Yksin itsenäisyyspäivän vietto
Kommentit (19)
Katson itsenäisyyspäivän ohjelmaa illalla ykköseltä. Asun yksin.
Eihän sitä tarvitse mitenkään viettää. Tunne on tärkein.
No en kyllä yhtään mitenkään xD Koitan toipua yövuoro-putkesta.
Koitan tehdä juhlafiiliksen, vaikka asunkin yksin enkä ole menossa mihinkään. Aamulla laitoin nätit vaatteet ja juhlavan meikin. Katselen Tuntematonta Sotilasta (en erityisemmin pidä elokuvasta, mutta tapaan silti joka vuosi avata television kun se tulee). Finlandia-hymnin eri versioita tulee kuunneltua pitkin päivää, pidän siitä kovasti. Yleensä olen itsenäisyyspäiväksi hankkinut jonkun sinivalkoisen kukkakimpun pöytään, mutta tänä vuonna rahat ovat vähissä niin jätin ostamatta.
Kun on yksineläjä, mitään juhlapäiviä ei tule vietettyä.
Itse teen töitä ja niin näyttää kaikki muutkin työkaverit tekevän, kaikki online :D.
Ymmärrän, että juhlapäiviä on kiva juhlistaa laittautumalla, kattamalla pöydän kauniisti jne, vaikka yksin olisikin. Itse laiskuuttani en mitenkään laita mitään, tunne on kuitenkin läsnä. Ja tv: n juhlalähetykset katson. Joulu- aattoa laitan enemmän.
En mitenkään, ihan perussunnuntai. Koiran kanssa käyn puistossa ja siivoa kotona.
Itsenäisyyspäivät yksin on tuttu juttu. Mies on aina töissä tällöin, pv:lla töissä ja minä sekä lapset keskenään kotona. Joskus katsoin ikkunasta ulos kun muut lapset isineen riehui pulkkamäessä, mutta meillä ei koskaan. En viitsinyt sinne tunkea ainoana äitinä mukaan.
Minä vietän. Ostin naudan sisäpaistia ja haudutin siitä siivuja kermassa ja aurajuustossa. Siihen kylkeen perunamuussia jauhoisista perunoista, tuoresalaattia, keitettyä kananmunaa katkarapuhöystöllä, gato negro semi makeaa punaviiniä. Tuntematonkin on päällä, alkuun katsoin intensiivisesti, nyt taustalla. Johtuisko punaviinistä, tiedä häntä, mutta on tullut Edvinin versio katsottua pari kertaa ennenkin. Hyvä se on ei siinä mitään.
Hyvä se on tässä maassa olla yksinkin. Ei tule kukaan sanomaan mitä sun pitäis ajatella, tehdä tai esim. äänestää.
Olet itsenäinen ja voit viettää päivää.
En ota painetta juhlimisesta. Jos ei tee mieli, niin ei tee mieli, jos tekee, niin sitten juhlii omalla tavallaan. Nyt monet on yksin, koska Korona. Tykkään vähän juhlistaa, koska Suomi on paras!
Tykkään rentoutua ja rauhoittua, paistoin torttuja ja laitan pari kynttilää ikkunaan kuudelta. Tuntematon pyörii taustalla myös. Laitoin ruokaa ja olla mökötän, nautin tunnelmasta, on rauhallista. Se on hieno juttu, ei itsestäänselvyys.
En mitenkää. :) Päivä muitte joukossa.
Katselen Tuntematonta ja kokkailen joululaatikoita, kun alkoi tehdä niitä mieli.:) Olen koristellut yksiöni jouluvaloilla ja nautin tunnelmasta. Myöhemmin ajattelin katsoa itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia telkkarista, ei sen kummempaa. En ole koskaan tähän yli 30:en vuoteen ollut parisuhteessa tai asunut kenenkään kanssa, niin olen tottunut luomaan juhlatunnelmaa keskenäni.
Laitan lohen uuniin, tein pannacottaa johon teen mustikoista päälle kastikkeen, ostin marimekon servetit, pöytä katetaan ja nostetaan prosecco malja suomelle ja tietty kynttilät klo.18.00.
Yksin elävänä ja köyhänä vietän itsenäisyyspäivänkin yksin. Ei ole tv:tä. Isänmaallisena immeisenä juhlin kumminkin syämessäin. Muistelen vanhempia sukulaisia ja sota-aikojaan, jopa punikkikapinaa, jonka sdp alotti 1918. Nyt kun ollaan eu:ssa niin eihän Suomi ennää itsenäinen ole. Vaan se itsenäisyys vielä pallautettaan, erotaan ee uista ja yy koista. Keitän kohta kahvin, otan namit adventtikalenterista, käyn kaupassa, pelloon heideitä, kuuntelen ratiota, polttasin kynttilää jos uskaltaisin vaan en tohi. Valmistauvun huomiseen työpäivään.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja toista atventtia kanssa, voikee hyvin.
Kovin surullista ap. Miksi et koe sinulla olevan sellaista suhdetta isänmaahasi, että haluaisit sitä juhlistaa?