Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetäänkö jossain päin Suomea yleisesti kurahousut-sanaa (eikä sadehousut)?

Vierailija
20.04.2014 |

Huuto.netissä huomasin kun joku kauppaa 158cm/14v kokoa olevia sadehousuja ja käyttää otsikossa ja ilmoituksessa pelkästään kurahousut-sanaa. Tuntuis vaan itsestä hassulta puhua 14-vuotiaalle kurahousuista, kun tulee mieleen joku päiväkoti!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 10:51"]

Siis käyttääkö joku 14-vuotias "kurahousuja" tai "sadehousuja"? NOT! En minäkään! Eikä käytä muuten mun lapsetkaan!

[/quote]

Jotkut lapset harrastavat sellaisia harrastuksia, että ollaan ulkona erilaisissa säissä, eikä aina pelata vain pleikkaria kuten teidän perheessä.

Vierailija
42/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulla ne on kurahousut. En oo koskaan kuullutkaan sadehousuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, anteeks tuli triplana.

Vierailija
46/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mikä vika on aikuisten kurahousuissa ? Tartutaan nyt kyllä liikaa tohon kura-sanaan. Kuraa on pihalla ja se kura voi tarttua vaatteisiin niin siksi ne ovat kurahousut. Oli ne sitten aikuisen tai lasten käytössä.

Vierailija
47/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut ja kurahanskat Turussa. Lyhyemmin kurikset. 

Vierailija
48/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:04"]

En kyllä ymmärrä mikä vika on aikuisten kurahousuissa ? Tartutaan nyt kyllä liikaa tohon kura-sanaan. Kuraa on pihalla ja se kura voi tarttua vaatteisiin niin siksi ne ovat kurahousut. Oli ne sitten aikuisen tai lasten käytössä.

[/quote]

No puhutaanhan potkupuvusta ja jumpsuitistakin eri sanoilla kun kyse on eri ikäisten vaatteesta, vaikka kyseessä onkin samanlainen vaate.

Vierailija
49/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kurahousut kunnon paksut, jotka pitää sateen lisäksi muutakin. Meillä lapsilla lisäksi sadeasuja mm.Didrikssonsin valmistamia, jotka välikausipukumaisia, mutta hyvä vedenpitävyys.

Vierailija
50/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 10:51"]

Siis käyttääkö joku 14-vuotias "kurahousuja" tai "sadehousuja"? NOT! En minäkään! Eikä käytä muuten mun lapsetkaan!

[/quote]

Meidän 12-, 14- ja 17-vuotiaat käyttävät kurahousuja esimerkiksi silloin, kun ollaan sadekelillä sienimetsässä, mökin pihatöissä jne. Kerran esikoisella oli kaveri mökillä vieraana. Oli pyydetty ottamaan "mökkivaatteet" mukaan. Siellä poika vitivalkoisissa farkuissa vesisateessa poltti risuja ja raahasi multaisia marjapensaiden tukikeppejä (vanhaksi menneitä)nuotioon. Kunkaveri tuli seuraavan kerran mökille, niin jostakin sille oli löytynyt mukaan - kurahousut!

Vierailija
51/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:18"]Lapsilla kurahousut aikuisilla sade-asu. Jyväskylässä siis.

[/quote]

Just, näin meilläkin sade-asu käytössä sadehousu kuulostaa teennäiseltä.

Vierailija
52/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 10:51"]Siis käyttääkö joku 14-vuotias "kurahousuja" tai "sadehousuja"? NOT! En minäkään! Eikä käytä muuten mun lapsetkaan!

[/quote]

Teini-äiti wt-paratiisin portilla. Minkä ikäisiä sun pikkuiset on jos itse olet vasta14? Porvoon lastensuojelu on lujilla

Vierailija
53/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi aikuisten raviasuista löytyy erikseen sadehousut ja kurahousut. Jos haluatte tietää, mitä ero niillä on, kvg.

Kurahousuja käytetään kuraisella radalla silloinkin kun ei sada, kuten myös kärryissä kurasuojia. Sadehousuissa näkyi olevan henkselit.

Vierailija
54/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä? 

Entäs paita vai pusakka? 

Vierailija
55/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että kurahousut. Aikuisella voi olla sadeasu, jolloin puhuisin sadeasun housuista. Ton huuto.netin ilmoituksessa oli mielestäni selvästi kurahousut. Paksua kangasta, jolla on selvästi myllättykin, koska oli aika kuluneet ja reikäiset.

Vierailija
56/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tökerösti sanottu :D En minäkään aikuisena kurahousuja pukisi.

Vierailija
57/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivareita onko heitä? tuntuu olevan ihan riittävästi  kun tännekkin niitä on eksynyt varsinaisia pilkunnussijota

Vierailija
58/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen asia on olemassa kuin sadehousut. Siis sadetta vastaan suojaavat housut nuorille ja aikuisille, jotka liikkuvat myös huonoissa sääoloissa ulkona, mutta eivät kuitenkaan möyri maassa kuralätäköissä. Sadehousuja käyttävät kaikenlaista ulkoilua, vaellusta, eräretkeilyä harrastavat ihmiset.

http://varuste.net/Mac+in+a+sac+Sadehousut?_tu=29128

http://www.scandinavianoutdoorstore.com/miesten-vaatteet/vedenpitavat-kuorihousut/voss-sadehousut/

http://www.retkiaitta.fi/product/9926/helly-hansen-voss-w--sadehousut

Vierailija
59/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:46"]

No on tökerösti sanottu :D En minäkään aikuisena kurahousuja pukisi.

[/quote]Olenko minä sitten jotenkin huono, kun minulla on kurahousut ja tietääkseni olen aikuinen?

Vierailija
60/65 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä liian vähän elämässänne miettimistä, kun tällainen aihe herättää näin vilkkaan keskustelun? Onhan se yx hailee, millä niitä nimitetään, ja niitä käytetään jos/kun tarvitaan. Ratsastajat, purjehtijat, mopoilijat, you name it.