Tapailemani mies (29v) asuu vieläkin vanhempiensa luona
Ollaan tapailtu hetken, 4kk. Ei vielä voi seurustelusta puhua. En halua edetä asiassa kun tämä asia häiritsee koko ajan enemmän ja enemmän. Kiva mies muuten jne, mutta tämä asia häiritsee.
Tämä mies asuu vielä kotonaan vanhempien luona. Hän sanoo, että muuttaa sitten omilleen, kun saa töitä tai sitten parisuhteessa muuttaa naisen kanssa yhteen. Hän jaksaa valittaa kun on raskasta asua vanhempien kanssa. Hänen äitinsä pesee pyykit ja tekee hänelle ruuat. Hän maksaa 200e kuussa ruuista ja asumisesta yms., sekä oman puhelinlaskunsa. Isän autoa käyttää ja vain bensat maksaa itse mutta kuitenkin puhuu autosta hänen autonaan.
Aina ollaan täällä ja hän jää todella mielellään yöksikin "kun täällä on niin rauhallista ja kiva olla". Oli koko pääsiäisen täällä ja äsken lähti kotiinsa.
En minä ainakaan halua olla se nainen, jonka luokse hän muuttaa suoraan lapsuudenkodistaan. Pelkään sitä, että alkaa pitää minua äitinään, ja sitä en kestä. MIelestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulisi asua yksin (tai siis pois lapsuudenkodista) edes hetken aikaa ennen kuin muuttaa kumppanin kanssa yhteen. Minusta tämä on tosi outoa, kyllä ton ikäisen olisi pitänyt katkaista se napanuora jo aikoja sitten.
Olenkin tässä miettinyt että pitäisikö vaan antaa herran asua äitinsä kellarissa ja alkaa etsiä jotain toista. Töitä tämä mies ei ainakaan kovin aktiivisesti halua etsiä (vain oman alan hommat käy), eli ei sillä mikään kiire ole äidin helmoistakaan pois.
Kommentit (71)
Olisi kiva nähdä kuvat ja työhistoriat näistä huutelijoista! Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä kannattaako mies pitää vai ei. Jos kumminkin osallistuu kotitöihin, kuten kerroit, saattaa olla ihan sopiva ihminen. Työttömyys ei aina ole ihmisen omaa syytä sitä paitsi työnhakua kannattaa laajentaa paljon muuallekin kuin vain siihen kotikuntaan´jossa asuu, jostain muualta voi tärpätä paremmin. Autolla kehuminen on vaan tollanen miesten juttu jolla yritetään tehdä naiseen vaikutus, minullekin exä kehui että hänellä on oma, uusi hieno auto joka olikin hänen kaverinsa auto.
Olisi kiva nähdä kuvat ja työhistoriat näistä huutelijoista! Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä kannattaako mies pitää vai ei. Jos kumminkin osallistuu kotitöihin, kuten kerroit, saattaa olla ihan sopiva ihminen. Työttömyys ei aina ole ihmisen omaa syytä sitä paitsi työnhakua kannattaa laajentaa paljon muuallekin kuin vain siihen kotikuntaan´jossa asuu, jostain muualta voi tärpätä paremmin. Autolla kehuminen on vaan tollanen miesten juttu jolla yritetään tehdä naiseen vaikutus, minullekin exä kehui että hänellä on oma, uusi hieno auto joka olikin hänen kaverinsa auto. Tosin exäni oli työtä tekevä mutta ei missään nimessä parempi kuin työttömät..
Mieti millaisen miehen haluat, työtä tekevät eivät todellakaan aina ole se parhain vaihtoehto. Haluatko miehen joka kehuu sinulle urasaavutuksillaan ja pitää kaikki rahat itse ja viettää kaiken aikansa töissä, vai haluatko miehen joka ei ole onnistunut saamaan työtä mutta yrittää parhaansa(?) mukaan etsiä työtä. Ja tietysti on kaikkea tältä väliltä myöskin, sitä ei vain moni täällä halua tajuta, ovatkohan nämä huutelijat itse jotain työttömiä yh-äitejä jotka kovasti huutelevat että miehen pitäisi olla töissä kun eivät ole itsekään, heh heh! =)) Onneksi laki muuttuu pian ja kaikki "pakotetaan" töihin!
Mieti millaisen miehen haluat, työtä tekevät eivät todellakaan aina ole se parhain vaihtoehto. Haluatko miehen joka kehuu sinulle urasaavutuksillaan ja pitää kaikki rahat itse ja viettää kaiken aikansa töissä, vai haluatko miehen joka ei ole onnistunut saamaan työtä mutta yrittää parhaansa(?) mukaan etsiä työtä. Ja tietysti on kaikkea tältä väliltä myöskin, sitä ei vain moni täällä halua tajuta, ovatkohan nämä huutelijat itse jotain työttömiä yh-äitejä jotka kovasti huutelevat että miehen pitäisi olla töissä kun eivät ole itsekään, heh heh! =)) Onneksi laki muuttuu pian ja kaikki "pakotetaan" töihin!
älä ota
usko kerran tulit täältä neuvoa kysymään!
Sanoit sen itse: en mistään hinnasta olisi se nainen, jonka helmoihin hän muuttaa lapsuudenkodistaan. Kyllähän ihmeitä (tässä: että mies osoittautuukin vastuuntuntoiseksi ja aloitteelliseksi ja hoitaa kotitöitä)
tapahtuu toisinaan, mutta en ehkä uskaltaisi laskea ihmeen varaan valitessani lapsilleni isää.
Se, että suhteen alkuhuumassa tiskaa pari astiaa ruokailun jälkeen ja hakee lääkettä kaupasta sairastuneelle, ei missään nimessä kerro, että mies olisi pitkässä juoksussa valmis tekemään osuutensa kodinhoidossa. Vai jos mies ymmärtäisi, että aikuinen ihminen on tietyssä määrin velvollinen pesemään omat pyykkinsä ja laittamaan ruokansa, niin miksi hänen äitinsä on tehnyt sen hänen puolestaan viimeiset 29 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:01"]Ei ole koskaan asunut omillaan. Opiskellut itsensä datanomiksi, nyt hakemassa opiskelemaan AMK tietotekniikkaa. Työttömänä ollut n. 5 vuotta.
- ap
[/quote]
Aikooko se oikeasti opiskelemaan vai mielistelee vain?
AMK kestää 4 vuotta. Oletko valmis elämään "opiskelijaelämää". Ja nykyisessä taloustilanteessa työpaikan löytäminen 33v jolla on olematon työhistoria on vaikeaa.
[/quote]
Mutta ei mahdotonta.
Itse olin satunnaisena varastoduunarina yms. eli omasin huonon työhistorian.
Huonokuntoisen äitini murrettua jalkansa siirryin omaishoitajaksi ja takaisin "äidin helmoihin".
Jalka parani sen verran, että omaishoidontuki lopetettiin mutta äiti tarvitsi vielä apua, joten siirryin opiskelemaan ja olin siis työttömänä yliopisto-opiskelijana reilut 4 vuotta käyttäen vähiä säästöjäni ja opintotukea elämiseen.
Tapasin ihanan opiskelijatytön ja nyt kolmikymppisenä olen tutkimustyössä ja muuttamassa pitkästä aikaa omaan kämppääni.
Pointtina siis se, että ihmiset voivat muuttua ja "riskisijoitus" voi osoittautua hyväksi: Itse olin ollut lähemmäs 6 vuotta ilman mitään konkreettista työpaikkaa, mutta niin vain sain unelmahomman.
kuinka kuvaavaa, että ap LUULEE, että mies sitten myöhemmin aikuistuu ja vastuullistuu. No, usko vaan. Ja muistele tätä ketjua kun uit pettymyksen kyynelissä. En ole vahingoniloinen enkä ilkeä, vaan yritän turhautuneena varoittaa. Tuhannet naiset lankeavat saamattomiin peräkammarin poikiin ja perustavat heidän kanssaan perheen. Sitten mies laiskistuu, vajoaa sohvalle ja nainen hoitaa kaiken. Nähty miljoona kertaa. Etsi joku toinen.