Lapsi 6v on itkenyt taukoamatta jo kaksi tuntia. En ymmärrä mikä hätänä?
Ei ole kuumeinen tai muutenkaan sairaan oloinen. Eikä meillä ole täällä mitään riitaa tai muuta draamaa ollut. Silti lapsi huutaa ihan täyttä kurkkua. Yleensä itkee hyvin vähän. Kysyttäessä ei valita mitään kipua. Outoa
Kommentit (64)
Oletko kokellut tunteiden sanoitusta
Onko teillä eläimiä? Ontuuko?
Oma 2v huusi kerran kurkku suorana, syy oli jalkapohjaan uponnut vaalea kissankarva!
Meillä oli ihan tavallista, että kuopus vaan itkeä huusi. Mihinkään ei sattunut, ei tahtonut mitään, kunhan itkeäpillitti
Täytti just 18 vuotta. Teini-iässäkin toisinaan käyttäytyi ihan samalla lailla, muttei sentään huutanut suoraa kurkkua. Se on hänen tapansa päästellä paineita.
Sano että nyt rauhoitut tai ei joulupukki tuo lahjoja
Vierailija kirjoitti:
Komenna se turhan itkijä omaan sänkyynsä rauhoittuun tai sitten viet kallonkutistajalle. Ei vieraat ihmiset voi tietää , minkä sätkyn kesken sopan syönnin ipanas sai ! Sinunhan se pitäis tietää ja tuntea ipanas.Vastuukin on sinun.
Ennen kuin alkaa oirehtia ja kostaa omaa huonoa lapsuuttaan lapselleen kannattaa kuitenkin poissulkea muut syyt.
Me ollaan tehty yleensä pari ei niin tarpeellista päivystysreissua aina yhtä _todella_ hyvin perusteltua päivystysreissua kohden. Yksikään reissu ei kaduta, aina kuitenkin ollaan joku apu saatu.
Vilkaisit kurkkuun joten tuskin tästä on kyse vaan olisit jo huomannut mutta sanon nyt varmuudeksi: irtosiko lapselta ehkä ensimmäinen maitohammas ja pelästyi sitä. Varsinkin jos nielaisi hampaan vahingossa.
Ennen kuin alkaa oirehtia ja kostaa omaa huonoa lapsuuttaan lapselleen kannattaa kuitenkin poissulkea muut syyt.
Itkemisestä rankaisijoilta pitäisi ottaa lapset pois.
Vierailija kirjoitti:
Yle areenaan on tullut uusia Ryhmä hau -jaksoja. Ota syliin ja katsokaa niitä. Jospa rauhoituttuaan saisi kerrottua, mistä on kyse.
Luit otsikon väärin. Lapsi on 6v, ei 2v.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisit kurkkuun joten tuskin tästä on kyse vaan olisit jo huomannut mutta sanon nyt varmuudeksi: irtosiko lapselta ehkä ensimmäinen maitohammas ja pelästyi sitä. Varsinkin jos nielaisi hampaan vahingossa.
Ongelma ratkesi kiitos. Hammas ei ole irronnut vaan heiluu. Sitä oli pelästynyt. Sanoin että jätski vois auttaa ja nyt syö varoen sitä. Itku loppui. Kiitos, melkoinen salapoliisi näköjään välillä pitää olla, teistä oli paljon apua. Itse ei kaikkea hoksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ratkesi kiitos. Hammas ei ole irronnut vaan heiluu. Sitä oli pelästynyt. Sanoin että jätski vois auttaa ja nyt syö varoen sitä. Itku loppui. Kiitos, melkoinen salapoliisi näköjään välillä pitää olla, teistä oli paljon apua. Itse ei kaikkea hoksaa.
Miksi lapsi ei siitä uskaltanut sinulle heti kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas nössö penska.
Veisin påivystykseen, jos syy ei selviä kotona. Voisi olla jokin juttu ruoassa, jos on tullut kesken syömisen.
Vierailija kirjoitti:
Veisin påivystykseen, jos syy ei selviä kotona. Voisi olla jokin juttu ruoassa, jos on tullut kesken syömisen.
Nyt vasta huomasin, että syy selvisikin jo. Hyvä ettei ollut kyse vakavammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voit opettaa lapselle, että ensi kerralla avaa suunsa (muuten kuin itkeäkseen) ja kertoo, mikä hänellä on hätänä. Kyseessä kuitenkin jo ensi vuoden koululainen. Ei sinne kouluun voi äitiä hälyttää joka kerta kun tulee joku ongelma.
Siis oikeasti, nykyään on tyhmiä lapsia koska tyhmät vanhemmat lisääntyy. Mitähän tuonkin pensan elämästä tulee kun tuollainen teatteri yhdestä heiluvasta hampaasta. Itse olin aina iloinen ja ylpeä heiluvasta maitohampaasta pienenä.
Voi v..tu kirjoitti:
Siis oikeasti, nykyään on tyhmiä lapsia koska tyhmät vanhemmat lisääntyy. Mitähän tuonkin pensan elämästä tulee kun tuollainen teatteri yhdestä heiluvasta hampaasta. Itse olin aina iloinen ja ylpeä heiluvasta maitohampaasta pienenä.
No meillä lapsen hammas alkoi heilua ja se kirkui niin, että isänsä oli saada kohtauksen. Minä sain sitten selvitettyä asian ja laitettua asiat mittasuhteisiin.
Sama lapsi veti jo pienestä pitäen sellaista draamaa kaikesta, että ihmeissämme oltiin monta kertaa.
Lapsesta kasvoi basisti seurakunnan bändiin. Ehkä se hankkii vielä ammatinkin, kunhan nyt ensin suorittaa lukion loppuun.
Mun kuusivuotias sai pitkän itkukohtauksen ekaa kertaa elämässään (koliikin jälkeen). Se oli todella outoa ja pelottavaakin. Neuvolassa kysyivät, oliko lapsella parivuotiaana uhmaikä. Ei oikeastaan... eli näin lapsen ollessa kuusivuotias hänen ensimmäisen uhmakohtauksensa. Se näytti siltä, kuin hän olisi tullut hulluksi. Ei ollut vihainen, ei potkinut tai huitonut, mutta itki pitkin pituuttaan lattialla. Laukaisevaa syytäkään en löytänyt. Vaikea ikä lapselle, kun lapsi ei ole enää pieni, muttei vielä isokaan (koululainen).