Mitä mieltä olette: suhde ja lapsettomuusongelmat (naisen)
Pohdintaa naimisiinmenosta, pitkästä parisuhteesta ja lapsettomuudesta.
Tilanne siis tämä:olemme naiseni kanssa olleet yhdessä yli 5 vuotta, naimisiin hän on halunnut jo monta vuotta ja nyt tänä keväänä näytin vihreää valoa ajatukselle.
Olemme halunneet lasta jo useamman vuoden, mutta lapsettomuutemme johtuu naisesta, emmekä voi saada lasta muuta kuin hoidoilla. Taloudellisen tilanteemme takia emme voi aloittaa hoitoja kuin aikaisintaan vuoden päästä.
Naiseni oli keväällä ihan onnessaan ajatuksesta naimisiin menosta ja suunnittelimme yhdessä häitä, häämatkaa ja lapsettomuushoitojen aloittamista. Minäkin olin innoissani.
Mutta sitten tapasin baarissa naisen, johon olen nyt kai sitten ihastunut. Olemme jutelleet useaan kertaan ja typykkä vaikuttaa tosi mukavalta ja on oikein hyvännäköinen (naiseni ulkonäössäkään ei ole mitään vikaa, vaan monet kehuu häntä kauniiksi). Pettämään en pystyisi, enkä haluakaan, kun kunnioitan häntä niin paljon... kai.
Silti tämä toinen nainen on ajatuksissa joka päivä(moneen otteeseen) ja väistämättä mietin, että millaistahan elämä hänen kanssaan olisi.
Mutta en nyt kuitenkaan ole naista vaihtamassa, kun minulla jo hyvä nainen on. Mutta ongelma onkin nyt lähinnä siinä, että olen alkanut ajatella naimisiin menosta, että onkohan se sittenkään hyvä ajatus. Kun jos menemme naimisiin, niin ajattelen ,että se on sitten loppuelämän kestävä sitoutuminen kunnes kuolema meidät erottaa. Mutta jos emme saakaan hoidoilla lasta, niin onko minun jäätävä lapsettomaan liittoon, vai onko minulla oikeus tavoitella lasta toisen naisen kanssa. Aikaisemmin olen ajatellut, että jos emme nykyisen naiseni kanssa saa lapsia niin ollaan sitten kahdestaan. Että en pystyisi jättämään hyvää naista sen takia, että vika lapsettomuuteen on hänessä. Mutta nyt on tullut mieleeni, että maailmassa on muitakin mukavia naisia, joten minulla voisi olla mahdollisuus saada lapsi jonkun toisen kanssa.
Mitä minun oikein pitäisi ajatella tässä tilanteessa ja mitä tekisitte?
Kommentit (2)
Itse voin sanoa suoraan, että jos mieheni ei olisi saanut lapsia, vaihtoon olisi mennyt!!
älä mene naimisiin, jos olet epävarma.