Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko USA:n kansalaisuuden?

Vierailija
21.04.2014 |

jos sinulla olisi mahdollisuus? (kaksoiskansalaisuus suomen kanssa). 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. USA on aina kiinnostanut. Olisi ihanaa, kun voisi vapaasti valita, asuisiko siellä tai täällä Euroopassa.

En tiedä oikein mitään näistä kansalaisuusasioista. Liittyykö USA:n kansalaisuuteen jotain velvollisuuksia tms., vaikka siellä ei asuisikaan?

Vierailija
2/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaankin ottaisin ja lähtisin sinne työnhakuun. Paljon enemmän mahdollisuuksia ja varsinkin, kun englannin lisäksi sujuu espanjakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin, eihän siitä haittaakaan olisi.

Vierailija
4/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, vaikka maksettaisi.

Vierailija
5/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ottaisi! :D

Vierailija
6/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäisi?

Vierailija
7/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla ei ole mitään syitä muuttaa sinne.

Vierailija
8/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tulevaisuudessa minulla se onkin. 

Vierailija
9/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa jos siihen ei liity mitään velvollisuuksia.

Vierailija
10/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suurimmista unelmistani on muuttaa pysyvästi USA:an

Vierailija
11/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo. Mitään iloa ei toistaiseksi siitä ole ollut. Paitsi maahantulotarkastus on paljon iisimpi ja nopeampi, jos sinne matkustaa.

Vierailija
12/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:14"]

Mulla on jo. Mitään iloa ei toistaiseksi siitä ole ollut. Paitsi maahantulotarkastus on paljon iisimpi ja nopeampi, jos sinne matkustaa.

[/quote]

No vanhempana on. USA huolehtii omista vanhuksistaan siten, että kansalaisten hoitopvmaksut on pienemmät kuin ei kansalaisen.

Nyt saat myös olla vaikka Suomessa 3v ja silti palata takaisin USA:han, niin ei green cardin kanssa voi tehdä.

US kansalainen

Vierailija
13/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin.

Vierailija
14/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n kansalaisuuteen liittyy velvollisuus maksaa verot Yhdysvaltoihin vaikka ei asuisi siellä. Myös eräällä Afrikan maalla on samanlainen järjestelmä, mutta se ei kiinnosta mitään länsimaata vaan ne pitävät sitä tungetteluna. Yhdysvaltain kanssa on verosopimus useimmilla Euroopan mailla, ja koska Euroopassa on korkeammat verot kuin USA:ssa, käytännössä tällä ei ole vaikutusta muuten kuin että tulee tukeneeksi Yhdysvaltoja oman kotimaansa sijaan.

Yleisesti ottaen kannattaa ratsastaa kahdella hevosella ja pitää eri maan kansalaisuutta kuin missä itse asuu. Olen mies ja välttelen Suomen armeijaa toisen maan kansalaisuuden avulla.

Vierailija
15/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:25"]

USA:n kansalaisuuteen liittyy velvollisuus maksaa verot Yhdysvaltoihin vaikka ei asuisi siellä. Myös eräällä Afrikan maalla on samanlainen järjestelmä, mutta se ei kiinnosta mitään länsimaata vaan ne pitävät sitä tungetteluna. Yhdysvaltain kanssa on verosopimus useimmilla Euroopan mailla, ja koska Euroopassa on korkeammat verot kuin USA:ssa, käytännössä tällä ei ole vaikutusta muuten kuin että tulee tukeneeksi Yhdysvaltoja oman kotimaansa sijaan.

Yleisesti ottaen kannattaa ratsastaa kahdella hevosella ja pitää eri maan kansalaisuutta kuin missä itse asuu. Olen mies ja välttelen Suomen armeijaa toisen maan kansalaisuuden avulla.

[/quote]

Ei USA verota toista kertaa ja Suomella ja USA:lla on nimenomaan sopimus siitä..

Teet ilmoituksen sinne, mutta et maksa.

Vierailija
16/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot maksetaan sinne missä työ tehdään ja asuinpaikan mukaan.

Vierailija
17/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullu ei ottaisi, niitähän nimittäin ei edes saa ihan noin vain.

Vierailija
18/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:25"]

[/quote]

Kovin olet tehnyt elämääsi ison ongelman pikku asian takia, itse menisin puoleksi vuodeksi armeijaan vaikka toisen kerran jos olisi mahdollisuus. Sielä oli mukavaa.

Vierailija
19/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla noin vain otettavissa. Epäilen, että jäisi monelta syntyperäiseltäkin saamatta, jos joutuisivat kyseiseen tenttiin. Enkä ymmärrä, mitä minä siitä hyötyisin, kun en ole muuttamassa tai edes matkustamassa Yhdysvaltoihin. Olen sen verran asunut ulkomailla, että osaan arvostaa kotimaatani.

Vierailija
20/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:36"]

Ei taida olla noin vain otettavissa. Epäilen, että jäisi monelta syntyperäiseltäkin saamatta, jos joutuisivat kyseiseen tenttiin. Enkä ymmärrä, mitä minä siitä hyötyisin, kun en ole muuttamassa tai edes matkustamassa Yhdysvaltoihin. Olen sen verran asunut ulkomailla, että osaan arvostaa kotimaatani.

[/quote]

Tentti on kyllä pikkujuttu, ihan muut asiat sen ratkaiseen

Tenttiin opettelet ulkoa 100 vastausta jotaka sulle annetaan ja sulta kysytään max.10 ja oikein on oltava niistä 6.

Samat asiat opetetaan täällä alakoulussa kaikille, jos ne sitten unohtaa, se on oma asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä