Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä koronarokotteesta on, jos sitä ei kukaan halua ottaa?

Vierailija
06.12.2020 |

Tätä ihmettelen. Rokotetta tunnutaan odottavan kuin kuuta nousevaa, mutta samalla kukaan ei tunnu haluavan itse ottaa rokotetta. Käytännössä siis jatketaan poikkeusoloissa elämistä samoin kuin tähänkin asti?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa oli juuri pitkä ketju, jossa äidit yksissä tuumin totesivat miten eivät itse ota rokotetta eivätkä anna rokottaa lapsiaan. Ei siis käytännössä tulla palaamaan normaaliin elämään rokotteen ilmestymisen jälkeen.

Vierailija
2/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään mitään hyötyä jos ei sitä oteta. Jokainen vastaa omalta osaltaan että ottaako vaiko eikö ota.

Kannattasi viranomaisten miettiä sitäkin, että miksi ihmiset eivät sitä ottaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva on haluamatta.

Vierailija
4/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän valtaosa vanhuksista ja riskiryhmiin kuuluvista ota sen. 

Vierailija
5/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli juuri pitkä ketju, jossa äidit yksissä tuumin totesivat miten eivät itse ota rokotetta eivätkä anna rokottaa lapsiaan. Ei siis käytännössä tulla palaamaan normaaliin elämään rokotteen ilmestymisen jälkeen.

Jättäisit nämä änkyrät rauhaan, ja tyydy siihen tilanteeseen mikä on. Ei ole sinun asiasi muiden tekemiset. Mene vaikka kävelylle.

Ota selvää asioista ja pistä suusi kiinni.

Vierailija
6/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole todennäköisempää että lapsi saa rokotteesta seurauksia kuin vakavan koronan. Eli lapsille sitä nyt ei ainakaan kannata antaa.

Vierailija
7/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kansasta noudattaa suosituksia ja haluaa rokotteen. Toinen mokoma ei välitä koko asiasta. Saas nähdä, mitä tästä seuraa.

Vierailija
8/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yli puolet suomalaisista olisi sen ottamassa, kertovat gallupit tällä hetkellä. Ei kannata vetää liian laajoja johtopäätöksiä jonkun facebook-ryhmän mamojen juttujen perusteella.

9/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että todella suuri osa ihmisistä luottaa lääketieteellisiin asiantuntijoihin, jotka lähes kaikki suosittelevat ottamaan rokotteen. Jos rokotetta olisi liian vähän, siitä kilpailtaisiin. Ihmiset haluavat palata vapaaseen elämäntyyliin mahdollisimman nopeasti, ja rokote nähdään tienä siihen.

Vierailija
10/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun monet tutut ainakin sanovat, etteivät ota rokotetta kun sitä ei ole tässä ajassa ehditty testata kunnolla. Muuten ei ole kyse rokotevastaisista henkilöistä.

Vierailija
11/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman yli puolet suomalaisista olisi sen ottamassa, kertovat gallupit tällä hetkellä. Ei kannata vetää liian laajoja johtopäätöksiä jonkun facebook-ryhmän mamojen juttujen perusteella.

Aika pieni prosentti rokotesuojan kannalta.

Vierailija
12/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö ottaa, ja oma isäni ottaa sen. Itse en aio ottaa, ja olen melko varma etteivät aikuiset lapsenikaan sitä ota. Ehkä hoitoalalla työskentelevistä suuri osa ottaa rokotteen?

Vierailija
13/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että aika moni sen kuitenkin ottaa. Itsekin olin ensin vastaan, mutta nyt suhtaudun jo neutraalisti ja voisin hyvinkin kuvitella ottavani rokotteen.

14/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itse rokotuksen heti kun sen saan. Tuttavapiirissäni kukaan ei ole kertonut, että ei aikoisi ottaa rokotusta. Ilmeisesti rokotepelko koskee vain joitain erityisryhmiä, joiden edustajia en tunne?

Vierailija
15/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani rokotevastainen, vaikka en ottanutkaan Pandemrixiä aikoinaan, enkä ole ottanut influenssarokotusta kuin kerran elämässäni. Jäykkäkouristuksen voisin käydä uusimassa. Mutta ei nyt huvita laajentaa repertuaaria. En osaa pelätä koronan sairastamista niin paljon, että haluaisin rokotteen. Varmaan molemmissa on riskinsä.

Vierailija
16/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä menoa äityleiltä loppuu lapsilisät ja sossutuet hyvin pian. Koulutus muuttuu maksulliseksi ja samoin terveydenhoito, synnytyksestä maksat sen 4000e kun pykäöät itse  tai 8000e jos sektiolla. .Jos rokotetta ei oteta, talous romahtaa ja sitten nämäkin mammat pärjää ihan omillaan.

Vierailija
17/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vastustetaan ja sitten omalla vuorolla otetaan siinä missä muutkin.

Näin se menee aina.

Vierailija
18/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei palauta mitään vanhaaa normaalia. Elkää uskoko niihin puheisiin. Faucikin sanoi että rokotettujen tulee käyttäytyä ihan samalla tavalla kun rokottamattomien. Eihän vielä edes tiedä estääkö rokote tartuttamasta eteenpäin.

Elkää uskoko a s r t roturffausta.

Vierailija
19/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuylee mieleen tilanne, jossa Seitana maanitteli Jeesusta temppelinharjalla: Kumarrra minua niin saat tämän kaiken/Media toitottaa: Ota rokote niin saat ryhtyä toteuttamaan perustarpeitasi uudelleen...

Vierailija
20/31 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Puolet kansasta noudattaa suosituksia ja haluaa rokotteen. Toinen mokoma ei välitä koko asiasta. Saas nähdä, mitä tästä seuraa.

51.6 prosenttia astui myös sikapiikkiin, sivulla 10: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/80009/c02a3788-a691-47a4-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme