Elimme siskon kanssa aivan erilaista elämää samassa perhessä
Kun hän sai joululahjaksi pianon, älypuhelimen, kameran ja vaikka mitä niin itse en saanut mitään. Kun hän tekoitki niin hänen luokseen rynnättiin halaten, minut melkein kuristettiin kuoliaaksi. Kun siskolleni kerrottiin, että häntä rakastetaan niin minut uhattiin jättää sijaiskotiin. Nyt kettuilee minulle siitä, kun en ole perheen kanssa enää tekemisissä. Rakastan häntä, mutta en kestä enää. Pitäisikö katkaista välit?
Kommentit (14)
Isä hyväksikäytti minua, mutta säästi siskon joka on saanut hyvän elämän.
Itse olen traumatisoitunut alisuorittaja. En kuitenkaan vihaa siskoa, eihän se hänen syynsä ollut.
Vanhempien syytä se oli.
Pitäisikö sinun mennä terapiaan? Kirjoitit jo samasta asiasta tänne aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut tästä aikaisemmin tänne, mutta ilmeisesti en ole sitten ainut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut tästä aikaisemmin tänne, mutta ilmeisesti en ole sitten ainut.
ap
Ihan samanlainen aloitus oli kai eilen.
Siskosi on golden child, sinä scapegoat. Kannattaa lukea enemmän https://www.reddit.com/r/raisedbynarcissists/
Pitäisi. Siis näitähän on, kieroutunut kasvatusmalli että yhdestä tehdään alistettu vanhuuden turvaksi tai sisarusten nostamiseksi. Kaikista tulee jollakin tapaa häiriintyneitä, mutta pahiten juuri niistä lellityistä, vaikka päällepäin ei uskoisi, oppivat esittämään muuta kuin ovat.
Sijaiskotiin yleensä lähetettiin lapset, jotka eivät osanneet käyttäytyä ja olivat villejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et varmasti ole ainut.
Vierailija kirjoitti:
Isä hyväksikäytti minua, mutta säästi siskon joka on saanut hyvän elämän.
Itse olen traumatisoitunut alisuorittaja. En kuitenkaan vihaa siskoa, eihän se hänen syynsä ollut.
Vanhempien syytä se oli.
Voimia sinulle, minuakin on hyväksikäytetty.
Meillä nyt ei ihan noin jyrkkää eriarvoisuutta ollut, mutta sen verran tarpeeksi, etten nykyään voi olla siskonikaan kanssa tekemisissä.
Siskoni ei ole tehnyt mitään väärää. Olen sen hänelle monet kerrat sanonut. Äitimme vaan arvosti häntä niin paljon enemmän ja se tuntuu olevan kaikessa nyt esillä, kun ollaan aikuisia.
Olimme kolmistaan. äiti yksinhuoltaja. Rahat tiukassa. Mutta koskaan se ei estänyt sitä, että siskoni sai ja pääsi menemään. Mä muutenkin nyt viihdyn kotona kirjastonkirjojen kanssa, joten eihän muhun tarvinnut edes panostaa.
Olemme ihan hyvin elämässä pärjänneet kumpikin. Hyvät duunit, perheet... mutta meillä on paremmat palkat, joten siskoa pitää helliä koko ajan. Pitää olla lapsenlapsille hoitajana, kun meillä on varaa sellainen palkatakin. Pitää auttaa siskon perhettä siinä ja siinä asiassa taloudellisesti.
En mä rahaa kaivannut, mutta äidin läsnäoloa edes lapsenlapsilleen, mutta keksipä sitten tuollainen koukun asiaan. Ei sitten. Kun ei kelpaa, niin ei tupata. Asiasta puhuttiin, puhuttiin ja väärinymmärrettiin.
Vierailija kirjoitti:
Sijaiskotiin yleensä lähetettiin lapset, jotka eivät osanneet käyttäytyä ja olivat villejä.
Tuo on niin kieroa hommaa, että poislähettäjä voisi olla vaikka äiti, joka on selvillä hyväksikäytöstä, mutta pitää sitä lapsen syynä.
Otan osaa, karsea tilanne. Toisaalta onneksi, olen itse ainut lapsi, ja niin on oma tyttärenikin, pystyn keskittymään häneen...
Onko siskosi kaunis ja hyvätapainen