Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammimammat uuteen viikkoon 4.8.

04.08.2008 |

Terve vaan... en ole jaksanut kirjoitella, koska tilanne on ennallaan. Tai no ei ihan, vaan pahempi. Tähän asti olen nukkunut heti kun on tilaisuus, siis öisinkin sen puoli tuntia kerrallaan. Ei mitään nukahtamisvaikeuksia.

Nooh, päätettiin sitten viikonloppuna että mies on Sisun kanssa ja minä saan nukkua. Eipähän se sitten mennytkään ihan niin. Olin jo niin väsynyt että en saanut nukuttua koko yönä. Aamusta sellaiset 1-2 tuntia. HIENOA! No, ajattelin että seuraava yö menee sitten paremmin ja mies oli ihan tyytyväinen vauvan kanssa oleiluun.

Siispä laitoin tulpat korviin ja ajattelin että NYT minä nukun. Nukuinkin, kaksi tuntia, kunnes esikoinen tulee repimään hereille, että nyt tulee verta nenästä. Ja sitä tulikin sitten kunnolla. Toista tuntia puristin nenää, pidin jääpussia, tungin spongostania nenään ennen kuin se loppui. Sitten luuttusin isoimmat veret ja pistin pojan nukkumaan. Arvatkaa vain sainko enää unta sen episodin jälkeen. En.

No eilen päätin että menen Sisun kanssa nukkumaan kun mieskin lähtee taas aamulla töihin. Sisu piti normaalit möykkänsä, mutta minä en saanut nukahdettua enää. Ensimmäisen kerran torkahdin neljän aikaan ja kuudelta Sisu olikin jo virkeä.

Mulla on ennenkin ollut univaikeuksia ja tiedän että niistä ei sitten pääse kuin nappien avulla eroon. Mutta nyt yritän ottaa rennosti ja valvon. Kun ei nuku niin ei. Valvotaan sitten. Kai sitä sitten nukkuu kun ei enää tolpillaan pysy. Mä kyllä pelkään että mulla alkaa omat nenäverenvuodot ja migreeni kun olen liian väsynyt.

Magdakin tuossa jossain mainitsi että olisi itse jo hoitolassa tässä tilanteessa. Täytyy sanoa, ettei paljon puutu täältäkään. Ja Miukkis, Sisu on tällainen "voimatorkkuja". Ja se ei juuri unta tarvitse, eikä itse kärsi siitä. Ihan iloinen ja pirteä se yleensä on.

Sen verran olen hengissä, että noita liiton asioita olen hoitanut, mistä Justus puhui. Viime äippärillä sai vapautuksen maksusta, mutta nykyään saa vain alennuksen. Sain viime viikolla päätöksen, että nyt loppuvuonna elo-joulu (alkuvuodesta olen maksanut) joudun maksamaan enää VAIN 110 e!!! Siis valtaisa alennus suorastaan. Koko vuosimaksu on 350 e. Kallis liitto mulla.

Nyt pitää mennä lepäämään, ei oikein jaksa pystyssä olla. Palaillaan.

- uneton

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin Sellon jesperjuniorista koko 0-6kk. Hyvät, konepestävät nahkatossut jotka ei irtoa jalasta itsekseen.

Hinta tosin järkyttävän 35e.... Voisin myydä noi meidän tossut sulle halvalla jos haluat ja ne mahtuu Innalle. On sopivat vielä Tomakselle mut Innalla varmaan pienempi jalka vielä! Tosin ovat oliivinvihreä-ruskeat..Ja Innahan käyttää tyttöjen värejä..

Nojoo. Nähdään!

Vierailija
42/43 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaxen on tosiaan paljon parempi kuin Panadol. Se vaan on reseptitavaraa tai oli ainakin viisi vuotta sitten, joten ekan lääkärireissun yhteydessä sitten täytyy pyytää lääkäriä sitä kirjoittamaan kunnon pullo. Kaksi ekaa lasta hoidettiin supoilla ja panadol-mikstuuralla. Kolmannen kohdalla (ei saanut korvatulehduksia vaan laryngiitin flunssien yhteydessä) lääkäri sitä ehdotti ja kirjoitti sen verran ison pullon, että sillä selvittiin ne pahimmat ekat vuodet.

Lyhennetty työpäivä on tosi jees! Mä tein sitä aikanaan esikoisen ja kakkosen aloitellessa päiväkotiuraansa. Kolmosen aikaan rakennettiin... Nyt luultavasti siirryn lyhennettyyn taas vuoden alussa, kun neiti menee hoitoon. Pitemmän työmatkan takia taidan kuitenkin tehdä neljää täyttä päivää enkä viittä kuusituntista niinkuin aiemmin. Rahatilanteen mukaan sitä sitten jatkan niin kauan kuin laki sallii.

Meillä neiti päristää ruokaansa silloin kun on mielestään pahaa. Makeeta pitää neidille olla, mieluiten porkkanaa joka kerta. Marjat ja hedelmät menee aina päristelemättä. Lihat menee nyt paremmin, joko on tottunut makuun tai sitten tykkää kun laitan aina hippusen jotain yrttiä joukkoon.

Xenan Pinjalle paranemista!

Ametisti: Tuleeko teillä sähköt vielä ilmajohtona? Ties vaikka se olisi lähialueen helpoin tie maahan. Vaikka laittaisittekin ukkosenjohdattimen, niin kannattaisi silti varmaan aina kiskoa tietokone ja telkkari irti seinästä ukkosella. Mä tosin en ole ikinä itse sitä vaivautunut tekemään.

Pajunkukka: En mä uskalla luvata mitään. Täytyy katsoa ensin miten päivärytmi muotoutuu. Vastaukseni on siis jyrkkä ehkä. :P

Sauna on kohta lämmin, esikoinen ajoi nurmikon lyhyeksi ja mies sai stereoitten vahvistimenkin taas toimimaan. Kyllä meidän kelpaa. :)

Strutsi ja neiti 31.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen vihdoinkin...

perjantaina matkattiin tosiaan kuusi tuntia pohjoisesta helsinkiin isäni luokse. Lastenvaunu oli täynnä joten jouduin tai siis sain paikat meille sellaiseen ns. hyttiin.kaksi vierekkäistä paikkaa. oli kyllä todella hyvät paikat eikä ollu muita alkumatkasta niin saatiin olla Mikaelin kanssa ihan kahdestaan. Huonona puolena voisi sanoa sen että lastenhoitohuone oli ainakin viiden vaunun päässä ja pullonlämmitin vessassa oli tuhottoman hidas.joten joutui mikael tyytymään nälissään puoli lämpimään maitoon. muuten matka meni todella hyvin. hymyili ja jutteli kovasti eräälle vanhalle miehelle joka istui meijän kanssa samassa hytissä jonkun matkaa.

mikael oli kauhean väsynyt lauantain mutta tänään meni paremmin kun tottuu ympäristöön ja muihin ihmisiin tässä talossa. hyvää se tekee mikaelillekin nähä muita ihmisiä kuin tätä akkaa :D

Tänään kävin Tennispalatsissa katsomassa Sinkkuelämää-elokuvan. Voi sitä naurua ja itkua. Isäni vahti mikaeli sen aikaa. tai siis kuunteli kun poika huusi. oli ollut muutaman kerran noin minuutin hiljaa ja sitten aloitanut. ei kait se muuten opi minusta erossa olemaan kuin vain raakasti jättämällä sen hoitoon. kun olen ollut sen kanssa sen kuuden kuukauden ajan jokaikinen päivä ja melkeinpä jokaikinen hetki.

eilen mikael suostui olemaan mahalleen ja nousi käsivarret ojossa lattialla ja luulin että se menee konttausasentoon mutta ei ihan. kohta, kohta...

väsyttää kauheana..'

meillä yöheräilyt saattaa mahdollisesti johuta huonosta patjasta pinnasängyssä. kun painoa on tullu lisää niin nykyinen patja on huono ja kova. joten patjaostoksille...

kävin eilen hakemassa jumbon lindexiltä sen libero-paketin oli leluna sellainen värikäs pinnasänkyyn laitettava pitkähkö lelu/kirja tai vastaava.

nyt on pakko mennä nukkumaan., oli kyllä jotain muuta mutta ei voi muistaa :)

ai nii, torstaina oli 6kk neuvola. painoa oli 9,75 ja pituutta 67,9. ulkomuistista muistaakseni...

MiiKaro ja Mikael 31.1