Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuotta olet pisimmillään tehnyt töitä ilman lomia?

Vierailija
20.04.2014 |

Mistä se johtui ja mikä auttoi jaksamaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään vuotta. Olen opettaja, joten pitkät opetuksettomat jaksot korvaavat vähän heikkoa palkkaa.

Vierailija
2/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:38"]

En yhtään vuotta. Olen opettaja, joten pitkät opetuksettomat jaksot korvaavat vähän heikkoa palkkaa.

[/quote]

opettajien palkka ei oikeasti ole mikään heikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pitäisi määrittää, että mikä se on se loma. Onko se matka johonkin vai palkallinen aika, jolloin ei tarvitse olla töissä?

Olin viimeksi lomalla eli pois töistä yli 2 päivää peräkkäin vuonna 1991. Mitenkö jaksan - valitsin tämän itse, nautin työstäni.

Vierailija
4/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:40"]

[/quote]

[/quote]

On se koulutukseen, työn vastuullisuuteen ja itsenäiyyteen sekä yhteiskunnalliseen merkittävyyteen nähden. Kyseessä on kuitenkin asiantuntija-ammatti, jossa suomalaiset ovat vieläpä maailman parhaimmistoa.

Vierailija
5/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinyrittäjällä ei ole koskaan lomaa, ei firmaa voi laittaa kiinni, ja sijaiseen ei ole varaa kuin ehkä joskus yhdeksi tai kahdeksi päiväksi jos on ihan pakko. Viisi vuotta olin yrittäjä, ja yrittäjyys on elämäntapa, se auttaa jaksamaan, ei ole pakko tehdä mitään jos ei halua, kukaan ei kyylää selän takana mitä teet, jos mokaat, katso peiliin. Pelkkä tietoisuus, että jos oikeen alkaa vituttaa, voi laittaa lapun luukulle ja lähteä menemään auttaa.

Vierailija
6/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:19"]

Yksinyrittäjällä ei ole koskaan lomaa, ei firmaa voi laittaa kiinni, ja sijaiseen ei ole varaa kuin ehkä joskus yhdeksi tai kahdeksi päiväksi jos on ihan pakko. Viisi vuotta olin yrittäjä, ja yrittäjyys on elämäntapa, se auttaa jaksamaan, ei ole pakko tehdä mitään jos ei halua, kukaan ei kyylää selän takana mitä teet, jos mokaat, katso peiliin. Pelkkä tietoisuus, että jos oikeen alkaa vituttaa, voi laittaa lapun luukulle ja lähteä menemään auttaa.

[/quote]

Jaa, olen kyllä yrittäjänä pitänyt lomaa kesällä 5-6 vkoa ja joulun aikaa 3 vkoa. Samoin tekee yrittäjäsiippani. Välillä tulee pidettyä myös pidennettyjä viikonloppuja.

Vierailija
7/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:38"]En yhtään vuotta. Olen opettaja, joten pitkät opetuksettomat jaksot korvaavat vähän heikkoa palkkaa.

[/quote]

Ai mitä heikkoa palkkaa? Eikö siellä kouluissa tiedetä oikeasta elämästä mitään, kun luullaan keskipalkkaa isompaa palkkaa heikolksi?

Vierailija
8/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:42"]Ja nyt pitäisi määrittää, että mikä se on se loma. Onko se matka johonkin vai palkallinen aika, jolloin ei tarvitse olla töissä?

Olin viimeksi lomalla eli pois töistä yli 2 päivää peräkkäin vuonna 1991. Mitenkö jaksan - valitsin tämän itse, nautin työstäni.

[/quote]

Loma on tietysti palkallinen aika kun ollaan töistä pois. Yksityisyrittäjällä vaikka palkaton. Ei ole mitään matkojen kanssa tekemistä.

Vierailija
9/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:42"]Ja nyt pitäisi määrittää, että mikä se on se loma. Onko se matka johonkin vai palkallinen aika, jolloin ei tarvitse olla töissä?

[/quote]

Loma on tietysti palkallinen aika kun ollaan töistä pois. Yksityisyrittäjällä vaikka palkaton. Ei ole mitään matkojen kanssa tekemistä.

[/quote]

Aha - työtön ei ole lomalla vaikka on vapaalla? Eikä lomalla voi olla kahden työjakson välissä esim. 2 viikkoa, jos on virallisesti työtön?

Vierailija
10/12 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tehdessäni minulla on aina ollut normaalit lomat, mutta opiskeluaikana oli toisin.

Ikävuosina 16 v- 24 v opiskelin ja tein töitä vuodet ympäriinsä ilman kesälomaa. Se eka palkallinen kesäloma tuntui aivan luksukselta.

Vierailija
11/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:40"]

[/quote]

[/quote]

On se koulutukseen, työn vastuullisuuteen ja itsenäiyyteen sekä yhteiskunnalliseen merkittävyyteen nähden. Kyseessä on kuitenkin asiantuntija-ammatti, jossa suomalaiset ovat vieläpä maailman parhaimmistoa.

[/quote]

Ei aina pidä rutista ja valittaa.

Vierailija
12/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:19"]

[/quote]

Jaa, olen kyllä yrittäjänä pitänyt lomaa kesällä 5-6 vkoa ja joulun aikaa 3 vkoa. Samoin tekee yrittäjäsiippani. Välillä tulee pidettyä myös pidennettyjä viikonloppuja.

[/quote]

No teillä on työntekijöitä sitten, ei voi puhua samana päivänäkään. Kyllä asiakkaat kaikkoaa jos putiikki on kiinni silloin kun asiakas jotain haluaisi ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan