Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyskuulaiset viikkoon 32

04.08.2008 |

Huomenta,

ja terveisiä sateisesta Espoosta. Nyt ollaan vihdoin ja viimein muutettu ja asuntokin saatu kohtalaiseen kuntoon, vielä muutama laatikko lojuu lattioilla, mutta minullahan ei muuta ole kuin aikaa. Mulla on nyt viikon vaivannut todella paha vasemman käden puutuminen nyt on enää sormen päät todella puuduksissa, mutta ei tunnu millään meneväb ohi. Täytynee huomenna taas mennä arvauskeskukseen kun sanoivat että jos ei lopu viikon aikana niin laittaa lähetteen jonnekin. Nyt kun olen ollut sairaslomalla niin ovat supistuksetkin loppuneet kokonaan!!! Ihana tunne kun olo on ihan normaali llukuunottamatta tuota kasvavaa masua joka on välillä hieman tiellä, mutta täysin positiivisessa mielessä.

Tällä viikolla tapaan uuden neuvolätätini, jännää.

Meillä on jo kaikki muut hankittu paitsi turvakaukalo autoon... me kun ei pahemmin babyn kanssa tulla autoilemaan kun on kaikki palvelut lähellä niin ei edes viitsittäisi tähän vauva-ajan kaukaloon hirveästi panostaa... isukilla kun on auto koko ajan käytössä ja tuskin babyä töihin mukaankaan ottaa.

Ohhoh, tulipa omaa napaa nyt oikein olan takaa... ihanaa että me ollaan jo todella voiton puolella...

skap1983 ja 33+6

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hyvät naiset hyvät toivoko vauvan tulevan vielä rv37-38 tienoilla jos vauvan ei ole todettu olevan iso kokoinen :( ne alle 3kg vauvat on sitten heräteltävä 3h välein syömään ja muutenkin ovat heppoisempia kuin kunnon täysiaikaiset :( kuulemma mitä myöhemmin tulee (siis rajana toki se rv42) ovat tyytyväisempiäkin ja ovat jo "valmiita". toki siis on näitä, joilla vauvat kasvaa TOSI isoksi eikä ole olee enää äidin edun mukaista jatkaa raskautta kuten mustaverholla esim.

arkis: valmistaudu sitten, että jos käynnistellään niin voi viedä useammankin päivän :) mukavaa, että olet saanut näitä ultrakäyntejä ja pian pääsetkin jo huokaisemaan helpotuksesta :)

synnytys on kyllä täälläkin mielessä kovasti. masukki on todella alhaalla ja supistelee päivittäin, mutta ei kivuliaasti. olen siinä ajatuksessa, että synnytys käynnistyy rv40+1 tai 40+2 :) eipähän sitten ketuta jos odottelee etukäteen tulevaksi. ne viimeiset päivät kun voi olla todella tuskaisia..

nyt esikko heräsi..

cec 35+6

Vierailija
42/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Cec ja muut,

Oot ihan oikeessa: mitä luonnollisemmin mennään, sitä parempi, niin lapsen kehityksen kuin itse synnytystapahtuman suhteen. Eikä tässä sovi kuvitella, että se ois jotenkin kohta, muuten käy aika tosi pitkäksi. Neljä viikkoa vielä mennään, se tuntuu semmoiselta ajatukselta jonka voi hyväksyä. Mikään ei saa mennä pieleen sitä ennen ja jos silloin on kaikki vielä OK, ois kivaa jos ei lähdettäis yliaikaisille viikoille. Tämän otti puheeksi lääkäri enkä minä. Viimeksi käynnistettiin ja vuorokauden kesti. Tietenkin ois kivaa js lähtisi itsestään syntymään! Ite oon jotenkin ajatellut että syyskuu on puolessa ennen kuin meillä on vauva ja silti se tuntuu aivan ihmeelliseltä ajatukselta: tulisiko meille vihdoinkin vauva?

Maltetaan siis vielä, siskot,

T. Arkis 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin eilen vähän extempore kylpylään lasten kanssa yöksi, kun kelit on olleet niin surkeat ja lomat alkaa oleen lopussa..

Äitiysloma alkaa itsellä tiistaina, mutta koulu ja kerhot lapsilla maanantaina, joten eipä oo paljon lomailua tiedossa.. ;)

Vasemman jalan iskiaskipu palasi hotellissa, pahempana kuin koskaan tähän mennessä. Voi juutas kun sattuu, yöllä meinasin itkua vääntää kun 4-5 kertaa kampesin itseäni ylös sängystä vessaan.

Ei ilmeisesti kinttu tykännyt uimisesta yhdistettynä tosi surkeaan hotellin sänkyyn.

Eipä auta kun koittaa raahustaa eteenpäin kinttupuolisena, hommia kun kyllä riittää..

Tuosta käynnistämisestä..

esikoinen käynnistettiin kroonisen vt tulehduksen takia, ja puolitoista vrk kesti että lähti käyntiin kunnolla.

toinen synnytys käynnistyi ihan luonnollisesti, ja toivon että tämä kolmaskin.. :)

Mukavaa viikonloppua,

Marili ja "Onni" 34+4

Vierailija
44/49 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nyt sitten tällä mallilla, että kävin päivän makoilemassa synnärillä.

Heräsin yöllä kummallisiin vatsa- ja selkäkipuihin ja sitten alkoi myös supistella. Synnärillä ultrassa kaikki oli ok, mutta sitten käyrälle alkoi piirtyä suppareita n. kuuden minuutin välein. Sain ensin puolikkaan napin joka aluksi hieman auttoikin, mutta kohta suppareita tuli taas entiseen malliin. Sitten laitettiin tippa ja taas supparit hellittivät hetkeksi, jatkuakseen taas. Kotiin kuitenkin pääsin, koska kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa reilusti jäljellä.

Kotona sama tahti on jatkunut. Suppareita tulee jatkuvasti, mutta eivät ainakaan vielä ole kovin kamalan kipeitä.

Molemmat tapaamani lääkärit sanoivat että viikon 34 jälkeen ei enää jarrutella, jos vauva päättäisi haluta syntyä.

Toivotaan kuitenkin että nämä supparit hiljalleen alkaisivat loppua ja mentäisiin vielä muutama viikko eteenpäin.

Vauvan arviopaino oli nyt 2,4 kg, eli ihan hyvän kokoinen vauva on jo, mutta tosiaan, saisi vielä muutaman viikon kasvaa.

Pitäkää meille peukkuja.

tittamarianne & papu 33+3

Vierailija
45/49 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tittamarianne,

Anteeksi kun oon useampaan otteeseen vitsaillut että joku meistähän voisi jo synnyttää. Pitäisi varoa mitä toivoo. En ole tarkoittanut toivoa ennenaikaisuutta kenellekään. Toivotaan että teille annetaan vielä muutama viikko, oishan se niin paljon parempi niin! Onneksi kohdunsuu on kiinni ja kanavaa on jäljellä. Toivottavasti olosi ei ole kovin tukala ja että tilanne rauhoittuu. Lepo auttaa.

Täällä pidetään kädet kyynärpäitä myöten ristissä että se pysyisi vielä sisällä.

Tsemppiä!

T. Arkamamma rv 36+1

Vierailija
46/49 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alkaa taas viikko olla lopuillaan. Vettä on satanut ihan riittävästi, toivottavasti ensi viikolla mukavammat kelit. Esikoinen hyppii seinille kun ei pääse kaatosateessa ulos. Onneksi hoitaja tulee lomalta ensi viikolla joten pääsee poika hoitoon. olemme ajatelleet pitää pojan hoidossa pari päivää viikossa, vaikka olenkin kotona. Tietysti vain siinä tapauksessa että itse haluaa hoitoon mennä. Kovasti on aina hoidossa viihtynyt ja nytkin jo viikon aikana montaa kertaa sanonut "Äiti mene jo töihin"

"Pirkko" on ollut tosi vilkas masussa viime aikoina, toivottavasti ei ihan yhtä vilkas tulevaisuudessa. Esikoinen kun on jo sitä sorttia ja tempperamenttia riittää, niin toivoisi, että pikkuisen rauhallisempi tämä kakkonen ois. Ylihuomenna on jo synnytystapa-arvio ja viimeinen ultra. Hiukan olen tässä pohdiskellut että pitäisö vielä kysyä sukupuolta. Toisaalta kun on tähän asti malttanut mielensä niin malttaiskohan loppuun asti.

Palailen sitten ultran jälkeen asiaan. Ja kaikille tsemppiä loppuraskauteen. Nythän ne piinaviikot on jo aivan käsillä. Mutta koitetaan jaksaa porukalla!

Elohelmi ja Pirkko rv 35 + 6

Vierailija
47/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähän kirjotella kun ei ole oikeen muutakaan tekemistä.Laitoin äsken vauvan pyykit kuivumaan ja tänään olisi muutenkin tarkoitus vaihdella meidän makkarissa järjestystä jotta saadaan pinnasänky mahtumaan ja hoitopöytä.

Torstaina olin neuvolassa ja kaikki ok.Painoa tullut nyt 13.5kg joten vielä se kerkeää tässä vähän nousta.Riippuu miten jaksaa liikkua ja mitä syö.

Äsken oltiin pikku kävelyllä ulkona ja supisteli niin että hyvä kun pystyin kävelemään ei siis kipeästi mutta maha oli ihan kova ja väillä vihloi sillai inhottavasti.Taitaa poju tällä hetkelläkin työntää päätään alemmas eli lähtö kuoppiin menee vissiin pikku hiljaa.

Jotenkin en pysty miettimään mitään muuta kuin synnytystä ja sitä koska se alkaa ja miten se alkaa.Joko ensi yönä....vaikka toivon että vauva vielä sen viikkon masussa pysyisi vaikka paino arvio tiistaina oli sen 3,3kg eli sen puolesta ihan hyvän kokoinen paketti meillekkin tulossa vielä jos menee laskettuun aikaan asti tai jopa yli.

No toivottelen kaikille voimia ei ole enää kauaa jäljellä.Ja nyt unohdin nimimerkin mutta toivotaan että sullakin vauva pysyy masussa sinne rv37 ainakin.

Terv:Sweety rv 37+0 täysiaikainen raskaus ihanaa!

Vierailija
48/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pessyt vauvan vaatteita ja patistelen miestä kasaamaan pinnasänkyä, vaikka tuskinpa sitä vielä kuukauteen tarvitaan...

Kävin aamulla kirpparilla ja löysin tosi mukavasti vaatetta vauvalle, näyttää vaan aika jännästi jakautuvan tuo tarjonta kirpparilla. On tosi hyväkuntoista ja suht edullista tavaraa ja sitten on taas nuhjuista vaatetta kallilla hinnalla. Kuka maksaisi pesunukkaisesta ja vielä likaisesta bodysta 4 €? Tai pakkauksen kevythaalarista 15€...no en minä ainakaan. Löysin ihanan vaaleansinisen, 68cm toppapuvun talveksi ja hintaa oli mokomat 2€...se oli tosi löytö. Löytyi myöskin meidän pikkuneidille hyvin vaatetta, tyytyväinen olen ostoksiini. Pitäisi nyt ruveta käymään taas kirpparilla, kun neitonen menee huomenna hoitoon ja esikoinen tiistaina kouluun. Sittenhän mulla ei ole kun "omaa aikaa" :) :)

Olo on tosi tuskainen, vauva puskee ilkeästi kylkiluiden alla. Närästää ihan kauheasti ja tuntuu ettei enää mahdu liikkumaan, kuten aikaisemmin. Tai liikkeistä tullut semmoisia hitaampia.

Lisäksi vatsa on tehnyt totaalisen stopin. Nyt viikkoon ei ole maha toiminut,vaikka syön puuroa joka hemmetin aamu sekä marjoja pakkasesta sekä tuoreena.

Kävin tänään apteekista hakemassa Movicol-jauhetta. Eivät meinanneet ensin myydä sitä, mutta kun vakuutin että kätilöksi opiskeleva siskoni on samaa ainetta antanut osastolla oleville äideille, niin sitten sain. Mulla nuo levolacit ja duphalacit tekee vaan ilmaa vatsaan. Yritän nyt movicolin voimalla saada vatsani toimimaan edes jotenkuten.....

NÄlkä tulee kuitenkin aina jossain vaiheessa päivää ja kun syö, niin meinaa oksennus tulla tai sitten tuo kirottu närästys....äh ja puh...

Maha on iso kun ilmapallo ja roikkuu tuossa edessä. Mitkään äitiyshousut ei enää mahdu jalkaan ja nyt siirryin miehen verkkareihin :). Enää en viitsi ostaa uusia äitiyshousujakaan....

Mullakin varmaan viime maanantaista painoa tullut se kilo, ainakin olo on semmoinen. Jotenkin hermostuttaa kaikki,eikä jaksaisi keskittyä mihinkään. Yöllä ei saa nukuttua, kun tuhat ja yksi asiaa pyörii päässä ja varsinkin se synnytys...

Mutta nyt sohvan uumeniin, jospa uni tulisi edes hetkeksi...

Mami viikkoja tasan 35 hehee....

Vierailija
49/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan nyt ei sen kummempia kuulu, supistelee pienesti silloin tällöin ja jännää venymisen tunnetta tuntuu tuolla alhaalla ajoittain, mitä lieneekään... Esikoisen kanssa käytiin tänään lastenvaatekirpparilla ja tosi paljon tein sieltä löytöjä, vaatteita pienelle siis! Pyöräiiltiin muutama kilometri kirppikselle ja kovasti tuo maha oli edessä polkiessa ja supistelikin enemmän, ei taida kovin kauaa enää pyöräilyt onnistua.

Neuvolalääkäri on ensi torstaina, saa nähä mitä se tuumaa vauvan asennosta. Omasta mielestä vauva on jännästi vinottain, pää kyllä vähän alaspäin, mutta köllii tuolla vasemmassa kyljessä ja liikkeet tuntuu eniten alavatsalla ja kyljessä.

Painosta varmaan ainakin tulee sanomista, on varmaan noussut tosi paljon, kun on tullut herkuteltua ihan urakalla viime aikoina... Mutta täytynee yrittää nyt liikkua enemmän, josko se hieman tasottaisi:)

Synnytys tosiaan pyörii mielessä koko ajan, ja vaikka viikkoja on vielä aikaa, niin pikku stressi meinaa alkaa tulla, kun tuntuu että kaikkea pikkusälää pitäisi vielä ehtiä hankkia, mm. pinnasänkyyn patja, turvakaukalo, rintapumppu, vaippoja...

Ihan uskomattomalta tuntuu, että viimeisiä viikkoja viedään, kun vasta äskenhän sitä oltiin alkumetreillä! Mulla nyt on vielä aikaa, kun tuskin tulee hetkeäkään liian aikaisin ulos, mutta jo parin viikon kuluttua saattaa ensimmäset Syyskuun salaisuudet syntyä! Toivottavasti meillä kaikilla menee odotus hyvin riittäville viikoille asti ja saadaan terveet lapset syliin!

t. Sanelma 33+0