Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lottovoittajan piheys!!

Vierailija
06.12.2020 |

Ystäväni voitti alkuvuodesta lotossa huikeasti rahaa. Summaa hän ei ole kertonut mutta se mikä kertoo minulle jotain on että hän osti Bulevardilta itselleen 3h keittiön, teetti remontin asuntoon. Osti Alfa Romeon mistä ikänsä haaveillut, aiemmin hänellä oli Fiat. Hän on vaatimattomista olosuhteista. Asui aiemmin kaupungin asunnossa ja jakoi vuosia postia. Kesällä kun korona tilanne oli vähän helpompi niin hän pyysi minua lähtemään kanssaan Tallinnaan. Hän sanoi että päiväristeilyn tarjoaa ja antaa minulle 20e shoppailurahaa. Olen yliopisto opiskelija ja minulla ei ylimääräistä rahaa ole. Olemme tunteneet 20 vuotta. Otin evääksi juustonäkkäreitä pieneen olka kylmälaukkuun. Tiedän että ystäväni on kovin pihi, en halunnut ostaa laivalla mitään sillä 20 eurolla. Laivalla hän joi baarissa lonkeroa useamman tuopin. Ei tarjonnut mitään. Join siis vettä. Mentiin maihin ja ystäväni halusi että ehdottomasti olen hänen kanssaan kokoajan koska hän ei osaa kuin Suomea. Sitten hänelle tuli jano ja piti päästä ravintolaan lonkerolle. Kysyin Viru keskuksessa että kävisin kurkkaamassa Mohito liikkeessä mitä siellä on kun oli ale aika. Sinähän lupasit olla kokoajan minun kanssani. Okei. Niinpä reissu päättyi illalla ja minulla oli kakskymppinen, loukkaantunut lottovoittaja kun edes ehdotin että kävisin kurkkaamassa alea. Hän on 45v ja lopetti työt, hän tekee kuulemma hyväntekeväisyyttä. Kysyin millaista. Käy vanhojen postilaisten luona ja vie kahvipullat heille. Kahvit saa tarjota se kenen luo hän menee. Reissun jälkeen hän ei ole pitänyt yhteyttä, aiemmin ennen lottovoittoa hän piti lähes päivittäin yhteyttä. Tykkäsi kun leivoin niin tein enemmän jotta vien hänellekkin. Täytyy sanoa että tällä lottoivoittajalla pissat nousseet päähän. Olin alkuunsa onnellinen hänen puolestaan, mutta käytöksensä muuttumisen myötä ihmettelen miten muuttui. Hänen ei olisi tarvinnut antaa sitä 20e se tuntui loukkaukselta. Se oli vielä hiluina mitkä hän tiputti käsiini. Meillä ei ole koskaan ollut mitään kilpailua tai erimielisyyksiä. Mitäpä mieltä AV palsta tästä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa stressaavan itsekkäältä ihmiseltä. Vähän sen tyyppinen joka on antavinaan, mutta ottaa itse enemmän. Ja on vieläpä itse sokea sille. En jaksaisi sellaista ystävänä, ottaisin reilusti etäisyyttä.

Vierailija
2/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nuuka voittaja. Mutta varmaan hänet tuntien et muuta odottanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on paljonko omistaa? Ei sitä rahaa silti tarvii jaella.

Vierailija
4/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mä en ottaisi 20 euroa keltään "ostosrahaksi". Mihin meinasit sen törsätä nykyään aika kalliissa Tallinnassa? Koko rahalla nuudeleita ja tonnikalaa kotiin? Tunnut pitävän itsesi nöyryyttämisestä.

Vierailija
5/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kirjoittaa että hän söi puolet juustonäkkäreistäni. Kysyin että etkö mene syömään? Sähän otit meille eväät mukaan. Yhteinen tuttumme sanoi minulle silloin kun tämä asunto muutto oli ohi että tämä ystävämme voisi vuorostaan auttaa meitä, ollaan lainattu hänelle usein rahaa silloin kun hän oli vielä postissa töissä. Muistan kun 4 v sitten käytiin risteilyllä hän tarjosi juoman ja minä takaisin. Ap

Vierailija
6/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoista käytöstä. Mutta se on totta että joillekin lisäraha tuo vaan lisää nuukuutta, pelkäävät että menettävät kaiken, ja lottovoittajat varsinkin pelkäävät kuollakseen että heitä käytetään hyväksi.

Minä en ymmärrä tuossa kuviossa sitä että kun kerran itse on prääsännyt rahaa aika turhiin juttuihin, ylihinnoiteltuihin siis, että miksi ei sitten haluaisi ystävän kanssa viettää vähän enemmän luksusreissua, eikä tuollaista tavallista köyhäilyä? Hän itsekään ei ostanut mitään muuta kuin alkoholia, sen olisi voinut ostaa Suomessakin lähisalesta, ja juoda siellä luksuskämpässään.

Minä en olisi ystävä enkä edes tuttu enää tuollaisen kanssa, hän päätyy katkeraksi "lottovoittajaksi" jonka ystävät ja sukulaiset hylkäsivät koska olivat kateellisia rahoista. Eikä hänellä koskaan käy mielessä että hän itse oli mulkku kun sai paljon rahaa.

Minulle ainakin suurinta nautintoa lottovoitossa toisi velkojen maksun jälkeen se että saisin lahjoittaa rahaa läheisille.

Vierailija
7/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän niin näen punaista. Ei ystäviä noin kohdella! Hyi mikä itsekkyys! 😝

Vierailija
8/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koet olevasi oikeutettu hänen masseihina?

Vierailija
9/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto ei näköjään takaa onnea.

Vierailija
10/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Ei kenenkään tarvitse tietenkään muille piffailla yhtikäs mitään, mutta aika koomista varakkaan ihmisen naukua köyhä opiskelijakaveri mukaan Tallinnaan ja sitten syödä juustonäkkäreitä kylmälaukusta 🤣 Ei helvata, tuon on pakko olla Porvoosta... ja vielä sekin pieni yksityiskohta, että ap on olevinaan kielitaitoinen opiskelija (kun kaveri hänen tukeensa niin luottaa, ettei osaa edes juomaa yksin tilata baarissa Tallinnassa), ja teksti oikein vilisee kielioppivirheitä.

Yksityiskohtia on muitenkin jutussa vähän liikaa, joten bongaan nyt aloittelevan trollin. 0/5, ei jatkoon.

Vierailija
11/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes lottoaisin ja jopa voittaisin, tarjoaisin kavereille kyllä, mutta en lähtisi rahaa jakamaan. Olisin kyllä hiljaa voitostani, enkä veisi ketään tylsälle ja halvalle reissulle.

Vierailija
12/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla tuollaisen ihmisen kaveri. Itse annan vähästäkin muille AINA kun vain pystyn. Rahallisesti harvoin voin auttaa, mutta olen ollut apuna lukemattomia ketoja esimerkiksi muutoissa, kuskina ja lastenhoitajana.

Jos voittaisin lotossa, niin ensimmäisenä auttaisin taloudellisissa ongelmissa tuskailevia lähimmäisiäni.

Vierailija
13/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen yliopisto-opiskelija ap on, jos lottovoittaja oli 45v ja he ovat tunteneet toisensa 20-vuotta? Koittakaa keksiä parempia tarinoita, koska nämä epämääräisyydet saavat epäilemään kaikkea jopa sitä lottovoittoa.

Vierailija
14/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo reissu! Yleensä lottovoittajat kiertävät vähän "mualimoo", muta toistahan se on korona-aikana.

Vierailija
15/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/8 En koe olevani oikeutettu hänen rahoihinsa. Ollaan sen verran kauan oltu ystäviä että hyvään käytökseen odotan olevani oikeutettu. Meillä on ollut vuosia hauskaa eikä mitään tälläistä käytöstä ole ollutmonhsn tämö JÄNNÄ kun jotain kertoo alkaa Ap syyllistäminen. Totaalisesti väärässä nämö jotka kirjoittaneet että minä olen rahojen perään. Minä en pyytänyt tai odottanut mitään muuta kuin hauskaa reissua, sellaista kuin meillä on aina ennen ollut. Itse en käytä alkoholia. Juon tuoremehun ravintolassa. Sitten joku kirjoitti että osti vaan alkoholia. Minö kerroin että pysähdyttiin ravintolaan kun hänellä oli jano. Ei hän ostanut alkoholia mukaan. Äänilevyjä ja kellon hän osti, tämä selvennyksenä!

Vierailija
16/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Ei kenenkään tarvitse tietenkään muille piffailla yhtikäs mitään, mutta aika koomista varakkaan ihmisen naukua köyhä opiskelijakaveri mukaan Tallinnaan ja sitten syödä juustonäkkäreitä kylmälaukusta 🤣 Ei helvata, tuon on pakko olla Porvoosta... ja vielä sekin pieni yksityiskohta, että ap on olevinaan kielitaitoinen opiskelija (kun kaveri hänen tukeensa niin luottaa, ettei osaa edes juomaa yksin tilata baarissa Tallinnassa), ja teksti oikein vilisee kielioppivirheitä.

Yksityiskohtia on muitenkin jutussa vähän liikaa, joten bongaan nyt aloittelevan trollin. 0/5, ei jatkoon.

Sama pisti silmään, ei opiskelijan kieltä.

Vierailija
17/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pihe.

Vierailija
18/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis olisit halunnut, että saat ostella ihan mitä tahansa ja hän mukisematta maksaa kaiken? Suutuit siitä, ettei hän alkanutkaan maksamaan sinulle tonnien edestä krääsää?

Minullakin on tuollaisia kavereita, jotka haluaisivat että minä maksan kaiken. No, siinäpä luulevat. Kannattaisiko opetella käyttämään sitä rahaa vähän järkevämmin, että sitä jäisi säästöön, niin voisit ostaa välillä jotain tarpeellista itsellesi? Ei ne suuret tulot vaan pienet menot ja harkittu rahankäyttö :)

Vierailija
19/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin ison lottovoiton, en hiiskuisi siitä kenellekään.  En äidillenikään.  

Sain kerran pienen perinnön toiselta isovanhemmaltani, ja tietysti kerroin siitä kaikille, olin niin onnellinen, kun pienipalkkaisena kerrankin oli vähän enemmän rahaa käyttöön.

Tyhmänä kerroin siitä ja jouduin ikävän ihmisen osaan.  Kaikilla oli jostain kumman syystä yhtäkkiä ison rahan tarve, oli ihan pakko saada jostain tai paha perisi, voi kun jostain saisi edes lainaa tai jotain vali vali.  

Ei kenenkään kuulu edes ystävyyden nimissä toisille kaikkea tarjota. Tuo ap:n juttu oli vähän outo kyllä, ehkä äkkirikastuminen tekee tuollaista, outoa siis se, että itse pyysi mukaan.  Mutta en minä ainakaan olisi lähtenyt, eihän tommonen joku 20 euroa edes ole mikään shoppailuraha, ei sillä mitään saa.  Taisi tarvita vain matkaseuraa, ei muuta.  

Vierailija
20/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelija onnistui tekemään lyhyessä tekstissään yli 30 alkeellista kielioppivirhettä, sitä minä pitäisin eräänlaisena ennätyksenä. Kyse ei ole enää edes siitä, että ei vain viitsi kirjoittaa yhdyssanoja oikein, kyse on jo kyvyttömyydestä tuottaa ymmärrettävää tekstiä.

Mikä muuten on 3h keittiö, jonka kaverisi osti? Tai miksi hän osaa vain Suomea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän