Ostetaan kaikki jouluruuat eineksinä. Parhaimmat kaupan valmislaatikot?
Kinkku paistetaan, se riittäköön itsetehdyistä. Niin, niitä suosituksia valmiista joululaatikoista?
Kommentit (31)
Kymppi laatikot. Heidän imellettyperunalaatikko on paras valmiista laatikoista. Eihän se mummon tekemää voita, mutta sitä ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Bataattilaatikko ainakin on tosi hyvää.
Ei kuulu suomalaiseen jouluun. Ei todellakaan. Joulun rienausta pataattilaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten laatikot tuunattuina: vähän lisää mausteita, kermaa ja voita.
Olette te velikultia, täytyy sanoa. 👎
Hauduttelen juurssoseet ja osan pakastan sämpylä taikinoihin tai rieskoihin joita leivon joka viikonloppu. Niin helppoa itse tehdä laatikot ja on paremman makuisia kuin tuunatut. Tulee halvemmaksikin.
Ostin Saarioisten laatikoita. Kaupassa ne olivat ihan jäässä. Säilytetäänkö niitä pakasteessa? No sulaneena perunalaatikko ja lanttulaatikko olivat pahanmakuisia ja vetisiä. Hyh hyh.
Huomenna on laatikoiden tekopäivä. Maistoin tässä aikaisemmin Herkun porkkanalaatikkoa, ja olihan se melko hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Laatikot on niin helppoja tehdä itse, ja paljon parempia! En kyllä menisi valmiita ostamaan! Perunalaatikko nyt ainakin kannattaa tehdä itse. Eines perunalaatikko on lähinnä perunamuussia.
Tämä on totta.
Imelletty perunalaatikko on aina tekijänsä makuinen ja näköinen.
Hyvää imellettyä perunalaatikkoa ei saa eineksinä mistään.
Ja eri paikkakunnilla Suomessa se saatetaan valmistaa hiukkasen eritavalla eri maustein.
Einekset ovat suurina mössöinä tehtyä standardiruokaa, ei niissä kokin ja keittäjän ammattitaito näy.
Imellettyä perunalaatikkoa ei voi parantaa itse duunamaalla.
Sen on oltava kotonatehtyä herkkua, jota sitä voi kutsua tuolla nimellä.
- Kokki, ammatissa 20 v.
Saarioinen. Tuunattuna, kuohukermaa sekoittaa.
Imelletty perunalaatikko ei kaikilta onnistu itsetehtynä. Itse teen, laitan siirappia sekaan.
Saarioinen on paras eikä tarvi lisätä mitään.
Kiitos, just tätähän mä kysyinkin... Ap