Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perhe-elämää tällainen oikein on?

Vierailija
06.12.2020 |

Meillä on kaksi pientä lasta. Mies on jo jonkin aikaa viettänyt päivät niin että puuhailee omiaan. Käy lenkillä ja treenaamassa, autotallissa touhuaa yksin jotain, katsoo yksin telkkaria jne. Jopa niin että minä ja lapset syödään aina keittiössä ruokapöydän ääressä ja mies vain ottaa pöydästä ruoan ja menee lautasensa kanssa yksin olohuoneeseen telkkarin ääreen syömään. Jopa aamupala menee näin. On lasten kanssa vain kun vaadin, ei koskaan oma-aloitteisti. Istuu samaan ruokapöytään jos vaadin mutta silloin ei puhu meille mitään vaan näyttää kärsivältä.

Kun puhutaan ongelmista niin en saa mitään kunnon selitystä miksi tekee noin. Saan vain vaatimuksia että minun pitää muuttua, mutta en kunnolla että miten.

Onko tämä nyt sitten sitä tavallista pikkulapsiperhe-elämää? Minusta tämä on todella surullista että on tällaista, eroajatuksetkin välillä käy mielessä.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette pariterapiaan suostu, niinntiesä, ettö sinun loppuelämäsi tulee olemaan tuollaista.

Jos eroat, niin eimkukaan muukaan mies ole kovin innolla perhe-elämään menossa. Hän ulkoistaa itsensä sinusta ja lapsista samalla tavalla.

Eli ero ei ole ratkaisu tähän ongelmaan.

Hyväksy se.

Taidat olla ap miehen kaltainen, joka yrittää paeta vastuutaan, ettei eron jälkeen tarvitsisi hoitaa omaa osuutta lapsista.

Kannustat, "ettei kannata erota" ---> ap joutuu hoitamaan jatkossakin lapset (= käytännössä YH). Tosin lapsien lisäksi tässä tapauksessa tulee ylimääräinen lapsi, se täysin huollettava mies.

Taitaisi olla helpompi erota, jos mies ei kanna vastuuta, lapsista ja muusta ja työtaakka jää täysin yhdelle (ap).

Kuoritko ap miehen perunatkin?

T. Minä kuorin, vielä 15v sitten, kunnes potkaisi pas_kan pihalle.

Minä olen eronnut, joka tietää, mitä pas kaa ero tuo mukanaan. Perunoiden kuoriminen olisi ollut pienempi paha kuin ne kaikki muu.

On suurinta valhetta väittää, että ero tuo mukanaan pelkkää hyvää.

Vierailija
42/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Enbusken haastattelusta: "Lasten kanssa hengailu on ollut sellaista, että lähtisipä ne jo, en jaksa tätä meteliä, minulla on mun omat jutut." 

Luultavasti miehesi, kuten lähes kaikki miehet, ajattelee samalla tavoin.

m38

Niinpä. Ennen vanhaan naiset ymmärsivät tämän, ja siksi avioliitot jatkuivat. Kumpikin hoiti mukisematta oman roolinsa.

Ne olikin ihan pskoja avioliittoja. Sellaisessa kasvanut ei halua samaa itselleen.

Miten niin olivat paskoja? Jokaisella on oma rooli ja oma tontti, jonka hoitaa. Mikä siitä tekee paskaa, jos molemmille tuo rooli sopii?

Kai se isälle oli helppoa, kun ei tarvinnut lastensa kanssa olla. Äiti ei taas ehtinyt olla meidän kanssa, kun kaikki aika meni töihin ja kotitöihin. Äidin vitutus näkyi meille lapsille asti. Ja vaikka perinteiset roolit olisivatkin sopineet, niin niissä perheissä isät jäivät vieraiksi lapsilleen. Isä oli vain mies, joka asui samassa taloudessa. No, näin aikuisena voin onneksi päättää kenen kanssa olen tekemisissä ja kenen en. Naapurin pappa on minulle läheisempi mitä oma isä, häntä autan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Enbusken haastattelusta: "Lasten kanssa hengailu on ollut sellaista, että lähtisipä ne jo, en jaksa tätä meteliä, minulla on mun omat jutut." 

m38

Niinpä. Ennen vanhaan naiset ymmärsivät tämän, ja siksi avioliitot jatkuivat. Kumpikin hoiti mukisematta oman roolinsa.

Niimpä, nykyään miehet vaativat että saavat maksaa kaiken ja nainen jää kotiin, mutta naiset vaan väkisin maksavat osansa.. lopettakaa se naiset, kyllä mies tarjoo!

Vierailija
44/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette pariterapiaan suostu, niinntiesä, ettö sinun loppuelämäsi tulee olemaan tuollaista.

Jos eroat, niin eimkukaan muukaan mies ole kovin innolla perhe-elämään menossa. Hän ulkoistaa itsensä sinusta ja lapsista samalla tavalla.

Hyväksy se.

Taidat olla ap miehen kaltainen, joka yrittää paeta vastuutaan, ettei eron jälkeen tarvitsisi hoitaa omaa osuutta lapsista.

Kannustat, "ettei kannata erota" ---> ap joutuu hoitamaan jatkossakin lapset (= käytännössä YH). Tosin lapsien lisäksi tässä tapauksessa tulee ylimääräinen lapsi, se täysin huollettava mies.

Taitaisi olla helpompi erota, jos mies ei kanna vastuuta, lapsista ja muusta ja työtaakka jää täysin yhdelle (ap).

Minä olen eronnut, joka tietää, mitä pas kaa ero tuo mukanaan. Perunoiden kuoriminen olisi ollut pienempi paha kuin ne kaikki muu.

Sittenhän sinä erosit liian kevyesti ja ilman mitään hyvää syytä.

Vierailija
45/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se.

Minun syyni erota on toinen nainen.

Erosimme ihan sovussa ja niin kauan meni hyvin, kunnes eksä kuuli minun uudesta miehestäni. Sen jälkeiset viisi vuotta olivat yhtä helvettiä.

Vierailija
46/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se.

Erosimme ihan sovussa ja niin kauan meni hyvin, kunnes eksä kuuli minun uudesta miehestäni. Sen jälkeiset viisi vuotta olivat yhtä helvettiä.

En silti väittäisi, että ihan jokainen eronnut mies toimii noin. Sinullakin kuitenkin ero ja sen jälkeinen aika sujui hyvin seurusteluusi asti, eikö niin?

Vierailija
47/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se.

Kai se paskaero tuo mukanaan paskaa sun kaltaisille kun joutuu kantamaan vastuuta.

Joten älä kauha paskaa.

Tuollainen perunoiden kuoriminen ja AP kertomus viestii täysin LAPSImiehestä joka ei laita tikkua ristiin kenenkään muun puolesta kuin itsensä.

Perseen pyyhkiminen enää puuttuu.

En yllättyisi vaikka vielä mies pettäisi AP. Kovasti muutenkin väittää että AP on muututtava. Miten? Paiskittava kahta kauheemmin töitä vai?

SEHÄN TEKEE JO NYTKIN MOLEMPIEN VANHEMPIEN TYÖT.

Oikeastiko tämä on pienempi paha kuin parin potun kuormien?

Vierailija
48/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se.

En silti väittäisi, että ihan jokainen eronnut mies toimii noin. Sinullakin kuitenkin ero ja sen jälkeinen aika sujui hyvin seurusteluusi asti, eikö niin?

Kohtuu hyvin, koska minulla ei ollut omaa elämää. Suostuin kaikkeen, mitä mies halusi. Miehen tavattuani aloin itse haluamaan tiettyjä asioita.

Oli siinä alussakin jotain, koska eksä luuli eron yhteydessä, että mikään ei muutu. Hänen sanoin: lapsilla on vain kaksi rakastavaa kotia.

En olisi ikinä arvannut, että eksä halusi meidän olevan yhtä suurta perhettä eron jälkee. Enkä olisi uskonut, että eksä alkaa syyttää minua vieraannuttamisesta, enkä olisi uskonut, ettei hän halua maksaa elareta. Yms. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin eksäni, mutta kyllä ”kaikki” sanoo, että erossa eksästä kaivautuu esiin kaikkea uutta, mitä ei ikinä olisi uskonut.

Ei eksäni minustakaan olisi varmasn uskonut, että minä alan vaatimaan omia oikeuksiani enkä toimi enää niin kuin hän haluaa. Mistä hän olisi sen tiennyt, kun olin ollut 20 vuotta oikea pikkuvaimo?

Vierailija
49/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ei ole. Mut näköjään teille on

Vierailija
50/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos eroat, niin tajuutko, ettei elämä tuosta helpotu?

Eron jälkeen tulet riitelemään, kun lapset eivät tykkää olla isän luona, kun isä ei tee heidän kanssaan mitään.

Sitten isä perustaa uuden perheen, ja tulee vielä lisäkuvioita mukanaa. Jne.

Nyt sinulla on yksi ongelma. Eron jälkeen sinulla on kymmenen muuta ongelmaa.

Tästä ei vain puhuta.

Terv. Eronnut

Kyllä minä tämän ymmärrän. Nykytilanne on huono mutta muut vaihtoehdotkin on huonoja. Olenko nyt sitten tuomityu pask*an elämään tein mitä tahansa? Ap

Sinä voit pakata laukkusi ja jättää lapset ja miehen ihan keskenään ja ryhtyä tulevaisuudessa joka-toinen-viikonloppu etä-äidiksi. Ymmärrän etä se on vaikea valinta sekä emotionaalisesti että siitä pelosta etteivät lasten käytännön asiat tule hoidettua kunnolla.

Vierailija
51/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on oppikirjaesimerkki vastuuntunnottomasta vätyksestä, joka on jollain ihmeellä saanut itselleen puolison ja lapset. Jos olisi edes murunen vastuuntuntoa, toimisi toisin tai ei olisi ylipäätään lähtenyt perhe-elämään. Esim. minä viihdyn myös omissa jutuissani enkä erityisemmin pidä lapsista kuin pieninä annoksina. Niinpä päätin, etten hanki lapsia enkä ala elämään lapsiperhearkea. 

Vierailija
52/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässäkin nyt haukutaan vain miestä, niin kysynkin sinulta ap, että millainen mies oli ENNEN lapsia? Jos oli samanlainen vätys, voit syyttää vain itseäsi. Ei kaikki ihmiset muutu kuin taikaiskusta eriksi ihmiseksi, vaikka lapsia pukataan maailmaan.

Vierailija
53/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän on oppikirjaesimerkki vastuuntunnottomasta vätyksestä, joka on jollain ihmeellä saanut itselleen puolison ja lapset. Jos olisi edes murunen vastuuntuntoa, toimisi toisin tai ei olisi ylipäätään lähtenyt perhe-elämään. Esim. minä viihdyn myös omissa jutuissani enkä erityisemmin pidä lapsista kuin pieninä annoksina. Niinpä päätin, etten hanki lapsia enkä ala elämään lapsiperhearkea. 

Miehen puolustukseksi on sanottava että ei hän täysi vätys ole, on aina tehnyt puolet kotitöistä ja tekee nytkin. Eli ei elä kuin hotellissa. Mutta vetäytyy perhe-elämästä.

Esimerkki eiliseltä: laitoin päivällisen, istuin lasten kanssa keittiöön syömään ja samalla myös mies tuli syömään. Otti pöydästä ruoan lautaselleen ja paineli olohuoneen sohvalle telkkarin ääreen syömään. Toiseöla lapsella tuli vessahätä ja minun piti lähteä hänen kanssa vessaan. Toinen lapsi olisi jäänyt yksin pöytään syömään ja siitä seuraa aina kaadettu maito, ruoka lattialla ja vaikka mitä. Huusin miehen keittiöön lapsen luo kun vien toista vessaan. Ensin mies ei vastaa mitään. Hyusin uudelleen. Ei vastausta. Vielä kerran käskin keittiöön ja tuli, jäi kännykkää tuijottaen nojailemaan keittiön oviaukkoon ja sanoi että mene nyt sitten äkkiä. Arvatkaa vain raivostuttiko. Mutta jos siinä olisin suuttunut olisi lasten ruokailu ollut pilalla ja he nälissään sitten.

Että näin.

Ap

Vierailija
54/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässäkin nyt haukutaan vain miestä, niin kysynkin sinulta ap, että millainen mies oli ENNEN lapsia? Jos oli samanlainen vätys, voit syyttää vain itseäsi. Ei kaikki ihmiset muutu kuin taikaiskusta eriksi ihmiseksi, vaikka lapsia pukataan maailmaan.

Ei hän ole varsinaisesti vätys. Eikä ollut ennen lapsiakaan. On aina tehnyt puolet kotitöistä, käy päivittäin lenkillä, treenaa, käy töissä jne. Ei sohvaperuna millään tavalla. Mutta hän ei tunnu haluavan osallistua perheeseensä. Ap

Vierailija
55/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m38

Tulee vähän mieleen Jörn Donner. Onneksi kuoli jo, aiheutti lapsilleen pelkästään kärsimystä. Ei, kaikki miehet ei ajattele noin, ainoastaan itsekkäät ja omahyväiset.

Vierailija
56/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole varsinaisesti vätys. Eikä ollut ennen lapsiakaan. On aina tehnyt puolet kotitöistä, käy päivittäin lenkillä, treenaa, käy töissä jne. Ei sohvaperuna millään tavalla. Mutta hän ei tunnu haluavan osallistua perheeseensä. Ap

Onko mies oikeasti halunnut niitä lapsia?

Vierailija
57/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olet ominut lapset ja mies ei voi olla heidän seurassaan oma itsensä kun olet paikalla. Kaikki mitä mies tekee lasten kanssa on väärin tehty. Kyllästyi arvosteluun ja pysyy mieluummin poissa kuin kuuntelee jatkuvaa vähättelyä.

Jos mies kuitenkin viettää mielellään lastensa kanssa aikaa kun olet poissa, asia on selvä.

58/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä katsoisi tuollaista hetkeäkään. Et ole mikään hotellinpitäjä.

Perhe on yksikkö. Mitään ei vaadita vaan tehdään vapaaehtoisesti toistemme ja perheen vuoksi.

Vierailija
59/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että olet ominut lapset ja mies ei voi olla heidän seurassaan oma itsensä kun olet paikalla. Kaikki mitä mies tekee lasten kanssa on väärin tehty. Kyllästyi arvosteluun ja pysyy mieluummin poissa kuin kuuntelee jatkuvaa vähättelyä.

Jos mies kuitenkin viettää mielellään lastensa kanssa aikaa kun olet poissa, asia on selvä.

Mies ei koskaan oma-alotteisesti ole lasten kanssa, ei siis koskaan ehdota minulle että voisin mennä jonnekin. Jos vaatimalla vaadin että on lasten kanssa jotta minä pääsen käymään jossain niin on pakotettuna sen hetken mutta usein silloinkin sanoo että käy äkkiä sitten. Ap

Vierailija
60/72 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy tuota miestä, kun ei tajua mitä käytöksellään tuhoaa. Olen äiti, ja lapseni ovat hyvin, hyvin, hyvin usein tajunnan räjäyttävän ärsyttäviä - ja mieheni on tasan samaa mieltä - mutta kumpikaan ei mistään hinnasta sulkisi itseään ulos lasten elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi