaan, halki kävelemme kirkkomaan, nyt ymmärrän pyynnön, joka sai minut suuttumaan"
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 04:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 04:01"]
[/quote]
[/quote]Olen onnekseni säästynyt kyseiseltä elämykseltä, mutta lainaamasi kohta on yhtä sykähdyttävän syvällinen viisaus kuin joku anonyymin ajattelijan "joskus astut omalla pihallasi paskaan". Artistin tietäen en usko, että musa tuo siihen mitään lisäarvoa.
[/quote]
Ok, syvällisiä ovat viisudet kieltämättä kommenteissasikin.
Vielä on Irina mainitsematta tältä Pahimmat latteudet kautta aikojen top n-listalta.
Matti Nykänen: ai ai ai, mä oon sun samurai, tuppeen tiukkaan miekkani laittaa sain. Ai ai ai, mä oon sun samurai, tuppeen laittaa miekkani sain...
Tehosekoittimen "Hetken tie on kevyt". Ihan koko biisi.
"Liiku
liikulliikulliikullikulliiku"
-Cheek
"Et ole poissa vaan luoksemme saavut
mukana jokaisen nousevan aamun.
Ja jokaisen tummuvan illan myötä toivotat meille hyvää yötä."
-Vuokko Laatio
Sykähdyttävimmästä päästä on mulle ainakin
Cheek - Housut roikkuu
"Housut roikkuu, hoppipäät nyökkää
Ho-Ho-Ho päät päät nyökkää Aaa aaagh
Hou-Hou-Ho-Ho-Housut roikkuu roikkuu roikkuu
Hoppipäät nyökkää Aaa aaagh
Housut roikkuu, hoppipäät nyökkää
Päät päät päät nyökkää
Hou-Hou-Ho-Ho-Housut roikkuu roikkuu roikkuu
Hoppipäät nyökkää Aaa aaagh
ja Cheek - Sylkäsy
"Mä syljen, mä räin ja mä spittaan teille
Tyhjennän näin koko lippaan beibe aa aagh
Mörön perseeseen ees tippaa ei mee
Tää on kaikki sitä mist mä diggaan beibe aa aagh"
Olisi noita muitakin, mutta ennenkaikkea just Cheekin biisit koskettaa mua niin syvältä, että monesti puhkean hallitsemattomaan itkuun..
Tapio Rautavaara - Exodus:
Sain kauniin maan, ja täältä milloinkaan, en koskaan lähtis pois, on tullut aika uus, on tullut rakkaus, enää enempää en toivoa mä vois jne. Itku meinaa päästä joka kerta.
Itsekin tykkään Rauli Badding Somerjoesta!
Cheek - Timantit on ikuisia
"Aah Aa-a Nuori, tyylikäs ja varakas, Mutsi kysy: "Luuleksä olevas James Bond?"
Sanoin: "Emmä tiedä, mut jotain samaa meis on." Täällä jälleen, viides platta kultaa peräjälkeen. Aaa-aa Kutsu kultasormeks, kuka muukaan vetää tälleen. Jursitit, lääkärit, tohtorit? No! Rusetti suoraan, rakastan elää reunalla, Aaa Aaa
Panna ja juhlia, samalla mennä keulalla.
Kaataa vodka martinei, kaahaa Aston Martinei. Aa aa
Voin lähtee tänään, Ritz-Carltonista ottaa huoneen. Jou. Jou jou.
Saatan herää Miamissa, rullaa illal damissa
Deittaamas daamei, joita sä kuolaat Instagramissa. Aaa-aa A
Painoin ohituskaistaa niin, et taas kortti meni,
Silti poliisi komeest autosta vaan onnitteli. Jou Aa-aa.
Jouduin kirjottaa nimmarin ja viiden tonnin shekin.
Jatkoin festareille, korkkasin Bollingerin.
Timantit on ikuisi-iiiiiiaaaaaAAAaaaaAAAaaaaaaa..... Aaa-A"
Cheek - Mit Hä!?
"Ku mä astun klubille beesis mun inkkibroidit, stoppaa Pinkki Floidit.
DJ:lle vinkkii hoidin, ilmast drinkkii poimin. Kanoi rinkiin hyörimään yllytetään.
Ei haittaa meille pyörivä pylly ketään. Toiseen kouraan hakeutuu taittii bootyy.
Saatin ruskee fitti hipsi saattaa mut raittii muudii.
Mä niin digaan tsiigaa ku tytöt heiluttaa, Jassoo, Jassoo.
Ellen sit ite niit heiluttamas oo, machoo.
5thi valtaa sun skobet niinku: Mitä hä!? Imee maltaat sun stobest niinku: Mitä hä!?
Turha esittää nuukaa niinku: Mitä hä!? Jos oot reissus pitää huutaa: Mitä hä!?
5thi valtaa sun skobet niinku: Mitä hä!? Imee maltaat sun stobest niinku: Mitä hä!?
Turha esittää nuukaa niinku: Mitä hä!? Jos oot reissus pitää huutaa: Mitä hä!?"
Nämäkin herkistää mua todella. Jotain sanoinkuvaamatonta kauneutta ja sanoma näissäkin biiseissä.
Popeda. Mullon taskussa kakskytäsenttiä vain. Liikuttava siltä osin että tajusin lauseen kaksimielisyyden vasta hiljattain.
Cheekin sanoitukset on kyllä esimerkillisiä. Rahaa, viinaa, viinaa, naisia, viinaa, rahaa, naisia, nopeita autoja, viinaa, naisia, rahaa, muusta ei tarvitse välittää kunhan vaan itsellä riittää rahaa, viinaa, nopeita autoja, naisia ja rahaa. Kyllä Cheek on hyvä roolimalli, kyllä tällaista musiikkia kelpaa etenkin lapsien kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 06:10"]
Cheekin sanoitukset on kyllä esimerkillisiä. Rahaa, viinaa, viinaa, naisia, viinaa, rahaa, naisia, nopeita autoja, viinaa, naisia, rahaa, muusta ei tarvitse välittää kunhan vaan itsellä riittää rahaa, viinaa, nopeita autoja, naisia ja rahaa. Kyllä Cheek on hyvä roolimalli, kyllä tällaista musiikkia kelpaa etenkin lapsien kuunnella.
[/quote]
Kummasti Cheek silti kelpaa iltapäivälehdille, Suomen kansan syville riveille, linnan juhliin ja vaikka presidentin vaalikampanjaan mukaan.
Tyhjäpäinen lapsellinen uhoaminen ja itsensä jatkuva kehuminen aikuisen miehen suusta vetoaa vaan kansan syviin riveihin vuodesta toiseen, onko tähän oikein muuta selitystä?
Sinua, sinua rakastan (Aulikki Oksanen)
Sinä olet pajulintu, minä paju (Pertti Nieminen)
"Kun olit pieni, niin sun mummos sanoi: linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa..."
-Pariisin kevät: Pikkuhuopalahti