Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä mamma Sirkus Finlandian katsomossa

Vierailija
21.04.2014 |

Olimme tänään mieheni ja 2-vuotiaan tyttömme kanssa katsomassa Sirkus Finlandian esitystä. Olimme varanneet paikat ihan eturivistä, sellaisesta aitiosta, jossa on vain kaksi penkkiriviä.

Kun istuimme paikoillemme, huomasin, että takanamme istui pieni poika äitinsä kanssa, eikä poika meinannut nähdä mitään meidän aikuisten takaa. Minua suretti pojan puolesta, joten halusin olla ystävällinen ja tarjosin omaa paikkaani eturivissä, jotta poika näkisi hyvin. Tarkoitukseni oli siis, että oma tyttöni istuu isänsä sylissä sen pojan vieressä toisella eturivipaikalla, ja minä sekä pojan äiti taaemmalla rivillä.

Tarjosin siis pojalle paikkaani, mistä tämän äiti iloisesti kiitti, ja siirtyi samalla itse pojan perässä sille toiselle eturivin paikalle. (Mieheni ei ollut ehtinyt vielä istuutua tyttäremme kanssa).

Huomautin, että tarjosin sitä paikkaa sille LAPSELLE, mutta en tarkoittanut, että pojan äiti vie samalla paikan minun lapseltani.

Tähän pojan äiti vain totesi, että "Ihan hyvinhän sieltä takaakin näkee!" Mamma kiilasi siis mieheni ohi ja hilasi ahterinsa siihen etupenkille, ennen kuin mies ehti tytön kanssa istumaan.

En ehtinyt enää sanoa mitään, kun esitys jo alkoi, valot sammutettiin ja musiikki soi kovalla, joten istuimme sitten takarivissä, eikä pikkuinen tyttöni nähnyt kunnolla.

Mitä mieltä olette kyseisen mamman käytöksestä? Minulle ainakin tuli sellainen olo, että hyväntahtoisuuttani käytettiin törkeästi hyväksi. Jäi vähän paha mieli asiasta..   :(

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikuisethan on yleensä pahimpia idiootteja. Oltiin Robinin keikalla lasten kanssa ja eturivissä, ja tein tilaa sitten takanani oleville pienille tytöille. Kaksi sieltä tuli, ja perässä kiilasi kaksi mammaa jotka tietenkin tunkivat siihen meidän lasten eteen siten että heidän lapsensa olivat edessä, mammat siinä välissä ja sitten meidän lapset. Sanoin lapsille että menkää vaan sinne naisten eteen kyllä ne väistää, niin muodostivat perseistään niin tiiviin vallin että ei varmasti mahtunut. Siinä sitten isoon ääneen lapsille opetin että muistakaan muksut kun kasvatte aikuisiksi niin älkää ottako esimerkkiä noista naisista, toiset ihmiset pitää ottaa huomioon. En halunnut mitään kohtausta järkätä mutta pakko oli jotain sanoa. Mulkoilivat minua vaan ne naiset. Oli helkkarin noloa käytöstä aikuisilta naisilta muutenkin. Mentiin uudestaan Robinin keikalle myöhemmin ja lapset oli keskenään eturivissä, päätin että en edes yritä. Lasten siellä eturivissä kuuluisi olla, eikä nelikymppisten aikuiskiusaajien. :(

Vierailija
2/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:01"]

No aikuisethan on yleensä pahimpia idiootteja. Oltiin Robinin keikalla lasten kanssa ja eturivissä, ja tein tilaa sitten takanani oleville pienille tytöille. Kaksi sieltä tuli, ja perässä kiilasi kaksi mammaa jotka tietenkin tunkivat siihen meidän lasten eteen siten että heidän lapsensa olivat edessä, mammat siinä välissä ja sitten meidän lapset. Sanoin lapsille että menkää vaan sinne naisten eteen kyllä ne väistää, niin muodostivat perseistään niin tiiviin vallin että ei varmasti mahtunut. Siinä sitten isoon ääneen lapsille opetin että muistakaan muksut kun kasvatte aikuisiksi niin älkää ottako esimerkkiä noista naisista, toiset ihmiset pitää ottaa huomioon. En halunnut mitään kohtausta järkätä mutta pakko oli jotain sanoa. Mulkoilivat minua vaan ne naiset. Oli helkkarin noloa käytöstä aikuisilta naisilta muutenkin. Mentiin uudestaan Robinin keikalle myöhemmin ja lapset oli keskenään eturivissä, päätin että en edes yritä. Lasten siellä eturivissä kuuluisi olla, eikä nelikymppisten aikuiskiusaajien. :(

[/quote]

Siis olit itsekin aikuisena siellä eturivissä lapsesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjastossa joskus selaan palautettujen levyjen tai kirjojen hyllyä, missä siis on yleensä kaikkein halutuimmat kirjat ja levyt, niin asetun noin metrin päähän siitä hyllystä koska siten viereeni mahtuu joku toinen katsomaan samaa hyllyä mutta eikös mitä! Joku tulee ja kiilaa siihen minun ja hyllyn väliin! Siis siihen metrin tilaan. Että joillain on otsaa. Ovat yleensä nuoria miehiä. Mitä kiusaa keksisin näille?

Vierailija
4/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Siis olit itsekin aikuisena siellä eturivissä lapsesi kanssa?

[/quote]

Niin koska mä olen 150cm pitkä, minusta pidempiä lapsia oli siellä vaikka millä mitalla. Mutta takanani seisoi pari minusta lyhyempää lasta. Lasten äidit taas olivat pitkiä.

Vierailija
5/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:21"]

Kun kirjastossa joskus selaan palautettujen levyjen tai kirjojen hyllyä, missä siis on yleensä kaikkein halutuimmat kirjat ja levyt, niin asetun noin metrin päähän siitä hyllystä koska siten viereeni mahtuu joku toinen katsomaan samaa hyllyä mutta eikös mitä! Joku tulee ja kiilaa siihen minun ja hyllyn väliin! Siis siihen metrin tilaan. Että joillain on otsaa. Ovat yleensä nuoria miehiä. Mitä kiusaa keksisin näille?

[/quote]

Pieraise ensi kerralla kun tunkevat. Mielellään juuri ennen tunkeutumista, eivät uskalla tulla varmasti.

Vierailija
6/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisit vaan huolta omista asioistasi.

Vierailija
7/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toinen hyvin yleinen "käytöskukkanen" nuorilla miehillä on sellainen, että esim. lounaspaikassa tai kahvilassa otetaan ne kaikki mahdolliset sanomalehdet pinoon siihen omalle pöydälle. Mun mielestä ois kohteliasta ottaa yksi lehti kerrallaan, jolloin muillakin olis mahdollisuus lehteä lukea. Oon kyllä röyhkeesti käyny kysymässä, että "joutaako tää lehti". Yleensä on joutanu, mut joskus oon saanu vastaukseks, että "ei, kun mä meinasin lukee sen kohta" !!!

Vierailija
8/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:25"]

Pitäisit vaan huolta omista asioistasi.

[/quote]

Jos osaat lukea, niin huomasit kai että hän yrittikin pitää huolta omista asioistaan?

Vierailija
9/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Puukko kouraan ja tällainen ilme naamalle http://cache.bordom.net/server/?type=image&size=full&id=aHR0cDovL2kuaW1ndXIuY29tL3lhRjA2LmdpZg%3D%3D , niin ei kukaan uskalla lähestyä.

Vierailija
10/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä täällä enää valitat ? Olisit sillo huomauttanut

Vierailija
11/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin suomalaista! Pojan äidillä ei ole tilanteentajua, ei käytöstapoja, hän on itsekeskeinen ja ajattelematon, tyypillinen kaikki-kuuluu-mulle-ja-muista-viis-tyyppi. Hänen käytöksestään voi vetää monia johtopäätöksiä siitä miten hän käyttäytyy muissakin sosiaalisissa tilanteissa, esim. kaupassa, kyläillessä, liikennevälineissä ja millaista muiden huomioonottamista hän opettaa lapselleen. Tuosta sirkustilanteesta poika jo oppi sen, että jos joku tarjoaa sinulle kakkupalaa, syö koko kakku. 

Vierailija
12/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisissä tapauksissa kannattaa pitää se suu kiinni,vaikka kuinka tekis mieli tehdä päivän hyvä työ. Se äiti oli ostanut paikat juuri sieltä mistä halusi. Jos ei ole varaa kuin takapenkin paikkoihin,kannattaa olla menemättä. Oma lapsenikin on niin arka isoissa ihmisvilinä paikoissa,että ei varmana olisi mennyt yksin. Ja lapseni olisi halunnut minut viereen,mikä show siitä olisi tullut,jos ei sitten olisikaan päässyt luvatuille etupaikoille. Siellä ois raikunu koko sirkusteltta.

Vierailija
13/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kyseisen äidin selitys on? Millä hän oikeuttaa sen, että vei pikkutytön ja hänen perheensä paikan ihan vain, kun riitti röyhkeyttä ja pokkaa?

Itselleni on käynyt lukemattomia kertoja vähän samalla tavalla, ruuhkabussissa ihan aina kun annan paikkaa vanhukselle, niin joku nuori mies kiilaa siihen väliin tyytyväisenä. Onhan se vähän hupaisaa vaihdella vanhuksen kanssa tietäviä katseita, kun herra maailmanvaltaajalla ei ole hajuakaan, mitä juuri tapahtui.

Surullisinta on kuulla muilta, että pitäisi kuulemma ojentaa tätä nuorta miestä. Siis ihan olla jokin maailmankasvattaja, kun yksilöltä ei nykyään osata vaatia peruskäytöstapoja ja empatiakykyä. Minä valitsen toisin: minä nauran käytöstavattomille moukille. Heistä voi kertoa tarinoita illanvietossa ja keskustelupalstoilla. Ehkä joskus joku näistä moukista joutuu kuuntelemaan omaa tarinaansa ja tyhjissä aivokammioissa käy pienenpieni tuulahdus. Mahtaa olla nolo fiilis.

Vierailija
14/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:05"]Mikähän kyseisen äidin selitys on? Millä hän oikeuttaa sen, että vei pikkutytön ja hänen perheensä paikan ihan vain, kun riitti röyhkeyttä ja pokkaa?

Itselleni on käynyt lukemattomia kertoja vähän samalla tavalla, ruuhkabussissa ihan aina kun annan paikkaa vanhukselle, niin joku nuori mies kiilaa siihen väliin tyytyväisenä. Onhan se vähän hupaisaa vaihdella vanhuksen kanssa tietäviä katseita, kun herra maailmanvaltaajalla ei ole hajuakaan, mitä juuri tapahtui.

Surullisinta on kuulla muilta, että pitäisi kuulemma ojentaa tätä nuorta miestä. Siis ihan olla jokin maailmankasvattaja, kun yksilöltä ei nykyään osata vaatia peruskäytöstapoja ja empatiakykyä. Minä valitsen toisin: minä nauran käytöstavattomille moukille. Heistä voi kertoa tarinoita illanvietossa ja keskustelupalstoilla. Ehkä joskus joku näistä moukista joutuu kuuntelemaan omaa tarinaansa ja tyhjissä aivokammioissa käy pienenpieni tuulahdus. Mahtaa olla nolo fiilis.

[/quote]

Tavallaan se on kyllä hyvä, että käyttäytyvät näin koska heidät on helppo tunnistaa. Tietää sitten ettei sen enempää ole tekemisissä.

Vierailija
15/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:32"]

Olimme tänään mieheni ja 2-vuotiaan tyttömme kanssa katsomassa Sirkus Finlandian esitystä. Olimme varanneet paikat ihan eturivistä, sellaisesta aitiosta, jossa on vain kaksi penkkiriviä.

Kun istuimme paikoillemme, huomasin, että takanamme istui pieni poika äitinsä kanssa, eikä poika meinannut nähdä mitään meidän aikuisten takaa. Minua suretti pojan puolesta, joten halusin olla ystävällinen ja tarjosin omaa paikkaani eturivissä, jotta poika näkisi hyvin. Tarkoitukseni oli siis, että oma tyttöni istuu isänsä sylissä sen pojan vieressä toisella eturivipaikalla, ja minä sekä pojan äiti taaemmalla rivillä.

Tarjosin siis pojalle paikkaani, mistä tämän äiti iloisesti kiitti, ja siirtyi samalla itse pojan perässä sille toiselle eturivin paikalle. (Mieheni ei ollut ehtinyt vielä istuutua tyttäremme kanssa).

Huomautin, että tarjosin sitä paikkaa sille LAPSELLE, mutta en tarkoittanut, että pojan äiti vie samalla paikan minun lapseltani.

Tähän pojan äiti vain totesi, että "Ihan hyvinhän sieltä takaakin näkee!" Mamma kiilasi siis mieheni ohi ja hilasi ahterinsa siihen etupenkille, ennen kuin mies ehti tytön kanssa istumaan.

En ehtinyt enää sanoa mitään, kun esitys jo alkoi, valot sammutettiin ja musiikki soi kovalla, joten istuimme sitten takarivissä, eikä pikkuinen tyttöni nähnyt kunnolla.

Mitä mieltä olette kyseisen mamman käytöksestä? Minulle ainakin tuli sellainen olo, että hyväntahtoisuuttani käytettiin törkeästi hyväksi. Jäi vähän paha mieli asiasta..   :(

[/quote]

Perus mamma. Sellaisia ne äitiliinit tuppaavat olemaan. Vitut muista, kunhan heidän lösöperseensä ja penikkansa saavat parasta.

Vierailija
16/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä nolo äiti lukee tämän ketjun ja tajuaisi hävetä itsekkyyttään

Vierailija
17/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:20"]

Miksi sun lapsi ei nähnyt mitään sen pojan takaa, vaikka istui isänsä sylissä? Siellä aitiossa siis. Ainakin minä näin siitä ihan hyvin, vaikka edessäni istui pikkulapsi ja sylissäni istunut lapsi näki hyvin, vaikka edessä istui lapsi.

Ja niille ihmisille voi ihan hyvin sanoa, että hei, meillä on liput niille etupenkin paikoille ja lätätä lapsensa siihen tauon jälkeen.

[/quote]

En sanonutkaan, ettei tyttöni olisi nähnyt MITÄÄN, sanoin, ettei hän nähnyt kunnolla, ei todellakaan niin hyvin kuin olisi omalta paikaltaan eturivistä nähnyt.  Eikä se tässä nyt niin olennaista ollutkaan, vaan nimenomaan tuon toisen äidin käytös ja tapa toimia oli tässä se ongelma, ei niinkään näkyvyys.

Ap

Vierailija
18/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:36"]

Eikö miehesi saanut sanaa suustaan?

[/quote]

Mieheni seisoi vähän sivummalla, koska kohteliaastio väisti, jotta poika olisi päässyt siihen eteen. Miehellä oli se meidän pikkutyttö sylissään, eikä hän ehtinyt puuttua tilanteeseen, kun esitys jo alkoi. Varmaan hän olisikin sanonut jotain, mutta siinä kovassa metelissä ei ääni olisi enää kuulunut.

Ap

Vierailija
19/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:10"]

Ajattele positiivisesti. Pojalle tuli parempi mieli edes hetkeksi :) <3

[/quote]

Niin, ainoa positiivinen asia tässä onkin se, että kyseinen pikkupoika silmin nähden nautti esityksestä ja eturivin paikastaan. Varmasti minun tyttönikin olisi tykännyt olla siinä ihan edessä, mutta mukava tietysti, että pojalla oli hauskaa. Eihän se lapsen syy ole, jos äidillään ei ole käytöstapoja.

Ap

Vierailija
20/43 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:03"]

Niin mietin just samaa kuin 10, että jos kyseessä pieni lapsi niin eihän hän varmaan uskalla yksin mennä istuun eri riville ventovieraan viereen?

[/quote]

Itseasiassa se reipas pikkupoika olisi ollut ihan valmis istumaan etupenkissä ilman äitiään, se oli se äippä, jolle oli mahdotonta istua vaikkapa suoraan poikansa takana. Ihan hyvin siitä lapsen takaa olisi voinut puhua hänelle tai vaikka pitää käsiä lapsen harteilla, jos pientä olisi pelottanut tms.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän